Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Erhvervsfolk foretrækker Microsoft Surface frem for Apples iPad

Erhvervsfolk foretrækker Microsoft Surface frem for Apples iPad

En undersøgelse blandt erhvervsfolk viser at de fleste vil vælge Microsofts Surface som deres næste tablet på jobbet.

I en årlig undersøgelse foretaget af Forrester Research, blandt 10.000 erhvervsfolk fra hele verden, foretrækker 32 procent en Windows-tablet, frem for en tablet fra Apple eller Android.

Det er meget bemærkelsesværdigt, eftersom kun to procent på nuværende tidspunkt benytter en Windows tablet i deres arbejde.

Til sammenligning bruger eller tester 85 procent af virksomhederne på Fortune 500 iPad som arbejdsredskab.

I undersøgelsen fra Forrester Research siger 26 procent af de adspurgte, at de ville vælge en iPad som deres foretrukne tablet, skriver CNET.

Apple har for nylig forsøgt at gøre deres iPad mere attraktiv for erhvervslivet, ved at lancere en iPad med 128 GB hukommelse.

At valget alligevel, ifølge undersøgelsen, falder på Microsofts tablet, kan skyldes at brugerne er afhængige af deres Office-løsning fra Microsoft.


Læs også:
- Apple presser Microsoft i virksomhederne

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 09-02-2013 14:35:42

Er det et produkt der skal erstatte en bærbar?
Eller er det en mellem ting mellem en smartphone og en bærbar?

0 0
Allan Waitforit Pedersen 08-02-2013 16:24:00

Jeg har en Surface RT
og det er helt forkert at man sammenligner ipad med surface (Eller bare windows 8 med touch)
Surface et en tablets som skal sammelignes med Macbook Air hvis det endelig er.

0 0
KennethT 08-02-2013 15:43:35

Surface pro! Den er lidt mere all-round end en tablet med en mobiltelefons styresystem og en tablet der ikke kan køre desktopprogrammer

0 0
Jonas_a 08-02-2013 15:57:44

ja, bortset fra at man skal passe på det med at hvor meget plads der reelt er tilgængeligt på maskinen!
http://www.comon.dk/art/224077/saa-meget-plads-sluger-windows-paa-en-surface-pro-tablet-pc

Tænk på at købe og betale for 64GB, men få 23GB plads..!

0 0
Hans Jákup Danielsen 08-02-2013 16:24:02

http://gizmodo.com/5982668/which-one-has-more-usable-space-the-128gb-surface-pro-or-the-128gb-macbook-air
hvis du køber en 64GB computer, så er du lidt selv ude om det...
efter min mening, så MS eneste fejl at de overhoved laver en 64GB version!

0 0
Thomas Larsen 08-02-2013 16:22:56

Du køber og betaler for 64GB og får 64GB, desværre er der nogle fjolser som tror at operativsystemer åbenbart fylder ingenting.

Men for at komme tilbage til emnet, så havde de overestimeret tallet, og der er ca. 6-7GB mere plads end tidligere rapporteret, og hvis man endelig vil skære ind til benet kan man bare fjerne fx. recovery partitionen.

Er man en mere advanceret bruger kan man også ændre/fjerne systemfiler som sidefilen og dvalefilen.

0 0
Jonas_a 08-02-2013 17:01:47

Neja...en OS burde slet ikke fylde så meget, lige meget hvor stor en "fjols" man er!
Nu har jeg en 32GB ipad3 og jeg mener at dengang jeg købte den, var der ca. 28GB ledig plads på den.
Men at betale for 64GB og så få 23GB plads til eget brug, er i min optik noget af en bondefangeri!

0 0
Thomas Larsen 08-02-2013 17:46:52

Du kan passende se linket nedenunder for at se hvor meget et OS fylder.

Der er ikke den store forskel fra Mac og Windows.

Men at betale for 64GB og så få 23GB plads til eget brug, er i min optik noget af en bondefangeri!


At konstant påråbe sig usandheder som fakta er da vist også noget bondefangeri? Du betaler for 64GB og får 64GB, færdig.

0 0
Jonas_a 09-02-2013 00:48:00

Nu sammenlignede man to tablets, ikke mac og Windows! Jeg har ikke påråbt mig noget, men kommet med en link, ligsom du henviser mig til en link.
Så kan vi nok sige at det er påstand mod påstand?

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 07:12:49

Sammenligningen mellem Mac og Windows har intet med emnet at gøre, Surface Pro har bare et fuldblods operativsystem, det har iPad ikke.

Derfor sammenligning mellem 2 rigtige/fuldblods operativsystemer, frem for at påstå der er noget galt når et OS fylder så meget.

Det er ikke påstand mod påstand når den ene part har fakta og den anden part enten igennem uvidenhed eller decideret FUD prøver at omdefinere hvad plads og operativsyatemer er.

0 0
Jonas_a 09-02-2013 12:24:48

Nu er det ikke mig der kom med sammenligningen mellem mac og windows. ;)
Du mener at man betaler for 64GB og får 64GB, men jeg finder nu artiklen fra en kendt hjemmeside mere troværdigt..
Når er vi ikke så "kloge" herinde, så det ville være ret at vide hvad FUD står for.. :)

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 12:48:05

Nej netop, for det har intet med sammenligningen af plads at gøre, men sammenligningen mellem operativsystemer.

iPad har et mobile OS, som ikke fylder så meget.

Surface RT/Pro har et desktop OS, som fylder meget.

Du siger at operativsystemer slet ikke skal fylde så meget, og derfor forklarer jeg forskellen ved at vise at Mac OS og Windows stort set fylder det samme.

Med hensyn til hvor mange GB man betaler for, dit svar er direkte et udtryk på den uvidenhed som forårsager problemet til at starte med.

Du køber 64 GB og får 64GB.
Ud af de 64GB er x GB reserveret til styresystemet, dette er sandt både for Surface RT/Pro, Android og iPad

Forskellen er at Android/iPad ikke er desktop operativsystemer, og fylder derfor en del mindre, uden at kende de præcise værdier vil nok ca. 1-2GB af din plads være brugt i tilfældet af de enheder.

Så for at fortsætte din tankegang er der ingen enheder der kommer med den "lovede plads", forskellen mellem den "lovede plads" er bare større når vi kommer til Desktop OS + recovery.

At du kun har X GB til rådighed efter systemet har brugt sit er irrelevant, du har stadigvæk fået de X GB som der stod på pakken.

0 0
Jonas_a 09-02-2013 13:35:17

Det var nu ikke mit svar, men henvisning til en link..du er velkommen til at kontakte dem der står bag artiklen og skælde dem ud. :)
Det jeg siger er at når man sammenligner "tablets", her Surface, ipad og android tablets, fylder Windows OS rigtig meget ift. det plads enheden har.
At MS har valgt at smide desktop OS på en tablet med så begrænset (her 64GB) plads, er vel ikke særlig smart.
For mit vedkommende er det direkte relevant at vide hvor meget plads jeg har at gøre godt med.

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 13:42:24

Linket tager som sådan set ikke fejl, du forstår bare ikke hvad der står.

Du betaler for 64GB plads, ikke for 64GB fri plads.

Men så er det vi kommre tilbage til startpunktet, dette har intet med Microsoft at gøre, om du køber en Windows Tablet, en Android Tablet eller en Apple Tablet så nævner de alle plads som ikke "passer".

0 0
Jonas_a 09-02-2013 13:50:40

Jeg forstår udmærket hvad der står i artiklen, men det ser ud til at vi to ikke forstår hinandens point.
Som jeg nævnt tidligere, købte jeg en 32GB ipad, hvor der var 28GB fri plads. det giver ca.87% plads til eget brug. Køber jeg en 64GB Surface, er der vist 23GB plads som jeg som bruger kan benytter mig af, svarende til ca.36%.
Som slutbruger skal jeg ikke bekymre mig over hvor meget en OS fylder. Var det tilfældet med ipaden, så ville blive nødt til at købe en større model, som koster cfølig mere.

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 13:57:50

Så pointen er at "løgnen" er i orden så længe det ikke er en lige så stor løgn?

Ok så :)

0 0
Jonas_a 09-02-2013 14:08:23

Hehe..kommer vist an på hvad man kalder "løgn" og "sandhed"! ;)

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 14:19:08

Overhovedet ikke.

Der er 3 muligheder:

1. Enten er de begge løgne og begge uacceptable.
2. Eller også er det hvordan firmaet har håndteret lagerplads i de sidste årtier.
3. Eller også mener man det er i orden for et firma at "lyve", men ikke et andet, uden noget rationelt argument hvorfor.

Du har så valgt mulighed nr. 3.

Jeg har valgt mulighed nr. 2 fordi det som sagt er sådan lagerplads har været reklameret de sidste mange år/årtier.

Jeg kunne acceptere et argument for mulighed nr. 1, hvis man virkelig mente det var brugerforvirrende, men du mener jo så åbenbart bare at det er i orden når Apple gør det, men ikke i orden når Andre/Microsoft gør det.

Vi kunne da have sparet noget tid hvis du bare fra start havde bekendt kulør og sagt at det ville være unødvendigt at komme med rationelle argumenter for at forklare problemet fordi du er iPad fan og har besluttet sig.

0 0
Jonas_a 09-02-2013 14:28:49

Larsen..jeg har ikke valgt noget af dem, lige meget hvor hårdt du prøver at pådutte! :)
Der findes desværre ingen facit når det kommer til sådan noget som det her.
Jeg har ret til at sige hvad jeg mener, selvom det i din optik lyder forkert.
Men vi kan stadig spare tid ved at ikke diskuttere dette mere, idet vi har hver vores opfattelse af sagen. :)
At jeg har en ipad som jeg er glad for gør mig ikke til "ipad fan". Til din info, har jeg pc med windows 7, smartphone med android og så iapd med ios. Så nej, jeg er ikke nogen fan..jeg tager bare det der bedst opfylder mit behov.

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 14:37:26

Nej, der er såmænd ingen facit, hvilket også er hvad jeg skrev.

2+2 kan ikke være både 4, 5 og 6, ved facit er der kun et endegyldigt svar.

Men uanset hvor meget du vil løbe fra det ændrer det ikke på dit indlæg var misvisende og i sidste ende påvist som dobbeltmoralsk.

0 0
Jonas_a 09-02-2013 14:38:55

så siger vi det..pøj pøj! :)

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 14:20:54

dig*

0 0
Thomas Larsen 08-02-2013 15:35:59

Er da ikke særligt bemærkelsesværdigt.

iPad = Legetøj.
Surface RT = Legetøj med Office.
Surface Pro = Noget hvor man kan arbejde med den software man hver dag bruger.

iPad har leveret Tablet markedet hvilke forretningsfolk har taget i brug, efter man har fundet ud af at det essentielt bare er dyrt legetøj er det klart man vil have en (rigtig) Windows tablet.

Da den ikke eksisterer før i morgen, så er det selvfølgelig klart at der er en meget lille andel af brugere som bruger Windows-tablets, hvilket på nuværende tidspunkt er legetøj med office.

0 0
Footiefan 08-02-2013 16:24:41

Der er åbenbart stadig 26%, der kan nøjes med det du kalder legetøj ;-)

0 0
09-02-2013 11:46:49

Og hvor mange er nogen der skal bruge tabletten i et stort MS netværk? Formentlig tæt på nul.....

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 12:32:01

Det er værd at huske på (udover at de ikke kan tælle til 100%) at der er tale om en ~400% stigning i tablet brug.

Så man kan selvfølgelig ikke udlede hvor meget rent faktisk er nykommere til markedet, og hvor mange skifter fra X til Y.

Der kan selvfølgelig også være mange som bare har en iPad til generel e-mail og måske en smule skrivelse på maskinen, og så kan man selvfølgelig godt argumentere for at det er ligegyldigt at bruge det dobbelte på en Surface Pro.

(Det kan så til gengæld også være ligegyldigt og bruge flere penge på en iPad også, da du sagtens kan få Android enheder som kan det samme)

Men altså, ret generelt, folk der har brug for mere end mail/skrivning ville tvivlsomt vælge en iPad i fremtiden når de kan vælge Windows 8 Tablets.

Det er hvertfald den generelle konsensus hvor jeg arbejder, hvor det generelle spørgsmål næsten altid går ud på hvad man ellers kan bruge den til udover mail og skrivning, men de køber dem jo så alligevel fordi det åbenbart er et status symbol.

0 0
09-02-2013 14:44:53

Sorry det blev til en gang volapyk :-) Det jeg mente var at ud af de 26 %, hvor mange af dem skal så bruge deres tablet i et MS netværk. Ipad og android er jo ikke lige til at proppe ind i et AD..... Hvis overhovedet muligt. Jeg ved at IT på min arbejdsplads med 2500+ ansatte, har haft en del problemer med at integrere Ipaden i netværket.

0 0
Thomas Larsen 09-02-2013 15:33:08

Det var også hvad jeg regnede med du mente.

Jeg skriver bare det måske også er værd at tage i mente at undersøgelsen ikke er ret fyldestgørende om hvem der skifter til hvad og hvorfor.

med 400% stigning i tablet bruget kunne de 26% som gerne vil have en iPad være en person som endnu ikke har en iPad og måske ikke helt forstår fordelen ved en surface pro i et business segment.

Og i tilfælde at Footiefan ikke forstod det, var det såmænd ikke en diss mod iPad at jeg kaldte den et legetøj, det samme er gældene for Android, og en del også Surface RT.

Jeg synes bare ikke godt om tablets i et business segment fordi de nærmest ender med at blive en notesblok til 3000-6000kr som man bruger som udvidelse af sin bærbar.

En Surface Pro skal i mine øjne ses som en laptop og tablet replacement hvor man erstatter en laptop/tablet eller en laptop + tablet kombination

0 0
Thomas Larsen 08-02-2013 17:22:45

Ja, må de ikke det da?

0 0
Footiefan 08-02-2013 18:41:08

Jo da. Var det da svært at forstå for over-tablet-eksperten? ;-)

0 0
Thomas Larsen 08-02-2013 18:53:47

Jeg forstår ikke relevansen i forhold til kommentaren.

0 0
Hans Jákup Danielsen 08-02-2013 15:54:13

kunne ikke have sagt det bedre... men personligt her jeg nu mere øjnene efter en transformer book
som vil koste omkring det samme som en surface pro, bare med større skærm, rigtigt tastatur, og mere plads (med keyboard docken)

0 0