Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Eric Schmidt: Android bliver større end iOS

Eric Schmidt: Android bliver større end iOS

Googles Eric Schmidt forudsiger, at Android har et langt større potentiale end Apples iOS.

På LeWeb konferencen i Paris, der finder sted fra 8. til 9. december medvirkede Googles Eric Schmidt blandt andet i et show, hvor tilhørerne kunne stille spørgsmål.

En af tilhørerne spugte Eric Schmidt, hvorfor de fleste apps først bliver udviklet til iOS og bagefter til Android. Eric Schmidt svarede, at hans forudsigelse er, at om 6 måneder vil spørgsmålet være omvendt, skriver Engadget

Det gav stor tavshed blandt de mange tilhører i salen.

Eric Schmidt fortsatte: Androids åbne model gør, at det har volumen på sin side. Derudover vil den lave pris og Ice Cream Sandwich, være flere af elementerne, der gør Android førende frem for iOS.

At Eric Schmidt forudsiger, at Android vil blive førende, kommer nok ikke som den store overraskelse, men med imponerende 10 milliarder downloadede apps fra Android Market har han måske ret i nogle af sine udtalelser.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Christiansen 11-12-2011 09:42:24

Apple...;-)

Efter jeres messias fløj af himlen til, skal det nok hurtigt gå den forkerte vej for apple igen. Bare vent og se, nu kommer der en masse fragmentering i apples produkter, for nu sidder der nogle pengemænd som kommer til at styre showet. ;-)

0 0
Jan Ålund 10-12-2011 00:51:29

Hvad er det for en overskrift? igen et symptom på Mobilsidens syn på verden. Android er allerede større end IOS og har været det længe. Så kan ikke være bare en lille smule mere præcise ;)

0 0
MGApcPro 09-12-2011 02:56:37

Det er jo 5 telefoner mod +100 så det ville kun være dårligt hvis Android ikke går i denne retning...
Android vil formentlig derfor også få samme "problem" som Windows med hensyn til virus/malware ect. :(

0 0
Tonny 10-12-2011 11:52:52

Giver dig fuldstændig ret men folk hat ondt af iOS og især Apple det er ingen der må skrive noget godt om dem så går de helt amok og er æble fanatiker.

0 0
Jan Ålund 10-12-2011 01:06:29

Jeg ved godt at det er svørt at acceptere at der findes noget som er bedre end iPhone, Og knap er så kedeligt. Men der har endnu ikke været mange flere eksempler på virus/malware på Android i forhold til iPhone. Og det på trods af Androids åbne marked.

Android er i en rivende udvikling og IOS må gentagende gange lægge sig og tabe terræn.

Jeg glæder mig til den dag hvor Mobilsiden erkender at støtten de får af Apple ikke længere er nok til at holde så stort fokus på deres produkter. Den dag kommer iPadsiden måske til at få nyt navn!! til tabletsiden måske eller vil man stadig følge doktrinen om at Apple er det eneste der duer?

0 0
MGApcPro 10-12-2011 02:38:35

Du får det jo til at lyde som om jeg elsker Apple, jeg er personlig ikke særlig vild med Apple og den 4. gen Ipod touch jeg rent faktisk har er for mig ikke noget at skrive hjem om.
Det bedste apple har som slå alle andre jeg har prøvet er deres headphones xD(de er altså gode).
mht. virus ect. fokusere jeg mere på om fx 2-5 år, hvor jeg kunne forskille mig at folk kunne finde større udbytte ved at lave virus ect.

Og mht mobilsiden så er de jo kommerciel og laver artikler som giver dem flest penge(og kan man vel ikke sige noget til).

Jeg elsker Android, men det betyder ikke at jeg ikke kan se objektivt ting ;)

0 0
Jan Ålund 10-12-2011 15:06:50

Sorry men det er lidt svært at se at din pointe ang. virus du har ikke rigtigt noget at bygge den op på ;) sorry men sådan er det altså.

øø jeg er er ikke helt med på den der med at de laver flest artikler for dem som giver flest penge. Det er ikke god presse etik og sådan er der ikke mange medier i danmark som arbejder. så jo det kan man godt sige noget til.

Tænk sig hvis alle nyheder var hængt på på hvem der ville betale ;) Det ville godt nok været et broget nyhedsbillede.

0 0
Jeppe Andersen 08-12-2011 18:11:23

http://www.comon.dk/art/157254

0 0
08-12-2011 18:59:39

Han blev bestyrelsesformand...

0 0
Rene 08-12-2011 17:12:34

Det ville godt nok også være skidt, hvis alle mod apple blev vundet af apple.

0 0
08-12-2011 14:23:22

Hvis man ser det(i øvrigt meget interessante interview der starter fra minut 18, det første er en gennemgang af ICS) så synes jeg da ikke det giver nogen speciel tavshed i salen..

http://www.youtube.com/watch?v=t02iJn5Ypio

0 0
Jan Ålund 10-12-2011 00:53:14

Og enhver som har haft en større Android mobilo i hånden ved at den der er en and ;)

0 0
gielsgaard 08-12-2011 14:40:25

I ka' ta' det ka' i ;-)

0 0
Cebastian 08-12-2011 14:10:59

Jeg er snart træt af at iOS bliver favoriseret med opdateringer og generelt nye spil. Jeg håber han har ret, og kan godt se det fra hans synspunkt. Så jeg glæder mig til at se til sommer hvordan situationen er.

0 0
Henrik 08-12-2011 14:46:56

Som det ser ud nu, er der flere penge for udviklerne at lave spil til Nokia's smartphones end Android. Ja, jeg ved det, Android har langt mere hype og derfor laver udvilkere mere til Android end til f.eks. Nokia, men det er faktisk en rigtig dårlig deal. Android har godtnok fået størst markedsandel, men kommercielle apps lider en temmelig krank skæbne på Android Market ifht. Apple og Nokia's app stores.

Så Google skal til at tage sig sammen, hvis de skal udnytte deres potentiale, ellers får Nokia sgu skovlen under dem igen. Nokia er vågen nu.

0 0
08-12-2011 14:53:15

Der er en grund til at google praktisk talt forærer mange af de populære apps væk her nu, så folk taster deres kreditkortoplysninger ind. Jeg tror endda det virker.

0 0