Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Et lille smugkig på Nokia N8

Et lille smugkig på Nokia N8

En overraskende let mobil der ligger godt i lommen - de første billeder og indtryk af Nokia N8 har fundet vej til nettet.

Nokias nye powermobil – den såkaldte N8 – er bemærkelsesværdigt let. Sådan lyder en af konklusionerne fra Engadget.com, som har haft fingrene i en prototype af den finske mobilgigants kommende smartphone.

Udover en masse billeder fik gadget-sitet mulighed for at danne sig et førsteindtryk af Nokia N8, der bliver beskrevet som en let telefon, der lægger godt i lommen. Det skyldes hovedsageligt de afrundede kanter.

Til gengæld er der ris til ’home’-knappen, der sidder på fronten af telefonen. Den skulle angiveligt være hård og besværlig at trykke på.

Desværre fik Engadget ikke lov til at tænde mobilen for at prøve Nokias kommende styresystem Symbian^3.

Du kan læse meget mere om N8-mobilen og dens muligheder for at optage video i HD-opløsning og tage billeder med 12 megapixels og Xenon-blitz ved at klikke her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

peter 18-05-2010 13:16:42

Ligesom Lennart kan jeg altså heller ikke rigtigt se din pointe. Den er fx. stortset samme størrelse som HTC Legend som har mindre skærm og N8 har endda noget højere opløsning??

Desuden er dens HW specifikationer for en dels vedkommende de fleste konkurrenter langt overlegen. Fx. 12 MP kamera i den største censor i nogen mobil og Xenon flash, begge ting som virkelig fylder i en mobil. Desuden har den HDMI ud.

0 0
Lennart N 18-05-2010 13:02:00

Den er da mindre firkantet end langt de fleste fra HTC, så jeg kan stadig ikke forstå din pointé.

0 0
Nygaard 17-05-2010 23:50:28

N8: 3,5" 640x360

Desire: 3,7" 800x480

Hvad er der ved at lave telefonen marginalt mindre end nærmeste konkurrenter, hvis det betyder en væsentligt mindre og ringere skærm?

0 0
peter 18-05-2010 07:25:46

Imponerende hvordan du indenfor kun 2 indlæg kan nå at modsige dig selv: "Klodset" og "Der er andet i verden end ydre mål!"

Men ja man kunne måske godt have tænkt sig en højere opløsning, men på den anden side skulle den så nok også have haft en større processor for at kunne køre glidende. Man kan bare se på HTC Legend som har mindre endnu opløsning og skærm og den er blevet vildt populær, bla. fordi den kører så godt.

0 0
Nygaard 18-05-2010 12:39:14

Det har jeg svært ved at se? I mine øjne er den klodset (dårligt design), og unødvendig stor skærmens størrelse taget i betragtning.

"Der er andet i verden end ydre mål!" er naturligvis rettet mod dem, der ikke forstår min kritik (at den er klodset og unødvendig stor).
Hvis ikke man kan matche konkurrenternes HW specifikationer, er der da ikke nogen som helst idé i at matche deres fysiske størrelse.

0 0
Henrik 18-05-2010 17:21:53

Grunden til at N8 trodsalt ikke er papirtynd, kunne jo evt. have noget at gøre med at den har et kamera der ikke sutter røv (overlegen optik og bedre lysindfald) ifht. f.eks. HTCs og Apples kameraer som generelt er temmelig ringe.

0 0
Lennart N 18-05-2010 18:46:21

Kunne ikke være mere enig, dem jeg kender der har en HTC har elendigt kamera i forhold til min N86 8mp.

0 0
Jacob Pedersen 17-05-2010 21:19:37

Jeg syndes den ser ret tyk ud, og i følge ^^^^ Er den 12,9 hvilket da er vildt meget.

0 0
Lennart N 17-05-2010 22:19:57

En HTC Evo fx. er 121.9 x 66.0 x 12.7mm
Nokiaen er da en del mindre.

HTC Desire:
119.0 x 60.0 x 11.9mm

Nexus one:
119.0 x 59.80 x 11.5mm

Så kan jeg da virkelig ikke forstå hvorfor N8 skal hakkes på, de andre er da større...

0 0
peter 17-05-2010 10:46:24

Den ser sku godt ud og har nogle temmelig seje specs. Nu må vi bare håbe på at de fleste af irritationsmomenterne ved Symbian er ryddet af vejen. Det er uden tvivl det som er det klart vigtigste for at N8 får succes.

0 0
Nygaard 17-05-2010 17:37:00

Dér må jeg erklære mig uenig.
Klodset, unødvendigt stor og ucharmerende er de første ord der falder mig ind, når jeg ser på den.

0 0
Lennart N 17-05-2010 17:54:54

Det vil sige at alle smartphones er klodsede efter din mening?

0 0
peter 17-05-2010 18:47:58

Hmm ja det må Nygaard vist mene for N8's dimensioner på 113.5 x 59.1 x 12.9 mm må vist siges at være i den lave ende for smartphones.

Men det kan jo også tænkes bare at være fordi den er fra Nokia. Det er jo populært at hade alt de finder på at præsentere.

0 0