Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   EU: 50 millioner euro til udvikling af 5G

EU: 50 millioner euro til udvikling af 5G

EU Kommissionen har bevilget 50 millioner euro til udviklingen af 5G-teknologi i 2013.

Europa Kommissionens vicepræsident Neelie Kroes har tirsdag annonceret, at der bevilges 50 millioner euro(373 millioner kroner) til forskning, der skal gøre 5G mobilteknologi tilgængelig i 2020.

Dermed skal Europa tilbage i førerpositionen, hvad angår global mobilindustri:

"I want 5G be pioneered by European industry, based on European research and creating jobs in Europe – and we will put our money where our mouth is”, siger Neelie Kroes.

I alt investerer EU mere end 700 millioner euro(5,22 milliarder kroner) fra 2007 til 2013, i forskning i fremtidens netværk. Halvdelen af disse midler er øremærket til trådløs teknologi, herunder udviklingen af 4G og efterfølgende netværk(5G).

Kilde: European Commission

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dan Mørk Frandsen 27-02-2013 12:02:34

Min egen er en 3G udgave men kender 2 der har en note 2 4G og se har måtte slå 4G helt fra for at kunne modtage mms beskeder og det er telia har jeg sagt de sku det.

0 0
Villiam 27-02-2013 12:27:50

de har så fyldt dig med løgn :) jeg har den selv liggende lige her ved siden af mig, med telia simkort i. hvis jeg skal bruge 4g så er jeg nødt til at have alle frekvenser slået til, dvs gms/3g og 4g. jeg bruger ikke 4g delen pga det, så min er slået til kun at gå på 3g nettet og ikke engang gsm, for at spare strøm. jeg har dog lavet en forspørgsel til samsung om en opdatering som gør at man kan slå kun 3g/4g til og derved også spare lidt på strømmen.

0 0
Dan Mørk Frandsen 27-02-2013 13:41:06

Det korte af det lange er vel bare at de er 2 der ikke kan modtage mms b3skeder når de har 4G slået til.

0 0
Villiam 27-02-2013 19:50:58

det kan den sagtens :) der er noget du har misforstået der :) når du har 4g tændt på mobilen, har du automatisk også tændt gsm og 3g sammen med 4g :) jeg tror lidt du mener at når man slår mobildata fra, så kan den ikke sende eller modtage mms :)

eller ok, jeg ved ikke lige hvordan nokia lumia 920 er sat op med netværks delen, men der er ihvertfald ingen opsætning på samsung som hedder kun 4g :) hvis du går ind under indstillinger>flere indstillinger under trådløst og netværk>mobile netværk>netværkstilstand så vil du kunne se 3 indstillinger som hedder: gsm/wcdma. kun gsm. kun wcdma.

gsm er det normale gamle gsm netværk, hvor wcdma er 3g netværk. på note 2 og galaxy s3 4g vil den første indstilling hedde lte/gms/wcdma hvilket betyder 4g/gsm/3g netværk :)

mobilen skal nok selv finde ud af at gå over på 3g nettet og hente dine mms beskeder så længe 4g delen er slået til :)

0 0
Dan Mørk Frandsen 27-02-2013 20:11:14

Jamen det er fint nok med alle jeres fine ord, når det så bare ikke virker i virkeligheden, de kan IKKE modtage MMS beskeder og sådan er det bare, det kan jeres selvfølgelig beskeder ikke lave om på, lige meget hvor meget i skriver at den kan, så nu køre de 3G som mig på min note 2 3G model. så kan de modtage mms'er, så lad os lukke den der, for de modtager dem ikke ved hjælp af jeres meninger.

0 0
Villiam 28-02-2013 10:10:56

så er deres mobiler ikke sat ordentligt op. for jo det virker. længere er den ikke. jeg har selv en note 2 4g og abonnement hos telia. og når jeg slår 4g til, så har jeg intet problem what so ever. hvis jeg kunne, så skulle jeg med glæde komme og sætte jeres mobiler op så det virker :)

0 0
Villiam 27-02-2013 09:16:40

spænnende at se hvor længe æble skal vente på den teknologi efter de andre enheder har fået det ;P

0 0
Dan Mørk Frandsen 27-02-2013 11:15:55

Nytter jo ik noget med 4G når blandt andet en samsung note 2 på telias net ikke kan modtage mms beskeder med mindre den står på 3G netværk. Så skal man skifte rundt mellem dem hele tiden og er da belastende i længden.

0 0
Villiam 27-02-2013 11:27:34

du kan ikke vælge 4g net alene på din note 2 :) så bruger du 4g på den, så har du automatisk gsm/3g/4g aktiveret :) så den undskyldning nytter ikke meget

0 0
Footiefan 27-02-2013 10:37:59

Tror det bliver ca samme tidspunkt som du bliver voksen - så ja, det har laaaaange udsigter ;-)

0 0
Villiam 27-02-2013 10:57:19

ehm, hvem er det som først lige har fået 4g på mobilen nu ? :P og hvor længe har nokia og samsung været ude med det på det danske net ? ;)

0 0
TF 27-02-2013 14:04:08

Du skriver selv "min er slået til kun at gå på 3g nettet" så 4G er åbenbart ikke så fantastisk alligevel :-)

Hvordan går det forresten med trådløs opladning på samsung ;-)

0 0
Villiam 27-02-2013 19:54:42

jeg har desværre ikke fået købt trådløs oplader til min samsung :) men det kommer nok snart, når økonomien er til det :)

jeg har kun slået 3g til, da jeg hellere vil spare lidt på strømmen og bor i en by uden 4g dækning ;) men så snart samsung kommer med den indstilling jeg har spurgt efter og jeg er flyttet over, så skal jeg køre mobilen på kun 3g/4g nettet :) gsm delen skulle være afskaffet på nutidens mobiler :P

0 0