Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   EU vedtager afskaffelse af roaming

EU vedtager afskaffelse af roaming

Europa parlamentet har i dag vedtaget at afskaffe roaming i Europa, dermed er vejen banet for mere mobil frihed

Der er godt nyt på vej til dem, der gerne vil kunne bruge mobildata rundt om i Europa. Europa Parlamentet har vedtaget, at roaming skal afskaffes i Europa senest ved slutningen af 2015.

Endnu mangler den endelige formulering af lovgivningen, men den ventes færdiggjort inden årets udgang, hvor det skal endeligt vedtages af EU's medlemslande.

Læs også: Holland legaliserer operatør-uafhængige sim kort

Afstemningen ligger i tråd med parlamentets 'Connected Continent'-plan, der skal gøre hele telemarkedet enklere, og gøre det lettere for EU-borgerne at bevæge sig frit rundt i Europa uden at skulle bekymre sig om databrugen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jan Jørgensen 04-04-2014 13:42:23

N & Thomas F, har i ikke overvejet at udveksle private mail adresser, så behøver vi andre ikke se på jeres skænderier, man tror lige at der er en seriøs menings udveksling til en artikel, og så er det bare jer der bliver ved & ved & ved & ved at hakke på hinanden, god dag ;)

5 0
TF 04-04-2014 17:04:14

Det er vel et frit forum, eller hva ?

0 2
04-04-2014 14:35:29

Ja det er måske lidt i overkanten ; -)

1 3
TJ 04-04-2014 13:45:38

Enig, lidt trættende med de 2

5 0
03-04-2014 16:46:50

Det bliver jo kanon. Og til min lille ven her i kommentarfelterne, så er der jo kun en ting at sige: I told you so ;D

1 3
TF 03-04-2014 18:30:38

Der er ingen der har sagt at det ikke ville ske så vidt jeg husker, vis du mener det modsatte så vis mig hvor ?

1 3
TF 03-04-2014 20:34:45

Er nu læst og jeg kan ikke se et sted hvor jeg skriver at det aldrig kommer til at ske :-)

1 3
03-04-2014 21:00:15

Nej, undskyld. Havde lige glemt hvem jeg havde med at gøre.

1 3
TF 03-04-2014 22:01:00

Ja så kan vi kende N igen, får han ikke sin vilje bliver han pige sur og sviner andre til selvom det er ham selv der tager fejl.

1 3
03-04-2014 22:54:11

Det med svinere er du da også ret god til selv, så lad os ligge den her.
citat: Om din forudsigelse holder får vi at se men den ligger nok en del år ude i fremtiden så det kan du ikke bruge til nået nu alligevel, men vi ser på det igen om 2-3 år :-)

Det gjorde min forudsigelse jo så!

1 3
TF 04-04-2014 00:12:44

Ja 2-3 år og vis du læser artiklen så bliver roaming først afskaffet slutningen af 2015 så det ser ud til jeg fik ret, så det er vist mig der skal sige i told you so ;-D

1 3
Arthur 04-04-2014 12:37:55

"SENEST" i år 2015. Ikke "først i slutningen af 2015" som du skriver.

Det kan være at nogle teleselskaber begynder udfasningen om en måned, og andre venter til kl 23:59 31/12/15. Uanset hvad, så er der en forskel på dit udlæg og artiklens.

0 4
TF 04-04-2014 20:51:30

Den forskel er jo minimal og rent navlepilleri bare for at få sin vilje i bedstefald.

0 2
04-04-2014 06:30:47

Nårh var det det du skrev. Sjovt det hele den omgang kommentarer igennem ser det ud til at du er yderst kritisk over for det.

1 2
TF 04-04-2014 11:35:08

Jeg kan ikke gøre for hvad du fantasere dig til at mine indlæg betyder, jeg forholder mig bare til hvad der står og ud fra det er det mig der kan sige, I told you so ;-D

0 2