Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Få beta-version af Ice Cream Sandwich til Galaxy S II

Få beta-version af Ice Cream Sandwich til Galaxy S II

For de lidt nørdede, kan det allerede nu lade sig gøre, at få Ice Cream Sandwich til Samsung Galaxy S II – godt nok kun i en beta-version.

Samsung meldte den 27. januar ud på deres danske Facebook-side, at opdateringen til Ice Cream Sandwich, Android 4.0 forventes udsendt i slutningen af marts.

Opdateringen skulle komme til følgende enheder:

  • GALAXY S II
  • GALAXY S II LTE
  • GALAXY Note
  • GALAXY R
  • GALAXY Tab: 8.9, 7.7 og 7.0 Plus


Men er du lidt nørdet og kan du ikke vente så længe, er der mulighed for, at få fingre i en beta-udgave til Galaxy S II.

På hjemmesiden SamMobile, kan du hente en firmware-update med navnet: I9100XXLPB som kan installeres på din Galaxy S II.

Du finder desuden et videoklip, der viser, hvordan opdateringen virker.

På siden bemærker de flere ændringer, herunder specielt en forbedret batterilevetid.

Vi har på Mobilsiden.dk ikke afprøvet opdateringen, og det er selvfølgelig på eget ansvar, hvis man kaster sig over denne.

Kilde: SamMobile 

Læs også
- Efterfølger til Galaxy S II kommer ikke endnu

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Peter Frederiksen 10-02-2012 13:03:02

I følge spåmanden Eldar Murtazin

https://twitter.com/#!/eldarmurtazin/status/167906842540908545

0 0
Peter Frederiksen 08-02-2012 16:53:39

Så er der en Leak til Galaxy S.

Der er tale om Gingerbread 2.3.6 med bl.a. facelock!

http://www.androidauthority.com/galaxy-s-xxjvu-firmware-update-51367/

0 0
Martin 07-02-2012 19:05:26

Efter den nye rom er kommet på, kommer der en notifikation med hensyn til at man skal bekræfte software opdatering.. det kan jeg af uanede grunde ikke. den melder bare fejl. nogle der har samme problem?

0 0
SJN80 07-02-2012 18:44:06

Er der t9 og dansk ordbog?

0 0
Peter Frederiksen 07-02-2012 18:59:16

Ja!

0 0
Zeb 07-02-2012 00:37:42

JEg var tæt på at hente den ned men sidder lige og ser videoen og efter at de langt om længe kædede homescreens så man kan gå fra sidste og direkte rundt til første i Gingerbread, så ser det ud til at det ikke er muligt hverken i app drawer eller homescreens i ICS? Det er fandme skidt. Det var en gigantisk forbedring at man kunne cykle igennem hele vejen rundt da de sendte den firmware ud. Hvis det er væk med ICS er det lige før jeg hellere vil holde mig til 2.3.5 ...

0 0
GusseG 07-02-2012 19:33:50

Hvis man henter enten Apex eller Nova Launcher så er der infinite scrolling og man kan lave drag n' drop mapper på homescreens. Begge launchere er baseret på ICS i modsætning til Go Launcher, så det kører helt perfekt, selvom de er i beta, så der endnu mangler nogle muligheder. Prøv det:-)

0 0
Jakob 07-02-2012 10:35:21

Hvis du trykker på de små prikker springer den direkte til den homescreen du vælger. Samme gælder i Programmer...

0 0
Peter Frederiksen 07-02-2012 13:28:20

Det oplever jeg nu ikke..

0 0
Nygaard 07-02-2012 10:41:50

Hele systemet er åndssvagt udtænkt uanset.
HTC's tilgang til screens, hvor den midterste er homescreen, var jeg langt bedre tilfreds med. Samsung kunne let have gjort det muligt for brugeren selv at definere, hvilken der skal være homescreen - men det er kun muligt hvis man rooter.

0 0
Jonas_a 07-02-2012 16:27:16

Prøv GO launcher EX.
Har den selv på min GSII og den er kører bare, efter min mening den bedste launcher på markedet.
Langt bedre end Samsungs TW.

0 0
Martin 07-02-2012 01:05:10

Det har jeg godt lagt mærke til. Du kan også kun lave mappe ala Touchwiz stil, og ikke drag'n drop som i ICS.

0 0
Søren Resbo 06-02-2012 14:20:30

hvad skulle årsagen være til at skifte, ud over at have den (næsten) nyeste version af android?
Jeg mener, er der decideret nogle fordele ved det nye system rent ydelsesmæssigt? (værdien af de nye funktioner i ics er vel op til den enkelte bruger).. please enlighten me :-)

0 0
GusseG 06-02-2012 14:27:23

Ja, jeg synes klart der er ydelsesmæssige fordele, men du har helt ret i, at det er helt op til den enkelte.

Det meste af brugerfladen er ændret og fremstår meget poleret og lækker og der er flere nye smarte muligheder indbygget, bl.a. bedre browser, overvågning af dataforbrug og multitasking.

På forums nævnes også bedre batterilevetid, browserhurtighed osv. og det er jeg også enig i.

0 0
David K 06-02-2012 14:16:15

Glæder mig til den kommer, men tror jeg ender med at finde en helt clean ICS rom i stedet for TW.

0 0
Christopher 06-02-2012 14:14:26

I linke til tidligere artikel hvor Samsung også nævner 10.1. Men her nævner I den ikke som en tablet, der får opdatering. Havde I bare glemt at skrive den med?

0 0
GusseG 06-02-2012 14:34:53

Sammobile har ikke frigivet en beta ICS-version til GT 10.1 som til SG2, men den bliver opdateret senere på året.

0 0
Jakob 06-02-2012 14:07:24

Kører med omtalte ROM... MMS og GPS virker dog ikke, ellers er den perfekt! Kører supergodt.

0 0
GusseG 06-02-2012 14:17:47

Både GPS og MMS virker vint for mig. Er du sikker på, at du har den nyeste version (I9100XXLPB)?

Du kan tjekke her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420996

0 0
Jakob 06-02-2012 14:21:04

ja - det er det... har lige smidt den på i fredags. Men kan ikke sende og modtage MMS! Der er andre der har samme problem kan jeg se... hvilket teleselskab har du?

0 0
GusseG 06-02-2012 14:22:55

Ok, hvor surt. Jeg har Callme og har ikke gjort noget siden jeg installerede, altså ændret VPN eller lignende.

0 0
Jakob 06-02-2012 14:26:16

har 3... Alle APN indstillinger blev wipet (som hos mange andre), men 3G kører nu, men desværre ikke MMS. Meget irriterende...

0 0
Martin 06-02-2012 22:08:44

Hvordan har du fået dit 3G netværk til at køre? Har selv tre, og på trods af jeg her oprettet APN som den var før, kan jeg ikke få 3G til at køre :(

0 0
Jakob 06-02-2012 22:44:31

Jeg fik til sendt en indstilling fra 3.dk's support side - ellers skal apn bare hedde data.tre.dk, så virker det.

0 0
Martin 06-02-2012 22:57:56

det havde jeg ellers også lavet en apn med.. men intet held. fandt dog langt om længe siden hvor jeg kunne sende opsætningen, så nu køre det! Tak :)

Lækker ROM også i øvrigt!

0 0
Jakob 06-02-2012 23:14:14

meget! Havde du held med MMS også?

0 0
Martin 07-02-2012 00:05:38

jeps den køre..har dog ikke prøvet at sende et billede men modtog 2 uden problemer..

0 0
Jakob 07-02-2012 10:30:50

Kan du evt tage et sceenshot af dine indstillinger? Eller fortælle mig dem? Kan ikke få det til at virke... Kan hverken sende eller modtage.

0 0
Martin 07-02-2012 17:31:42

jo selvfølgelig.. stik mig en mail, så sender jeg dem. skal det bare være af min apn indstillinger?

0 0
Jakob 08-02-2012 01:14:27

ja... det må være det eneste sted de ting sættes op.

jakob@1981.dk

Tak for det :-)

0 0
GusseG 06-02-2012 13:53:35

Jeg har kørt 4.0.3 i et par uger og den er fuldstændig brugbar som daglig rom. Stort set alt virker som det skal, så det er kun optimering/visuel finpudsning der mangler. Før du installerer så husk at tage backup af sms'er og apps (de findes apps til begge dele). Jeg installerede via Odin uden problemer på 5 min. Eneste minus i min bog er, at der stadig er lidt for meget Touchwiz over det, men den kan alligevel kun anbefales!

0 0
Jakob 06-02-2012 14:18:35

Kan du sende og modtage MMS?

0 0
x