Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Få Fotostream til din Android-mobil

Få Fotostream til din Android-mobil

Applikation der giver fotostream lignende features til din Android-telefon.

Du holder fast i din Android mobil, selvom du godt kan se at Apple - omend de sjældent er helt forrest i feature-pakken - som regel ender med at have den lækreste implementering til sidst. Senest har du måske hørt om Fotostream, der lader Apple-brugere holde de billeder, de skyder synkroniseret imellem alle deres enheder trådløst. Det fungerer overraskende godt.

Men hold fast, kære Android-bruger, for der er håb forude. Den nye  app Syncly lader dig, via Dropbox, opnå en Fotostream-lignende oplevelse, hvor dine billeder bliver lagt i din Dropbox, lige så snart du har taget dem. Applikationen er gratis.

Du installerer app'en, starter den op, laver en konto, som du så kobler på din (ligeledes gratis) Dropbox - og så går du ellers i gang med at tage billeder. Syncly går i gang med at uploade billederne i baggrunden over 3G eller Wifi (du kan selv vælge hvilken du foretrækker) - der findes pt. ingen anden app, der fungerer lige så godt og gør det hele gratis.

Den eneste "aber dabei" er ,at du er tvunget til at lave en Syncly-konto: hvorfor? Det virker fuldstændig ulogisk? Man burde da kunne linke direkte til sin Dropbox-konto, uden at skulle oprette endnu en konto til endnu en tjeneste? Når det så er sagt, er kontoen hurtigt oprettet, og brugervenligheden ved app'en gør, at det absolut er oprettelsen af Syncly-kontoen værd. Hent app'en gratis her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 05-02-2012 21:27:05

Det gør det endnu mere morsomt, at du siger jeg skal tage mine Apple briller af, for derefter at beskylde mig og AppleiPhone for at være fanboy.

Hvor pokker har jeg nævnt noget om Apple i denne debat? Det fortæller i hvert fald en del om din "fanboyisme" som du kalder det. Kan man forresten finde "fanboyisme" i en ordbog eller på wiki? lol

0 0
07-02-2012 06:43:46

Nej det fortæller at du er en kæmpe når der aldrig skriver om indholdet i artiklerne, men kun sviner folk til.

0 0
ihk 04-02-2012 17:36:07

men UI på applikationer i iOS er i en helt anden klasse end ved andriod. brugervenlighed, smidighed, opløsning etc. hos andriod enheder kan ikke måle sig med iOS enheder.

næste gang du er i en telebutik så prøv selv at stå med en iPhone og prøv de forskellige applikationer.

0 0
Dick Taid 04-02-2012 18:52:17

Kan jeg sige hvad jeg vil? Godt så:

Du er blæst at høre på. Dit indlæg passer ikke til artiklen, og henvender sig ikke til nogen af de tilhørende kommentarer. Så jeg synes du skal tage dit lille mirakel af en mobiltelefon, købe et cover formet som Steve Jobs til den, og sætte dig over i et hjørne og før en samtale med "ham". Så kan det være man slipper for at skulle læse dine altid forudindtagede indlæg.

0 0
ihk 05-02-2012 08:49:34

mit kommentar var nu også henvendt til de fandriods der kommenterede om applikationer og UI i hhv. iOS og andriod.

iøvrigt passer dit indlæg heller ikke til artiklen. gå og leg med din plastik htc.

0 0
Dick Taid 05-02-2012 11:33:01

Jeg håber, du selv kan se det ynkelige i at kalde andre for "fandroid", når du selv gemmer dig bag det intelligente pseudonym "AppleiPhone".

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 17:31:58

Manden snakker om idiotiske nicknames, samtidig med at han selv har et navn der får mig til at tænke på en pik.

Flot gået lol!

0 0
Dick Taid 05-02-2012 17:41:48

Du er tydeligvis en der aldrig har hørt Kashmir.

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 19:44:35

Så du er opkaldt efter en sanger? Er det ikke lige så patetisk, som det du anklager AppleiPhone for at være? Du gør det da bestemt ikke bedre med den udtalelse.

0 0
Dick Taid 05-02-2012 20:13:12

Hvis du kan tage dine små Apple-briller af et øjeblik og erstatte dem med læsebriller, så ville du kunne læse hvad jeg skrev. Jeg skal ikke kunne sige, om du vil være intelligent nok til at forstå det, så her er det, skåret ud i pap, for your viewing pleasure:

Det virker ynkeligt og ironisk på en tragisk måde, at kalde andre folk for fanboys af et "konkurrende produkt", når man med al tydelighed fremviser den enorme mængde fanatisme overfor sit superduperyndlingsprodukt, ved at bruge det som sit brugernavn. Hvis ikke det skrige "fanboyisme", så ved jeg ikke hvad gør.

Til din kommentar om hvad jeg er opkaldt efter, så vil jeg igen skrive, nøjagtigt hvad jeg skrev før: Du er tydeligvis en der aldrig har hørt Kashmir.

Men ud fra dine kommentarer til andre nyheder, så kan det vist ikke betale sig at diskutere med dig, eftersom du tydeligvis er forudindtaget over for alt hvad der konkurrerer mod hvad der danner grundlag for hele dit liv: Apple. Kom dog videre.

En sidste ting: Dick er et godkendt drengenavn i Danmark, det er et kælenavn for Richard, men din første reaktion er at tænke på 'pik'. Det siger vist mere om dig end om mig.

0 0
ihk 05-02-2012 20:23:06

hvornår har jeg lagt skjul for at jeg er STOR fan af Apple og deres produkter?
jeg elsker Apple og mener de skaber al udvikling omkring tablets og smartphones. man taler om smartphone før iPhone og efter iPhone, hvilket ikke siger så lidt.

og mht. navne herinde, hvad rager det dig hvad folk kalder sig?
jeg kommenterede ikke at du kalder dig selv for Dick, der betyder Pik, hvis man oversætter.

Richard? hvad har Dick med Richard at gøre?

0 0
Dick Taid 05-02-2012 20:43:54

Du fatter stadig ikke min pointe. Kan du ikke selv se det ironiske i at kalde sig for AppleiPhone og samtidig beskylde folk for at være såkaldte "fandroids"? Dit brugernavn er selve definitionen af at være "fanboy".

"Richard? hvad har Dick med Richard at gøre?"

Åh du godeste. Her: http://en.wikipedia.org/wiki/Richard

Skal jeg også lave din 3. klasses matematikopgave for dig?

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 21:23:59

Dick...eller pik...eller Richard. Ja, jeg vil så kalde mig Ben for fremtiden. Hvordan fanden kom Richard ind i billedet? Du tager en anden mands navn, fordi du er fan af ham, og derfor må du være en lige så stor idiot som du beskylder AppleiPhone for at være. Det var min pointe, og den fattede du ikke, men har mere travlt med at fortælle hvor dumme vi andre er.

Sig godnat til publikum DICK....det var underholdende. :D

0 0
Dick Taid 05-02-2012 22:53:01

Nu er det ikke iOS vs. Android vs. Kashmir det her, (ja jeg ved egentlig ikke hvad det er blevet efterhånden) så jeg kan ikke rigtig se hvad mit brugernavn har med sagen at gøre. Det er sikkert idiotisk, men ikke nær så idiotisk som at påsætte mærkatet "fandroids" til Android-fanatikere, når man gemmer sig bag et brugernavn der selv skriger af, at personen er en "fanboy" - du ved, ikke kaste med sten...

Richard bragte du selv ind i billedet ford du var pikfikseret. Derudover er 'Dick Taid' en fiktiv person, og jeg er ikke fan af fiktive personer.

Noget om idioti: At sige, at en persons handling eller udtalelse er idiotisk, er ikke det samme som at kalde personen for idiot. Når det så er sagt, kan jeg efter denne 'debat' da godt stemple ham som idiot - eller måske mindre begavet, hvis du foretrækker lidt mere politisk korrekthed.

Slutteligt, så nævnte jeg tidligere, at jeg kunne læse ud fra dine andre kommentarer, hvilken "lejr" dine fødder er plantet i. "Fanboyisme" er lige så meget et dansk ord, som "fanboy" er.

Det er ikke min sengetid, så jeg nøjes med at sige godnat til lille dig. Godt at høre det var underholdende på bekostning af dig, og din kumpan. Det morer også mig ganske meget at genlæse jeres indlæg.

0 0
ihk 05-02-2012 12:55:26

hvorfor er det ynkeligt?
de kalder os iOS brugere for iDiots.

jeg må kalde mig hvad jeg vil.

0 0
Dick Taid 05-02-2012 13:23:28

Jeg kan også forsøge mig med andre beskrivelser af din idioti:

Ironisk. Tragisk.

0 0
Mette Jørgensen 03-02-2012 16:39:07

Som de tidligere kommentarer udtrykker det: Picasa og/eller G+.
Det har faktisk været i funktion længe.
Og så kan jeg da kun tilslutte mig koret af "hvor er det pinligt"-kommentarene. Journalister formodes altså at have en vis viden om deres eget stofområde.

0 0
Cebastian 03-02-2012 16:15:01

.. som om jeg gider

0 0
03-02-2012 15:12:09

hvorfor ikke bare downloade dropbox beta, den gøre det bedre og har mulighed for instant sync som vi kender fra picasa, når man tager et billede.

0 0
Malte 03-02-2012 11:03:53

Meget af det, Apple 'opfinder' fungerer jo ikke i virkelighedens verden. Eller det fungerer kun mellem Apple enheder. Den form for lock-down er da gammeldags.

Så fruen har nu smidt Facetime ud til fordel for gode gamle Skype, som fungerer meget bedre.

0 0
Henrikmand 03-02-2012 11:02:08

Vil I ikke nok stoppe disse fuldstændig tomhjernede artikler fra T3?

Det er SÅ pinligt, når denne Johan F. Lehmann skriver om noget, han helt åbenlyst ved SÅ lidt om.

Han forsøger sig oven i købet med en overbærende, grænsende til det nedladende, tone i sin artikel, og i virkeligheden har han gjort sig selv så tykt til grin med sin uvidenhed.

Hvem i alverden har fodret ham med så mangelfulde oplysninger, og hvem i alverden har ladet denne artikel slippe igennem til en læserskare på mobilsiden, som er noget mere velinformeret?

0 0
03-02-2012 13:22:54

Enig, det virker som om artiklen lægger op til en flametråd ikke brugbar information. Nogle gange har man på fornemmelsen mobilsiden elsker den slags

0 0
Henrikmand 03-02-2012 14:00:47

Jamen, jeg synes ikke engang det virker som et oplæg til en frisk slåskamp.

Journalisten hos T3 ved simpelthen ikke et klap om, hvad han skriver om.

Det er ganske enkelt pinligt, at sådan noget kan forekomme.

Én ting er, at T3 har inkompetente journalister. Men det er også lige meget. Jeg læser ikke bladet, og bruger ikke deres website til noget som helst. Deres primære målgruppe i mobilverdenen må være Apple-brugerne. Og det er også helt fint - ingen problemer i det.

Og de må også gerne signalere overfor deres Apple-læserskare, at de synes det har været synd for Android-brugerne, at de ikke har haft denne fantastiske funktion før nu. Så føler Apple-brugerne lidt medlidenhed med Android-brugerne ;o)

Det er jeg sådan set OGSÅ ligeglad med, så længe jeg ikke selv behøver at læse det.

Nu dukker artiklen så op her på Mobilsiden.dk, som er bemandet af journalister med en langt bredere viden.

Så forventer jeg så sandelig også, at der er nogen i redaktionen her, som tager stilling til de artikler, der lægges op her. Og i dette tilfælde, er det virkelig inkompetent journalistik.

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 17:27:42

Når jeg læser dine indlæg, så synes jeg det er mere synd for dig. Hold da op, at fare sådan i flint!

0 0
Henrikmand 03-02-2012 10:56:17

Har I hørt om Picasa eller Google+?

Så snart jeg har taget et billede med min (Android) telefon, er billedet tilgængeligt i et lille, nydeligt album på min Picasa, og dermed på samtlige mine enheder.

Jeg skulle hilse at sige til Apple-brugerne (og T3 redaktionen), at Picasa også fås til iOS, men dog ikke helt så lækker i UI som til Android.

0 0
Bjarne R. 03-02-2012 10:50:32

Nej, jeg har aldrig hørt om Fotostream - har du hørt om Picasa (eller G+ j.f. ovenstående indlæg).

Picasa sync'er skam også billeder mellem alle mine devices oven i købet også trådløst.

BTW: så er de to app's jeg bruger mest på min android (ud over browser og email), Google map og Google Reader - her er der vist intet på iPhonen som kommer i nærheden. (og hvis du tror at din iPhone Google Map er det samme den på Android, så tager du helt fejl!)

0 0
peter 03-02-2012 11:06:10

Google reader app'en til Android er jeg nu bestemt ikke imponeret over, der er 3'rd party apps som er bedre. Jeg er dog stadig misundelig over nogle af de 3'rd party google reader apps som findes til iOS. Jeg vil bestemt mene der er iOS google reader apps som kan måle sig med Android apps'ne.

0 0
Mazzen 03-02-2012 10:40:02

Tror kun det er jer fanatikere som sidder og ****** den af ved Apples ord som tror sådan, UHH jeg kan dele billeder på mine egne enheder trådløst(DET KALDES BLUETOOTH OG NEJ APPLE OPFANDT DET IKKE)

0 0
03-02-2012 10:37:53

Hvordan gør dette smarte fix noget som google+ appen på Android ikke gør i forvejen og meget smartere?

0 0
Jan 03-02-2012 10:42:17

Jeg tænker også, hvorfor er det google+ ikke skulle nævnes da det gør tingene en hel del smartere, og meget nemmere, på sammetid kan folk logge ind på ens google+ konto og se billederne med det samme de er taget, såfremt man har slået det til.

0 0