Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Få Roskilde Festivalen på din mobil

Få Roskilde Festivalen på din mobil

Har du en smartphone kan du følge Roskilde Festivalen på mobilen, og blandt andet lægge dit eget program og holde styr på vennerne.

Nu kan du med en applikation til din smartphone få Roskilde Festivalen ind på din mobil.

I applikationen finder du spilleplanen, med mulighed for at lave din egen, og mulighed for at uploade billeder og tekst til storskærmene ved scenen.

Festivalen har endda lavet deres eget sociale netværk, Festival Friends, hvor du connecte med dine venner på festivalen. Så kan du se, hvor på pladsen dine venner befinder sig, poste din status, m.m. 

Du kan også læse omtale af de forskellige bands og kunstnere, der spiller på festivalen, se video'er med dem og læse de sidste nyheder fra Roskilde Festivalen.

Applikationen findes til Symbian- og Android-mobiler. Applikationen til iPhone og iPod ligger færdig, men venter på at blive godkendt af Apple.

Applikationen kan hentes i Android Marked nu. Har du en Symbian-mobil kan du få et link til download, ved at SMS'e 'Orange' til 1204.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 25-06-2010 23:59:24

Prøvede lige at hente Roskilde App'en fra Ovi Store hvis du har en Nokia 5800, N97, X6 eller lign., den virker bedre (touch interfacet virker) end den man får via SMS.

0 0
Casper 24-06-2010 22:19:28

Er det kun mig som undre sig voldsomt hvorfor et program som skal vise spillelister m.v. skal have adgang til:

2: Dine beskeder (rediger SMS eller MMS)
4: Opkald (læs telefontilstand og identitet)
5: Tjenester, der koster dig penge (send sms)

Det finder jeg da dybt bekymrede, og jeg plejer ellers være relativ large med sikkerheden, men siden Google ikke tjekker for sikkerheden i en app så har udviklerene frit spil så vidt jeg kan forstå

0 0
Lars Bjerregaard 18-06-2010 08:20:40

Findes åbenbart ikke til android 1.5 (bla. HTC Magic og Hero), da søgning i market på roskilde og festival ikke finder den. Hvad er navnet på app'en?

0 0
May Frederiksen 18-06-2010 09:47:52

Hej Lars,
ja det er desværre rigtigt, applikationen virker kun til Android 1,6 og nyere.
Men Hero kan jo opdateres til 2,1 - http://www.mobilsiden.dk/?aId=11790.
Applikationen hedder Roskilde Festival 2010.
Mvh. May - Mobilsiden.dk

0 0
derossi 17-06-2010 16:57:59

fed app den skal nok blive brug bar under årets festival, indtil at telefonen altså bliver smidt væk i en kæmpe koger ;o)...

ps. bliver helt glad over at se en fed app udkomme til alle tre platforme.

0 0
peter 17-06-2010 18:48:46

Ja det er rigtigt fedt at DE ikke har glemt Symbian, men de har vist glemt at teste den på en Symbian med touchscreen for den virker 'stortset' ikke på min 5800!

0 0
Henrik 18-06-2010 22:49:53

Der var også en app til Symbian sidste år. Men det ser ud til at dem har udviklet app'en har glemt at der er noget der hedder touch-skærme, det er sgu lidt amatør-agtigt.
App'en er iøvrigt lavet i Flash kan jeg se. Men det er nogen hindring for at support touch!
Jeg kan anvende app'en delvist på min N97, fordi den har taster, men da den mangler soft-buttons (og de heller ikke er lagt ud som touch områder), kan man ikke gå tilbage i menu'erne i app'en. Grrr...

0 0
Henrik 18-06-2010 22:51:40

...ohh well, så må jeg bare bruge browseren istedet.

0 0
Henrik 18-06-2010 22:51:40

...ohh well, så må jeg bare bruge browseren istedet.

0 0
Henrik 18-06-2010 22:49:52

Der var også en app til Symbian sidste år. Men det ser ud til at dem har udviklet app'en har glemt at der er noget der hedder touch-skærme, det er sgu lidt amatør-agtigt.
App'en er iøvrigt lavet i Flash kan jeg se. Men det er nogen hindring for at support touch!
Jeg kan anvende app'en delvist på min N97, fordi den har taster, men da den mangler soft-buttons (og de heller ikke er lagt ud som touch områder), kan man ikke gå tilbage i menu'erne i app'en. Grrr...

0 0