Facebook: Smartphonen er et massemedie

Annoncer er fylder hele smartphone-skærmen gør telefonen til et massemedie på linje med TV, siger Facebook-chef.

Facebook: Smartphonen er et massemedie

Facebook Home, den udgave af Facebook, der ændrer hele brugerfladen på telefonen, til at være styret af det store sociale medie, er med til at gøre smartphones mere interessante for annoncørerne. Det skriver The Guardian.

Den store fuldskærms-visning af venne-opdateringer kan også anvendes til at sende fuldskærms-reklamer ud til brugerne, hvilket forventes at ville ske lidt længere ude af tidslinjen.

 – Facebook Home kan nu hentes i Danmark

Sheryl Sandberg er chief operating officer hos Facebook, og sidder lige under stifteren Mark Zuckerberg. Hun siger, at mobilplatformen bliver en vigtigere markedsføringsmotor end TV er.

 – Kommentar: Facebook vil eje din smartphone

 – ”Størrelsen af publikum gør telefonen til et massemedie der er lige så vigtigt som TV,” sagde Sheryl Sandberg mandag, ved et arrangement på Facebooks hovedkvarter.

På spørgsmålet om hvorvidt hun var bekymret for, om man kunne komme til at sende for mange reklamer ud til brugerne, svarede hun.

 – ”Vores mål er ikke at forøge antallet af reklamer du modtager, men at forøge brugbarheden af annoncerne”.

Læs også:
Android: Facebook Messenger har nu chatheads
iOS: Ny opdatering giver chatheads på iPhone
Facebook Home – se det her