Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Facebook suger harddiskplads på din iPhone!

Facebook suger harddiskplads på din iPhone!

De færreste ved hvor meget harddiskplads Facebook applikationen benytter på deres iPhone.

Det er sikkert de færreste der ved hvor meget harddiskplads Facebook applikationen benytter efter noget tid. Selve applikationen fylder godt nok ikke meget med 8.5 MB, men det gør den data den indsamler i en cache.

Hvis du tjekker applikationens forbrug under iPhone Indstillinger -> Generelt -> Brug -> Facebook, så er det sikkert en del mere end 8.5 MB! Jeg bruger Facebook applikationen moderat hver dag til lige at tjekke for beskeder og andre spændende opdateringer fra vennerne, men det kom lidt bag på mig at applikationen har hentet 459 MB data.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle steder på iPhone hvor denne data kan slettes, så den eneste måde er faktisk at slette applikationen, genstarte iPhone og geninstallerer. Jeg vil anbefale dig at gøre det en gang imellem for at tømme denne “cache”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hamzah10 10-12-2011 10:59:44

nu hvor jeg tænker over det så bruger google mobilerne ikke ligeså meget plads som ios gør på facebook

0 0
Thomas 09-12-2011 11:30:25

Gad vide om det er derfor Facebook app'en på iOS kører så elendigt?

Jeg blev selv utrolig overrasket over hvor dårligt det kørte (laggede og brugte langtid på at loade) på min 4S'er... som jeg dog lige har solgt for at gøre plads til min nye Galaxy Nexus.

0 0
Paw Sandayo 09-12-2011 14:17:16

fornuftigt :-p

0 0
MentalCare 09-12-2011 12:10:20

min 4S'er... som jeg dog lige har solgt for at gøre plads til min nye Galaxy Nexus

Godt valg :-)

0 0
Paw Sandayo 09-12-2011 10:25:41

hvordan tjekker man det på goolge mobiler?

0 0
Alex 09-12-2011 11:36:06

Indstillinger-administrer programmer-facebook-tøm cache. :)

0 0
Paw Sandayo 09-12-2011 14:20:25

tak.. var dog ikke noget, men tror det er fordi jeg har det program der hedder move 2sd. der siger den nogen gange der er cach og om jeg vil slette... skide smart for har, ind til mandag en legend som i den grad er over fyldt på telefonen pladsen

0 0
Paw Sandayo 09-12-2011 10:21:34

konens have over 2 gb på facebook cache på sin, sku ikke noget at sige til den var langsom... tak for det gode råg

0 0
09-12-2011 12:06:03

2 GB, det lyder da helt vanvittigt...jeg har en cache på 21 MB på min SGS2...

0 0
Paw Sandayo 09-12-2011 14:16:22

ja blev sku osse overasket... hun havde klaget over den var blivet langsom, det tror jeg fanden når facebook cacher så meget

0 0
Raikkonen1974 09-12-2011 09:54:22

Ja det er rigtigt der ikke er en clear cache knap til facebook på Iphone, men dog tog det mig ikke mere end 1-2 min at gøre...

Min facebook app fyldte 280mb på 2md, så gå ind i instillinger - brug - Facebook og tryk slet program, og hent den igen

Man behøver ikke at genstarte mobilen da den sletter alt der har omfattet facebook ;-)

Men tja det er da åndsvagt at der ikke er en knap der clearer cache, men de arbejder vist på det, eller rettere de er opmærksom på problemet, men indtil da kan jeg godt leve med at jeg skal bruge 2 min på at cleare cache ;-)

0 0
labodilsen 09-12-2011 09:15:15

mig bekendt er der ikke en harddisk i en iPhone, eller ret mange andre telefoner for den sagskyld. :)

0 0
David 09-12-2011 15:46:24

"mig bekendt er der ikke en harddisk i en iPhone, eller ret mange andre telefoner for den sagskyld. :)"

der tager du fejl!

http://da.wikipedia.org/wiki/Harddisk

"0,85″ drev
Toshiba udgav denne sandard i 2004 til brug i ____mobiltelefoner____ og lignende apparater, inklusive SD/MMC port kompatibleharddiske, der er optimeret til videolager i 4G telefoner. I dag sælger Toshiba disse små harddiske i 4- og 8 GB versioner, og har pt. verdensrekorden for den mindste harddisk i verden."

0 0
labodilsen 10-12-2011 15:23:58

jeg vil godt spise en hat på at der ikke sidder en 0,85" toshiba harddisk i nogen iPhone. Tror nærmere der sidder en enkelt chip med x antal GB hukommelse og ingen bevægelige dele. og jeg holder stadig på at der ikke er harddisk i RET mange telefoner den dag i dag.

0 0
Daniel 09-12-2011 09:31:58

Præcis hvad jeg tænkte da jeg så overskriften!

0 0
Jesper Søgaard 09-12-2011 08:27:47

Hvad oplever I brugere med Android? Der var en gang, da jeg havde HTC Desire og plads var et irritationsmoment, at Facebook hurtigt kunne fylde nogle MB. Min fylder nu kun 7,5mb i cache

0 0
Joddler 09-12-2011 09:15:41

Sidst jeg slettede cachen fra Facebook på min Android telefon, da var det ca. 21mb, og det er på ca 4 måneder, og jeg bruger min HVER dag, faktisk ldit for ofte hvis jeg selv skal sige det ;)

0 0
Thomas 09-12-2011 08:46:46

Man kan ihvertfald til hver en tid clear cache på alle sine apps på en android inde fra indstillinger.

0 0
Thomas 09-12-2011 08:47:41

*clear cache på alle sine app's individuelt selvfølgelig...

0 0