Færre reklamepenge til mobilkunderne

Reklametjenesten Wooha har haft svært ved at finde annoncører. Fra 11. april får sitets brugere færre penge pr. modtaget reklame.

Færre reklamepenge til mobilkunderne

Det er ikke nemt at få annoncørerne til at punge ud for mobilreklamer. Derfor sænker reklametjenesten Wooha det beløb, som sitets brugere tjener pr. modtaget reklame.

Oprindeligt blev Woohas brugere belønnet med 1 kr. pr. sms, 2 kr. pr. mms og 3 kr. pr. video. Fra den 11. april er der i stedet en fast takst på 1 kr. pr. reklame.

Per Buchard Hansen fra Wooha oplyser, at annoncørernes udmeldinger var anderledes, da tjenesten gik i luften i efteråret, end de er i dag.

 – “Man kan snakke meget om finanskrisen, men markedet for annoncering er altså faldet. Den fortjeneste, vi skulle have for at holde virksomheden kørende, kunne vi ikke engang få ind, da det rigtig begyndte at ramme,” siger Per Buchard Hansen til Mobilsiden.dk

Wooha: Vi vil ikke selv score profitten

De manglende annoncører har medført, at Wooha-brugerne har efterlyst flere reklamer. Ved at sænke priserne for annoncørerne håber tjenesten på, at kunne sætte skub i udviklingen.

 – “Vi ville gerne have noget mere aktivitet. Vi har gjort det her som den sidste udvej for, at kunne sende noget ud for alvor. For det ikke nytter noget, at brugeren kun får en besked en gang imellem. Det er ikke fedt for nogen parter,” siger Per Buchard Hansen til Mobilsiden.dk.

Han afviser samtidig, at finanskrisen skulle være en undskyldning for at skabe større profit til sig selv pr. reklame.

 – “Vi var godt klar over, at det var mange penge for annoncørerne til at starte med, men lige nu er det bare rigtig mange penge. Det er en nødvendighed, og det er ikke for, at vi selv skal score mere. Vi sænker priserne for, at brugerne kan få nogle flere beskeder,” siger Per Buchard Hansen.

Læs også
Sådan tjener du penge på mobilen