Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fans: iPhone 3G S er et flop!

Fans: iPhone 3G S er et flop!

Nuværende iPhone-ejere og iPhone-fans kalder den næste Apple-mobil for et flop. Her er ti meninger.

Bølgerne går højt når Apple lancerer en ny iPhone.

Mange glødende fans, udviklere og journalister kunne næsten ikke få luft, da Apple mandag fra scenen i San Francisco bekendtgjorde, at iPhone nu får MMS.

Herefter udspillede der sig jubelscener i salen - helt typisk amerikansk.

I Danmark erkender selv nuværende glade iPhone-ejere, at den næste model ikke er så hot, som amerikanerne vil gøre den til.

Hot eller flop... 10 meninger

På Danmarks største mobilforum, Mobildebat.dk, mener hovedparten af debatørerne i en "hot eller flop"-tråd, at iPhone 3G S er skuffende.

Her er ti meninger fra debatten.

- Jeg havde personligt regnet med lidt flere "opdateringer" end blot speed og hukommelse... Jeg tror bestemt jeg beholder min 3G længe endnu...

- Jeg har været helt opsat på at få "opgraderet" min iPod Touch, til en iPhone 3GS, men er blevet noget så skuffet. Jeg havde regnet med FM radio og en masse andre ting.

- Dog mener jeg iPhone 3GS flopper TOTALT. De har ikke engang brugt tid på at finde et nyt navn til den... det siger vel det hele.

- Flop - fx er kameraet stadig kun på 3,0 Megapixel - og dermed er Apple allerede bagud. Nu er jeg endnu mere tilfreds med min 3G og glad for, at jeg ikke behøver investere i den nye.

- TOTALT flop i min øjne... Jeg beholder helt klart min 3G!! Havde håbet på noget mere end en 3G med lidt ekstra hastighed. Hvor blev dette af: OLED skærm med højere opløsning, FM Radio, Video samtale (front kamera), 5 eller 8 Mpixel kamera istedet for et sølle 3,2, Nyt eller bare lidt ændret design (for kan altid forbedres), Bedre GPS antenne.

- Den er meget tæt på at være et flop. Var den kommet ud for tre år siden ville den ha været hot.

- Så kan I fandme lære det. Alle de latterlige rygter viste sig bare at være rygter. I fik ikke en ny iPhone, I fik en opdateret version af 3G. Det er eddermame nemesis, så det vil noget.

 - Den største skuffelse for mig var nok, at den ikke fik en metal bagside, som er kendt fra fx ipod nano 4g.. hader det plastik lort.

 - Efter at have ejet en iPhone, og senest en iPhone 3G som desværre gik i stykker.. har jeg ventet på den nye iPhone MEN iPhone 3G(S) er virkelig et flop for mig.

 - Øv osse... havde virkelig håbet på FM radio... nu tror jeg ikke, jeg har nogen egentlig grund til at skifte min 3g ud.

Links:
 - Se hele debatten her...
 - iPhone-forum klik her...

Din mening?

Generelt er tendensen, at selv iPhone-fans er skuffede.

Spørgsmålet er, om det betyder et dårligt salg for Apple - eller om kunderne (uanset skuffelsen) er parate når mobilen sendes på markedet.

Kom med din mening herunder...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sven Bedsted 15-06-2009 16:17:04

Skriv din kommentar til artiklen her..Jamen, man kan godt få FM-Radio på sin iPhone 3G. Køb WunderRadio i App. Store, og du kan lytte til alle radiostationer, også de danske DAB-kanaler. Jeg mener at huske, at WunderRadio koster 36 kr.

0 0
Jesper 13-06-2009 10:05:07

Når de bruger software opdateringer til den nye 3GS som sagtens kunne køre på den gamle 3G version så er det et tegn på den ikke pranger nok til at kunne sælges, feks voice controle som godt kunne køre på 3g'eren. jeg har 3G modelen og er lidt skuffet over at os 3.0 er blevet foringet da det skal bruges til at sælge den nye model. skuffet over Apple's salgs metoder. Jeg har være beta tester for os 3.0 og brugt tid på at hjælpe med at find bugs og gøre mobilen mere stabil, syntes det er at røvrende mig lidt. men det er bare min mening. ;-)

0 0
Jeppe 13-06-2009 23:47:11

Er det en fact at fx Voice control godt kan køre 100% optimalt, har du prøvet det? - Eller er det bare rent gætteri?

0 0
Nicolai R 12-06-2009 02:27:21

"Mange glødende fans, udviklere og journalister kunne næsten ikke få luft, da Apple mandag fra scenen i San Francisco bekendtgjorde, at iPhone nu får MMS." - Citeret fra John G Pedersen.

Næste gang du skriver sådan noget skal du nok lige overveje at tjekke op tingene.
Det har været kendt at iPhones vil få MMS siden Apple annoncerede iPhone OS 3.0 til iPhone.

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 11-06-2009 21:20:08

Jeg syntes bestemt ikke iPhone 3GS er et flop... Den har alt det jeg har gået og ventet på :)

Og det er jo ikke kun hastighed der er nyt ved den... Jeg er rigtig glad for at de har lagt Nike+ i den, jeg elsker at de har bygget Voice Control i den, video optagelse, video redigering, bedre kamera og husk nu at kvaliteten på et kamera har intet med mega pixels at gøre ;)

Folk skal huske at rygter nu engang kun er rygter og man skal tage dem med et gran salt :)

Jeg er rigtig glad for de ting der er kommet i den nye iPhone og skal helt bestemt have en 32GB version når den kommer :D

0 0
Jeppe 11-06-2009 13:15:34

Jeg synes absolut ikke den nye iPhone 3Gs er noget flop, det viser jo bare at der ikke er meget mere iPhone mangler..
Må indrømme at jeg selv er lidt skuffet over at der ikke er nogen FM-radio i, men det er så også det.
Som folk med lidt viden indenfor området ved de også at hoppet fra 2mp til 3mp er større end fra 3mp til 5mp fx, billedkvalitetsmæssigt. Der ud over kunne det være rart hvis folk generelt fandt ud af at billedekvaliteten også afhænger af andet end pixels.. Om kameraet er ok, må bedømmes når man har set det i funktion, men hvis du er ude efter et superbillede så tag og køb et ordenligt kamera i stedet for.
Der vil heller ikke være nogen speciel fordel ved højere opløsning, da alle tingene så generelt vil blive mindre, og sværer at styrer med fingerne, også er det vi løber ind i det generelle problem med wm.
Og er imponeret over nogle virkelig forventede at de ville sætte en oled skærm i? Dog giver den et utrolig flot billedet, og bruger mindre strøm. Men den er også meget dyr, og har en noget kortere levetid.
- Også har iPhone jo aldrig været helt fremme i skoene mht. hardware, men det er softwaremæssigt de har været/er meget lang fremme.
Og der må man jo tage OS 3.0 med..

Men vil give folk ret i, der har en iPhone 3G forskellen ikke er helt stor nok til at skifte for mange.. Men jeg vil lige påpege at sådan var det også med iPhone 2g og til iPhone 3g. Der var det jo groft sagt kun at de havde puttet en 3g sender i..

Synes dog stadig personligt, på tros af den ikke har den nyeste hardware, at iPhone er en af de bedste smartphones på markedet, glæder mig til wm også kommer med.. Det tegner dog også godt med android :)

Der er ikke alt hvad man kunne øsnke, men at kalde den et flop synes jeg ikke man kan.

0 0
Daniel Jørgensen 11-06-2009 13:07:01

Hvis Apples fan boys heller ikke blev skuffet ku man da virkelig begynde at tænke over om de rent faktisk var syge..

Uanset så kan jeg heller ikke forstå de udgiver det her som en ny telefon.. Hvad bliver forskellen på en 3G og en 3GS når 3G'en er opdateret? Kompas, Kamera og lidt hastighed? Skuffende.. Meget!

Ikke engang designet har de valgt at ændre på hvilket da er totalt latterilgt..

0 0
Simon 11-06-2009 13:05:41

Jeg mener bestemt ikke det er et flop. Jeg kan sagtens se, at hvis man har en Iphone 3G, så ville det nok ikke kunne betale sig at købe den helt nye. Men som Lars siger, at hvis man ikke i forvejen har en Iphone, så ville jeg sku ikke smide penge i Iphone 3G, når jeg kunne købe 3GS for nogenlunde de samme penge.

0 0
Lars 11-06-2009 11:37:54

Jeg synes ikke man kan sige at det er et flop; Apple er jo, mere end nogen andre, kendt for mottoet: Less is more.

For muligt nye købere, er den da attraktiv sammenholdt med det nye OS 3.0 også.

Jeg er da glad for, at jeg kan beholde min 3G som kun er et par måneder gammel :)

0 0
Lasse 11-06-2009 12:02:50

Pointen er vel bare den ikke skulle være attraktiv med OS 3.0 når den "gamle" iPhone 3G også får den. Så burde 3GS da sagtens kunne sælge uden at man skulle tænke på OS 3.0 eftersom de vil sænke priserne på 3G'eren.

0 0
Lasse 11-06-2009 11:11:57

Jeg er helt enig med folk, vil ikke skift min 3G ud med 3GS, da der næsten ikke er nogen forskel.
Det mest interessante ved den nye, som jeg ser det, er den ekstra hastighed, men det er ikke flere tusinde kroner ekstra værd i mine øjne.

Så ja jeg synes det er et flop, og har ikke tænkt mig at købe den.

0 0