Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Farvel til Telia On pr. 1. august

Farvel til Telia On pr. 1. august

Opkaldsafgifter og minuttaksering. Men også fri SMS og MMS... Fra 1. august er det nye tider for Telias kunder på 'On'-abonnementet.

Fra den 1. august er det slut med abonnementstypen 'Telia On' som vi kender den. Produktet vil fremover være delt i tre, alt efter forbrugsmønster. Navnene bliver 'Telia On 50 timer', 'Telia On 12 timer' og 'Telia On 8 timer'. Abonnementet koster henholdsvis 499 kr., 399 kr., og 299 kr. pr. måned.

Kunderne kan ringe til alle telenet og operatører, i det antal timer titlen på abonnementet indikerer. Inkluderet er fri SMS og MMS, men der skal beregnes 33 øre for hvert opkald eller opkaldsforsøg samt 99 øre pr. minut (minuttakseret) for de minutter, der eventuelt kommer ud over de inkluderede.

<strong>BAGGRUND: Om Telia On indtil 1/8 2008:<br /></strong>Telia On gav mulighed for gratis samtaler til fastnet- og Telia kunder, samt 200 minutter pr. måned til andre telenet. Prisen var 299 kroner om måneden uden opkaldsafgifter og sekundafregnet. For de minutter som lå ud over de inkluderede blev kunderne takseret 99 øre pr. minut. SMS'erne kostede 20 øre/stk.
BAGGRUND: Om Telia On indtil 1/8 2008:
Telia On gav mulighed for gratis samtaler til fastnet- og Telia kunder, samt 200 minutter pr. måned til andre telenet. Prisen var 299 kroner om måneden uden opkaldsafgifter og sekundafregnet. For de minutter som lå ud over de inkluderede blev kunderne takseret 99 øre pr. minut. SMS'erne kostede 20 øre/stk.

Telia: Kunderne til have opkaldsafgifter og fri tale

Telia oplyser, at produktændringen kommer, som følge af efterspørgsel fra kunderne.

 - "Tendensen viser, at mange kunder i dag skifter til abonnementer hos konkurrenterne, som har opkaldsafgifter sammen med fri tale. Hvis kunderne gerne vil have en kombination af dette, leverer vi gerne", siger Rune Fick Hansen, pressechef i Telia.

Kunderne flyttes automatisk til de nye abonnementer, men har mulighed for at opsige aftalen ved henvendelse til Telias kundeservice.

Mere om emnet
 - Debat på Mobildebat.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Niclas 01-07-2008 00:05:48

Opkaldsafgift ? hvad helvede tænker i på så kan man da lige så godt bruge sonofons.
Jeg valgte Telia on så jeg kunne slippe for opkaldsafgift, men nu kan jeg opsige mit abbodement før tid så det jo fint nok så får jeg mig bare en ny telefon jo :-)

Mvh.
Niclas

0 0
Hotpop 04-06-2010 23:59:47

Hvorfor er det lige at bare fordi man kan, så skal man have ny fon hvert halve år?

For mig at se, gør kunderne det bare fordi de kan, eller også var mobilen de købte i sin tid alligevel ikke det rigtige valg...?

Desuden er der noget Telia helt har fået i den gale hals! Kunderne gider IKKE opkaldsafgifter/opkaldsforsøgsafgifter. De føler det er en skjult udgift. Derfor vil et abonnement, med en lidt dyrere minutpris langt være at foretrække for disse kunder.

0 0

Om brug af cookies