Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fastnet: TDC langer ud efter Sonofon

Fastnet: TDC langer ud efter Sonofon

I forskellige medier fortæller Peter Belli, hvordan fastnettelefonen kan skiftes til en mobil. Det får nu TDC til at lange kraftigt ud efter Sonofon med beskyldninger om, at skabe utryghed og være 'usmageligt selvpromoverende'.

"Smid din gamle fastnet ud og spar penge", lyder det i en aktuel kampagne fra Sonofon. Målet er at få danskerne til at droppe fastnet, og skifte til en mobilløsning. Men det er TDC langt fra tilfreds med.

- "PR-stuntet er usmageligt, selvpromoverende og tjener i bedste fald kun til at gøre kunderne forvirrede, i værste fald skaber det utryghed", siger TDC's koncerndirektør Carsten Dilling som leder Fastnet Norden med 1,4 millioner private fastnetkunder. Han mener, at specielt ældre kunder bliver nervøse for, om de begår fejl eller gør noget forkert.

Især Sonofons undersøgelse af myter i telemarkedet er faldet TDC for brystet. Fastnetkunder fremstilles som uvidende, som lader sig styre af 'sejlivede myter' om telemarkedet, fordi de foretrækker at have en fastnettelefon frem for mobiltelefon.

Hos Sonofon er man ikke overraskede over konkurrentens udmelding.

- "Det overrasker mig ikke. De må jo være pressede siden de reagerer på den måde. Jeg er nød til at slå fast, at vi i vores kampagne ikke vildleder men vejleder. Vi har godt nok betalt undersøgelsen, men det ændrer jo ikke ved, hvad kunderne svarer når de bliver spurgt", siger direktør for Sonofon Privat, Peter Berg, til Mobilsiden.dk

Sonofon: Ældre sidder ikke nødvendigvis på plejehjem

TDC direktøren medgiver, at der i nogle tilfælde kan spares penge ved at fravælge fastnet. Men han påpeger, at det for mange kunder også handler om sikkerhed, tryghed og god lydkvalitet.

- "TDC må have en opfattelse af ældre som de var i 1970. Vores 2008-profil af en 70-årig tager på vinrejser, går i træningscenter og har i det hele taget et aktivt liv. Og de har styr på hvordan mobilen lades op og hvor den er. Ældre sidder ikke nødvendigvis på plejehjem eller bor i beskyttet bolig", lyder det fra Sonofon.

<strong>Læs også:<br /></strong> - <a href=Sonofonkampagne om fastnet kritiseres" />

TDC: Sonofon kører skræmmekampagne

Det hører til sjældenhederne at teleselskaberne er på kant med hinanden, men de stridende parter er i fastnet-sagen langt fra enige. I TDC's presseafdeling er man helt oppe på tæerne, da Mobilsiden.dk kontakter dem sent onsdag eftermiddag.

"I anklager Sonofon for at lave et PR-stunt. Men det er vel et lige så stort PR-stunt fra jeres side, når jeres leder af fastnet med 1,4 mio. kunder, udsender en pressemeddelelse som reaktion på Sonofons kampagne", spørger vi TDC:

- "Normalt kaster vi os ikke ud i 'stunts'. Men denne skræmmekampagne Sonofon har lanceret, går over stregen. Det undrer os, at man er nød til at lave sin egen undersøgelse for at sælge et produkt. Det virker som et udtryk for, at produktet ikke er specielt attraktivt", svarer kommunikationsdirektør Nicolaj Due fra TDC.

Sonofon privat direktør Peter Berg reagerer med et smil.

- "Vi får så mange kunder ind på vores fastnet/mobil-produkt, at vi dårligt kan følge med. Uanset hvad TDC mener, så er vores løsning billigere end TDC's fastnet".

TDC vurderer at fastnet, inklusiv telefonen, for mange kunder vil få en stigende betydning.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies