Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fejl i Apples iMessage - mister du beskeder?

Fejl i Apples iMessage - mister du beskeder?

Skifter du mobil kan du risikere at gå glip af SMS'er hvis du tidligere har anvendt iMessage.

Med iOS 5 gav Apple os iMessage-systemet, der gør det muligt at sende sms- og mms-beskeder til andre iOS-brugere uden at skulle betale teleselskaberne for det.

Men der er et problem. Der er nemlig fundet en fejl i iMessage, der gør, at du kan gå glip af beskeder, skriver TechCrunch.

Hvis du skifter din iPhone ud med en Android-telefon, og glemmer at slå iMessage fra på iPhone, kan du ikke modtage sms-beskeder fra de mennesker, du tidligere brugte iMessage sammen med. De bliver fortsat forsøgt sendt til din iPhone.

Apples forum diskuterer tidligere iPhone-ejere allerede problemet, og her har en bruger fundet en løsning, der kan bruges, hvis man er kommet af med sin iPhone uden at deaktivere iMessage.

1. Gå ind på siden: https://supportprofile.apple.com/MySupportProfile.do og log ind med dit Apple ID (som bruges i iTunes).
 

2. Klik på "Edit products".

3. Klik på "X" ved siden af den iPhone/iPad/iPod Touch, du vil fjerne.

4. Klik "Unregister"

Som et alternativ kan du også bede dine venner om at sende dig almindelige sms'er i stedet for iMessages. De skal bare klikke og holde på den blå iMessage-taleboble og vælge "gensend som sms".

Har du stadig din iPhone, kan du blot gå ind i Indstillinger - iMessage og slå funktionen fra.

Læs også:
- Det koster iMessage at bruge
- Test: iPhone 4S - en bedre iPhone

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gizmo 06-01-2012 20:03:18

Det fungerer gansk godt, har ingen problemer med det ,bedre ende hvad jeg havde forventet :)

0 0
Thomas Andersen 06-01-2012 15:31:35

Synes dog efter det man har hørt så fungere google talk bedre

0 0
Ylle 06-01-2012 14:23:13

Nu spørger jeg sikkert dumt. Men har næsten alle ikke Fri SMS/MMS her i 2012 ? :S

Lyder som en fin nok service som sådan, men er den virkelig så relevant ?

0 0
Binky 06-02-2012 10:56:04

En ekstra feature er også muligheden for at kædebeskeder holder "strukturen". Dvs. hvis du sender iMessage ud til 3 andre brugere (med iPhone og iOS5) så vil deres svar lande i den samme tråd når man modtager deres besked. (f.eks. som når du skrive beskeder til flere på Facebook).

0 0
Footiefan 06-01-2012 17:46:15

Beskeder kommer hurtigere frem. Der var heller ingen probs nytårsaften med iMessage ift alm sms, som godt kan komme lidt ind i en kø....

Men især med beskeder på tværs af landegrænser er det smart, billigt eller gratis med wifi. Og ja der findes masser af apps der kan gøre det samme. Dog er der her integreret. Men reelt ikke den store forskel

0 0
Mazzen 06-02-2012 09:59:09

Og hvor mange kender du der dagligt sender flere beskeder til folk på den anden siden af grænsen(udover de folk der bor arbejder tæt på grænsen, og derfor nemmere kan have bekendtskaber der.

Hvor mange almindelige danskere tror der har behov for det, og gad da ikke anskaffe mig en tlf for at være sikker på at folk ville modtage min "Hikk Gut Nytaar Gamle Svinger SKRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL"

Så et ca antal hvor tidligere nævnte er udelukket.

Pft

0 0
ihk 06-01-2012 14:01:14

kender intet til denne kritik personligt.

0 0
JP 06-01-2012 13:10:08

Endnu en grund til ikke at skift til Android

0 0
Raikkonen1974 06-01-2012 12:41:18

Det virker nu upåklageligt her for mig, efter jeg læste hvad grunde der kunne være til at imessage ikke kom frem.
Enten erafsender/modtager ikke på WiFi eller 3G, for så kommer den ikke frem og viser et rødt udråbstegn, det hjalp dog mig at markere inde i beskeder - Send som sms, det gør at imessage sender som alm sms hvis den ikke kan komme igennem med imessage ;-)

Har aldrig haft problemer siden, og alle mine imessages kommer frem

0 0
Bang 06-01-2012 12:30:41

..hvis du så har solgt din gamle Iphone eller overdraget den til en anden, så vil de få dine iMessages, selvom de hverken har dit simkort eller kode. Beskederne ligger tilsyneladende i kø indtil telefonen kommer på nettet igen, og så tjekkes der ikke lige om der er skiftet sim eller Apple konto i mellemtiden :-)

0 0
David 06-01-2012 12:52:39

Det oplevede jeg ikke da jeg solgte min iPhone..

0 0
Binky 06-01-2012 12:06:09

Skifter ofte mellem iPhone og Android i test øjemed og har aldrig oplevet problemet.

0 0
twitboydk 06-01-2012 11:43:06

Jeg har slået iMessage fra for længe siden, efter jeg kunne konstatere at den service er ustabil. Jeg oplevede flere gange at folk ikke modtog mine smsér og jeg ikke modtog deres. I et tilfælde sendte jeg faktisk en sms til en ven som sad lige ved siden af mig, den dukkede aldrig op, selvom iMessage hævdede den var leveret

0 0
Footiefan 06-01-2012 12:21:54

Det er ikke en fejl. Den registrerede jo at du sad lige ved siden af, så derfor afslog den afsendelse. Du kunne ligeså godt sige det til ham, haha ;-)

0 0
06-01-2012 15:47:19

He he gad vide om Siri havde en finger med i spillet :-)

0 0
Raikkonen1974 06-01-2012 12:29:46

Det er sgu humor det der Ha Ha :-)

0 0
Kim Harder 06-01-2012 11:57:33

Et problem jeg længe har set hos unge medarbejder, som har en Iphone. Gang på gang har de ikke modtaget en sms, eller ikke opdaget den er kommet.

0 0
Christina Buch 06-01-2012 11:40:44

LOL NEJ

0 0
Thomas 06-01-2012 11:16:31

hmm... måske derfor der er lidt stille på sms fronten... egentlig dejligt nok :)

- bruger der gik fra 4S til Galaxy Nexus

0 0
Thomas 06-01-2012 10:31:00

Men der er da ingen, der går fra iOS til Android er der?

Ihvf. ikke hvis man skal tro på iOS-folk rundt omkring :)

0 0
Thomas Kristensen 06-01-2012 15:15:33

Før eller siden så finder folk jo vel nok ud af at Android er bedre :) Så det er ikke så underligt at der er flere der går fra IOS til Android frem for den anden vej :)

Mange der køber ny mobil, går helt amok og køber en Iphone fordi alle deres venner har en
Men efter noget tid, så finder nogle af dem ud af at en iPhone slet ikke er noget for dem. Jeg kender utallige som er blevet skuffet :)

0 0
Benjamin Jensen 08-01-2012 10:42:31

Og jeg kender 2 der er gået fra HTC Wildfire og Nokia N8 og over til iPhone 4.

Deres oplevelse er, at de aldrig skal have Nokia (Symbian) eller Android igen.

Artiklen er jo direkte tåbelig, for alle ved da, at man bare kan unregistre sin iPhone. Det er vist artiklen, for artiklens skyld.

0 0
Thomas 09-01-2012 15:16:23

Der tager du ganske fejl. Det der er tåbeligt er, når folk sammenligner Wildfire med en iPhone 4 og bruger det som argument mod Android. Det er også tåbeligt, når man går ud fra, at "alle da ved, at man bare kan afregistrere sin iPhone".

I det hele taget var det et ret tåbeligt indlæg du fik præsteret der. :/

0 0
Henrik 09-01-2012 15:14:37

Og jeg kender da et par stykker der har skiftet fra iPhone til både N8 og N9. Indrømmet det er folk som ikke har problemer med teknik overhovedet.

Ikke alle er vild med iPhone. Det kommer an på behovet, og iPhone opfylder ikke alle behov. Det er der ikke nogen telefon der gør.

0 0
Mette Østerbæk 09-01-2012 14:13:50

... Alle ved da at man bare...

Overhovedet ikke, du skal huske at RIGTIG mange iPhone brugere er "almindelige" folk, min svigermor på 56 har en, har solgt mange til +60, og min lillesøster ønsker sig sågar også en... Disse mennesker som ikke går så meget op i det tekniske ved det ikke..

0 0
Footiefan 06-01-2012 18:00:04

Og du kender vel slet ingen der så går den modsatte vej? Nej da, selvfølgelig ikke. Så ville det jo ikke passe ind i det her, vel? ;-))

0 0
Henrik 06-01-2012 13:30:03

Der er folk som går fra iOS til både Android og Nokia Symbian/Meego og WP.

Der er ikke alle der elsker iTunes, lukkethed og noget der er mainstream.

0 0
David K 06-01-2012 10:58:25

"Synes meget godt om" :P

0 0
06-01-2012 10:55:50

Det tror jeg godt du kan regne med der er:-)

0 0
Thomas 06-01-2012 11:05:11

Det ville også undre mig andet. :)

0 0