Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fejl på Galaxy Nexus - genstarter uden grund

Fejl på Galaxy Nexus - genstarter uden grund

Flere brugere har rapporteret om Galaxy Nexus telefoner, der pludselig genstarter uden grund.

I november måned fortalte vi her på Mobilsiden, om lydproblemer med Galaxy Nexus. Nu er den gal igen med Nexus.

Denne gang rapporterer flere brugere på Google Support Forum, at de oplever, at telefonen pludselig genstarter uden grund.

Brugerne fortæller, at telefonen f.eks. genstarter mens der streames musik, spilles spil, surfes på nettet eller mens telefonen slet ikke anvendes, skriver BGR.

Fejlen har ikke tidligere været rapporteret i så stort omfang som nu. Derfor spekuleres der i, om den sidste opdatering til Nexus, har bragt utilsigtede fejl med sig.

Brugerne beskriver, at problemet med pludselige genstarter, har været tiltagende over den sidste måned.

Google skulle være opmærksom på problemet, og arbejder intenst på, at finde en løsning.

Vi har på Mobilsiden testet Galaxy Nexus og lavet et web-TV indslag om Nexus

Kommentar

x

Opret bruger
gobbi 23-01-2012 18:46:11

Signalet er så dårligt. Dog bor jeg i et "signal hul" og har aldrig på denne matrikel haft godt signal. max 2 bar på hhv. Desire og en SE(symbian)med telmore. Men efter at Mit telmore er kommet i denne GN, så er den helt død for signal. ligger og svinger mellem -107 til -111 dbm. Har så skiftet til Telia, men hjalp heller ikke. kommer jeg mit telia sim i Desiren så ligger den på -97dbm.
Enten må det være dårligt hardware i GN, Eller også skal der en firmware update til fra google eller samsung. Kan læse på de amerikanske android forums at det er et kæmpe problem med signal styrke på antennen derover. håber de kommer et fix soon.
btw så har jeg ikke oplevet de andre fejl som er nævnt i diverse indlæg. Den køre derudaf.

0 0
Zeb 18-01-2012 22:19:04

Nå man nu fik jeg da bevis for min påstand her:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/er-der-lydproblemer-med-iphone,lid.18755/

Hvis der er tale om iOS bliver der stillet spørgsmål om der er noget galt til læserne. Er der tale om Android bliver det blot konkluderet at der er problemer.

Og ja jeg ved godt det er en simplificering af tingene, men det er bare en tendens jeg har lagt mærke til....

0 0
GTG 18-01-2012 22:10:30

Har oplevet det samme problem med min Nexus One, samt den HTC Desire HD jeg havde før den.. Desuden har jeg en kammerat der nogengange oplever det samme med hans sensation.. så tror bestemt det ligger i android..

0 0
Bro 18-01-2012 20:41:41

Så så, ro på allesammen! Forstår ikke hvorfor hver gang emnet enten er android eller ios, så opstår der altid krig herinde!

Ingen af telefonerne er fejlfrie, og hvis de var - ja, så var der jo ingen idé i, at konkurrenterne ville blive ved med at prøve erobringen af smartphoneverdenen...

Er selv bruger af iphone 4s, og sælger telefoner i hverdagen. Her oplever jeg dog flest (uden hate) Android baserede telefoner komme ind med defekter af alle arter... selvfølgelig ved jeg godt, at android bliver lanceret til 100 gange så mange telefoner som en med ios eller wp - og derfor er det selvfølgelig uundgåeligt der er flest fejl med android.

Vil bare slutte af med at sige, at iphone fungerer suverænt til de folk som ikke gider sætte sig specielt meget ind i sin telefon, hvor android nok mere henvender sig til folk der gerne vil have kontrollen over telefonen selv, om som gerne vil spare lidt penge :) - hvis folk er trætte af android og ikke gider have en iphone, så tjek da lige wp ud på. f.eks Nokias Lumia 800 ;)

0 0
N 19-01-2012 11:32:23

+1

0 0
Jonas_a 18-01-2012 18:31:01

Eller gør den?
Her er en smagsprøve til dem, isære vores kære iphone-fanatikere:


Lydproblemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/er-der-lydproblemer-med-iphone,lid.18755/

SIM-kort problemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/iphone-4s-har-sim-kort-problemer,lid.18097/

Batteriproblemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/iphone-4s-har-batteriproblemer,lid.17797/

Multitasking med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/mystikken-om-multitasking-pa-iphone-hvad-mener-du,lid.18835/

Alarm-problemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/alarm-problemer-med-din-iphone-sa-skal-du-opdatere,lid.18717/

Airplay problemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/iphone-4s-har-airplay-problemer,lid.18122/

Skærm-problemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/flere-klager-over-gullig-skaerm-pa-iphone-4s,lid.17599/

Opdatringsproblemer med iphone:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/er-din-iphone-blevet-langsommere-efter-opdatering,lid.17532/

Endnu en opdaterings problem:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nogle-iphones-smadres-af-ios-5-update,lid.17508/

iPhone...It just works??? Det vil jeg ikke mene..

Pointen: Jeres påstand at iphone fungerer bare og at Android skulle stinke, er en stor omgang l**t at lukke ud!

Som sagt er der ingen OS der er perfekt og fejlfri..det gælder også Android!

0 0
18-01-2012 13:02:36

Jeg har haft en Samsung Galaxy s2
Den blev ved med at gå ud og ville have min pinkode. 2 gange var den på værksted og kom tilbage med samme fejl. Så blev den byttet til en ny, som gjorde det samme. Så blev den byttet til en ny, med samme fejl, og en gang bytning igen. Den var oppe på at gå ud 5-6 gange om dagen.
Efter 4 gang ombytning ville TDC ikke bytte til en Samsung igen.
Jeg fik en Motorola Razr, som virker helt uden fejl.
Jeg er selvfølgelig ked af jeg ikke har en Samsung, da jeg synes den er så pæn og lækker.
Jeg er ked af at høre at Nexus har samme fejl, da jeg har overvejet og købe en sådan.

0 0
Kenned88 18-01-2012 12:03:36

Jeg har haft min siden slutningen af november. Jeg har oplevet min har haft genstartet ved sms skrivning en enkelt gang og så ellers et par andre gange hvor den har genstartet uden at være i brug.

0 0
Rune M. 18-01-2012 11:13:43

Jeg har haft min siden først december, da den var til at skaffe i DK..

Der er da nogle ting der driller, nogle gange kan de godt sende sms forkert, hver der mens jeg skriver sms til en person, modtages en SMS fra en anden.. det lidt irriterende..

Men har sku aldrig oplevet den genstarte.. aldrig :O

0 0
Kevin 17-01-2012 19:59:49

Siden jeg opdateret til 4.0.2 har den ikke slukket af sig selv nogen gange endnu og det er vel en uge siden jeg fik den opdatering, før lavede den også det nr med at genstarte eller bare slukke så man skulle batteri ud før man kunne tænde den igen.

0 0
renisse 17-01-2012 18:16:58

Jeg har haft 4 android tlf. fælles for dem alle var at de kørte af h…… til.
De genstartede, frøs, hakkede, når man låste op skulle man lige vente lidt før skærmen var klar.
Når man swipede kørte det aldrig helt ok, det hakkede, lackede osv.
Da IP4s kom købte jeg den. Hold da k… det køre bare super, der er aldrig noget…..aldrig.
Android praler altid med div spec. og en million Mhz. Iphone køre med 800Mhz og tæver alle andre på stort set alle områder. Ordenligt software og en stabil platform gør bare en forskel.
Andriod er en tunet ferrari motor i et Fiat 500 chassie. Iphone er en ferrari motor i et ferrari chassie.

0 0
Raikkonen1974 18-01-2012 12:41:47

Lige mine ord! godt skrevet ;-)

0 0
Jonas_a 18-01-2012 17:38:37

Jeg har også haft 4 Android telefoner og de har fungeret ganske fint, på nær af O2X som blev returneret, overvejede iphone 4S, men det blev til SGSII og er mega glad for den.
At iDiots mener at alt andet end iPhone stinker og afviser enhver kritik af Apple produkter, kan man ikke gøre noget ved.
Jeg kan dog ikke genkende påstanden at iphone skulle køre flydende når der kører mange apps, min kærestes søster har en iphone 4 og hidser sig tit op over at telefonen bliver sløv!

Iphone- It Just Works? Ja, hvis man er apple-fanatikere.. :)

Jeg mener at alle OS'er har mangler og svagheder! iOS, Android, WP..osv..

0 0
Raikkonen1974 18-01-2012 18:40:01

Hvis din kærestes søsters Iphone 4 bliver sløv med mange apps kørende i multitasking, kan det være det at det jo kun er 1ghz clocket ned til 800, der gør det, dog har jeg ikke selv mødt det problem da jeg havde Iphone 4, er det dog en skrivefejl fra din side af og det er en 4S hun har, ville jeg se at få den tjekket, for så er der noget galt, har lige lagt 61 kørende programmer i multitasking på min Iphone 4S (alle de apps jeg har på mobilen) kører flydende og hurtig som om ingen programmer kører...
Jeg ville dog nok hvis det var mig få den undersøgt, hvor mange ting ligger i multitasking hvis hun dobbeltklikker?
Hvis det er under 50 ville jeg få den tjekket

0 0
Anders 18-01-2012 19:31:31

Hvor mange apps der ligger i multitaskbaren har INTET med, om de rent faktisk kører.

0 0
Raikkonen1974 19-01-2012 12:44:55

Anders - Jo!

http://www.iphonecafe.dk/behover-jeg-at-lukke-applikationer-i-multitasking/

Den bruger selvfølgelig Ram for at huske hvor programmet er da du forlod det, så jo flere du har liggende jo mindre Ram vil du have

0 0
Thomas 18-01-2012 08:41:47

Du ved jo ikke hvad du snakker om.

For det første så kører iPhone 4 1GHz med en meget kraftigere GPU iforhold til de low-end android mobiler som du sikkert har haft...

For det andet har du sikkert også haft en masse skrammel installeret der kørte i bagrunden hele tiden og lukkede for task og div.

Ergo er det nok bedst du bare bliver ved iOS for din wannabe-teknisk viden rækker bare ikke til en android... hvilket egentlig er lidt ynkeligt...

0 0
Raikkonen1974 18-01-2012 13:06:35

Ja Iphone 4 er 1GHz men den er reduceret til 800
Det samme er Iphone 4s som dog har 2 kerner.

Nu har jeg haft mange Android mobiler HTC Desire - Legend - HD - SE Arc - X10 - X10 Mini
Samsung Galaxy S - Galaxy S2 inden jeg gik over til Iphone 4/4S

Og lad mig slå det fast, samtlige, og det er samtlige Android mobiler jeg har haft, har enten lukket et program pga Android Kerne har lavet en fejl - eller også har den lige pludselig genstartet!! WTF!

Og jeg er stor modstander af task manager programmer hvor du med et tryk lukker alt.
Og har ikke haft smarte ting til at køre - Dog er de overnævnte fejl sket....

Som Renisse skriver:
Iphone køre med 800Mhz og tæver alle andre på stort set alle områder. Ordenligt software og en stabil platform gør bare en forskel.
Andriod er en tunet ferrari motor i et Fiat 500 chassie. Iphone er en ferrari motor i et ferrari chassie.

Og det kan jeg kun give ham ret i! Du finder ikke en mobilstyresystem det kører mere flydende og stabilt som på Apple Iphone.

Selv med over 80 Apps kørende i multitasking kører den flydende og bliver hverken sløv eller hakkende eller langsom, den kører som om der ingen programmer lå i multitasking - Prøv det på en Android og se hvordan hastigheden nedsættes - og lur mig om der ikke nok skal dukke en Android Kerne fejl op ;-)

Iphone - It Just Works

0 0
N 19-01-2012 11:27:45

Nu har du jo ikke 80 apps kørende i multitasking på iOS...

0 0
Raikkonen1974 19-01-2012 12:40:44

Nej ok, jeg har kun 61 programmer i multitasking da jeg kun har 61 programmer ;-)

Prøvede igår at starte alle programmer hvorpå de røg ned i multitasking efterhånden som jeg åbnede program efter program.

Og alting kørte flydende og hurtigt som altid...

0 0
N 19-01-2012 15:51:02

Lige lidt læsning ;D

http://support.apple.com/kb/ht4211
http://www.pcworld.com/article/199891/geek_101_android_and_ios_multitasking_compared.html

Men det kommer jo så også an på hvad man forstår ved multitasking :D

0 0
N 19-01-2012 15:43:17

Det jeg mener, er at iOS kører jo ikke alle 61 apps simultant. De ligger godt nok i den multitasking bar, men de fleste er jo sat i "standby".Det gør android derimod, det er jo derfor at man kan opleve mere lagging i android.

0 0
renisse 18-01-2012 12:39:23

Thomas, har du et meget trist og surt liv?? det lyder sådan. Det er egentligt også meget du antager, uden at vide noget om det.

FYI så er det Ipad der køre 1Ghz

0 0
hellas7 17-01-2012 20:11:21

Et lidt offensivt indlæg, for der findes bedre Android-telefoner, men hold op hvor er jeg enig i essensen. Jeg skal heller aldrig have en Android igen, fordi jeg gider ikke miste mit indhold fordi der skal opdateres, jeg behøver ikke genstarte min telefon for at få den til at gøre ting, den burde gøre af sig selv osv.
Synes btw skiftet fra windows til mac har givet mig samme oplevelse

0 0
Lecter 17-01-2012 21:03:56

@Hellas7

Hvad genstarter du telefonen for?

Mine Android telefoner kører flere måneder af gangen uden genstart, så jeg kan ikke rigtig se hvornår man skulle have brug for det?

@renisse

Android er et styresystem. Hvordan kan det prale med specs?`

Jeg har i øvrigt ikke oplevet nogle af de problemer du beskriver på en eneste af de fire Android telefoner jeg har ejet.

0 0
Daniel 17-01-2012 20:54:14

Renisse - Hvilke telefoner har du da haft? Jeg det totalt modsatte på HTC Desire, Samsung Galaxy SII, Sony Ericsson Ray m.fl. (ja de er topmodeller, men man får altså hvad man betaler for!)

Hellas7 - Lyder mystisk at du mister dit indhold fordi den skal opdateres? Hvad tænker du helt præcist på? Din Android-telefon burde mindst selv synkronisere dine kontakter... (hvis du har oprettet en bruger ved Google)

0 0
renisse 18-01-2012 12:35:56

hero, desire s, optimus 2x. Prøvede også en SII inden jeg købte IP4S, jeg var ikke synderligt imponeret, man mangler bare den fornemmelse af at det kører 100% hele tiden.

0 0
Jonas Rasmussen 17-01-2012 15:11:18

Sådan skal den super sejeste android telefon se ud...

0 0
Jonas Rasmussen 17-01-2012 15:10:34

Sådan skal den super sejeste android telefon se ud...

0 0
David 18-01-2012 21:31:47

Google siger ikke noget om at den skal virke..

0 0
N 17-01-2012 14:47:06

Giver lidt grimme minder vedr. LG O2X....

0 0
Thomas 17-01-2012 13:44:38

lidt sjovt at se folk i support tråden brokke sig over at deres nexus restarter hvert 5 min(!!!) men de nægter at tro det er hardwaret der kunne være defekt...

Tyder da lidt på at der er noget defekt med mobilernes hardware ved de relativt få tilfælde der findes.

Har haft min i 1 måned nu og har aldrig oplevet det. Og det er tiltrods for at jeg har leget med en hel del Alpha/beta customroms der burde være ustabile.

0 0
cJoey 18-01-2012 10:05:31

Jeg har kørt med 4.0.1 siden lauch og oplevet genstarten 4 gange. Det er faktisk mest når jeg ikke bruger den.

0 0
17-01-2012 14:11:42

Jeg har oplevet det en del gange, men efter jeg opdaterede til 4.0.2 har jeg faktisk ikke oplevet det.

0 0
Brian M. 17-01-2012 16:19:32

Underligt, jeg kører stadig med 4.0.1 og har aldrig oplevet en eneste genstart og har haft den i cirka en måned nu.

Dog har jeg oplevet problemer med vækkeuret, der får telefonen til at gå i sort så man ikke kan låse den op og slå alarmen fra. Dette sker altid anden gang alarmen skal ringe, fx. når man trykker snooze, men okay så kommer man da op anden gang :p

0 0
17-01-2012 14:20:49

Fik du opdateringen OTA? Jeg er nemlig stadig på 4.0.1:-/

0 0
17-01-2012 14:55:12

Nej, jeg hentede den og flashede den selv.

0 0
17-01-2012 14:59:02

Ok:-) Den kommer jo også til mig engang, hehe.

0 0
Thomas 17-01-2012 15:06:20

Jeg har fået min OTA, så den er ihvertfald lige på trapperne.

0 0
17-01-2012 15:14:36

Super:-)

0 0
x