Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fem fede ting du kan med det nye HTC Sense

Fem fede ting du kan med det nye HTC Sense

HTC Desire HD og Desire Z får den nyeste udgave af HTC Sense. Her er fem ting, der gør din mobildag bedre og som giver mening.

Sammen med HTC Desire HD og Desire Z får du adgang til HTCSense.com, hvor din telefon får en personlig hjemmeside, naturligvis beskyttet med password.

Fra denne side udvides mulighederne med den nye HTC-telefon.

Udover nedenstående hovedpunkter, kan du også installere applikationer fra Android Marked direkte fra den personlige side, ligesom der kan findes inspiration til nye applikationer under punktet "HTC Anbefaler".

Vi har samlet fem ting fra det nye HTCSense.com, som giver mening i hverdagen.

1. Automatisk backup

Mobiltelefonen laver automatisk backup af alle kontaktpersoner, kalenderaftaler og SMS beskeder.

Dette er særligt nyttigt, hvis ikke du har oplysningerne gemt i tjenester som Gmail, Google Apps eller Microsoft Exchange.

Alle informationerne kan redigeres online og opdateres automatisk på telefonen. Det er også muligt at sende SMS-beskeder fra onlineversionen.

2. Følg telefonen på et kort

Fra HTCSense.com kan telefonens placering hele tiden følges på et kort.

Dermed ved du altid, hvor telefonen befinder sig.

Du kan også se, hvor andre af dine venner med adgang til websiten HTCSense befinder sig.

3. Find mobilen

Hvis mobilen er forlagt et sted i hjemmet, bilen, tasken, jakken eller lign., kan den være svær at finde - specielt hvis den står på lydløs.

Fremover kan du fra websiten sætte mobilen til at ringe på FULD lydstyrke - også hvis den er lydløs.

Så er det bare at gå efter lyden.

4. Omstil opkald og SMS'er

Er du kørt på arbejde uden telefonen, er det blot at finde en lånetelefon på jobbet.

HTC giver fremover mulighed for at omstille opkald og SMS-beskeder til et andet nummer - uden du først skal have fat i mobilen.

Eneste krav er, at den er tændt der, hvor den måtte være forlagt.

5. Fjernlås og fjernslet

Glemmes telefonen kan den via HTCSense.com låses, så det kræver en kode at låse den op.

Der kan også skrives en besked på skærmen til den, der finder den - fx "Finder du min mobil så ring på nummer xxx". Hvis telefonen er stjålet, kan du desuden sende en slet-kommando, der fjerner alle dine data fra både telefonen og SD-hukommelseskortet.

Indtil videre er det kun de to modeller HTC Desire HD og HTC Desire Z som har adgang til tjenesterne på HTCSense.com.

Læs mere:
Forskellen på Desire og Desire HD
Web-TV: HTC Desire Z og HD - officielle gennemgange 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Daniel Jørgensen 28-09-2010 08:51:26

Nu har jeg ikke en Desire eller Legend, men håber lidt at dem der har en af de modeller også får opdateret deres til at, som det mindste, ku bruge HTCSense.com. Det ville være forholdsvist simpelt for HTC at gøre det muligt og en sindsyg god service for brugerne! Nogen som ved om det bliver muligt?

0 0
BSG 28-09-2010 11:46:57

Nej, det handler om at sælge nye telefoner, og derfor gør de alle ting, således at de ikke kan bruges til de ikke nye telefoner.
Din telefon skal være gammel, når en ny telefon bliver udgivet.
Jeg har selv en Desire, og jeg betragter den ikke som gammel, men bliver det nye HTC Sence ikke kompatibelt med Desire, så gider jeg ikke at bruge Sence mere og skifter over til Samsung Galaxy.

0 0
Per 29-09-2010 23:00:25

Det beviser jo bare at det er htc magic om igen, var glad for magic, men da htc fejlede mht opdateringer har jeg droppet android for altid..

0 0
Daniel Jørgensen 30-09-2010 08:26:50

Igen, jeg tror ikke du skal regne med det er væsentligt bedre ved andre producenter.
Har Nokia nogensinde frigivet en ny version af symbian til deres telefoner? De har selvfølgelig frigivet fejlrettelser til diverse telefoner, men det gør både HTC og andre producenter også. HTC frigav da som et eksempel Froyo til Desire og Android 2.1 til Hero et år efter den kom på markedet (mener det var et år ca).

Se nu bare Sony Ericsson med deres opdate til X10.. Den er også forsinket, så heller ikke her er det bedre

Det eneste sted jeg kan komme på hvor det bare er 100% iorden er faktisk hos Apple med iOS til iPhone. Det spiller bare og det kunne alle de andre godt lære lidt af !

0 0
Jesper 30-09-2010 14:13:34

...Min iPhony er blevet løbende opdateret, og den bliver da bare dårligere og dårligere! Ikke nok med, at jeg er nødt til at have iTunes installeret på min PC, men når man så (via kabel, guddødemig!) opdaterer, så smadrer de den mere eller mindre. Da jeg opdaterede min Desire til FroYo, foregik det i bilen på vej i byen. Da jeg fik den første fad-fætter serveret, var den igang med at genstarte, og kort efter var den fuldt opdateret, og alt kørte som det skulle! Her kunne Æble dælme lære en hel del! Om Desire og Legend kommer til at kunne bruge HTCSense.com? Det må Guderne vide, og husk: Steve Jobs er IKKE en af dem! ;o)

0 0
Per Hansen 28-09-2010 19:58:48

Det står jo enhver frit for at skifte mobil, men jeg synes dine argumenter er barnlige.
"Hvis ikke du gør, som jeg siger, gider jeg ikke lege med dig"
Jeg har selv Desire og er meget glad for den.
Selvom der kommer en ny udgave der kan mere, gør det da ikke min mobil ringere. Den opfylder da stadig det, den lovede, da jeg købte den, ja endda mere, eftersom den er blevet opdateret til froyo. Jeg ved ikke med din, men min kan stadig sms´e, ringe, gå på nettet, og alt muligt andet.
Skift du bare til Samsung Galaxy. Den har jo helt sikkert også HTCsense.com.....

0 0
BSG 28-09-2010 20:51:09

Jeg forstår ikke, at Sence ikki bliver gjort kompatibelt med den nuværende Desire.
Den nye Desire HD vil blive et hit alligevel, helt sikkert :)

Måske modaco.com vil lave Sens om til Desire :)

0 0
Daniel Jørgensen 28-09-2010 22:20:01

Tror ikke du skal regne med modaco gør.. Nok nærmere XDA! Men idet det er en online service tror jeg det er ret tvivlsomt.. Nu tænker jeg selvfølgelig HTCSense.com.. Men den nyeste version af selve sense brugerfladen skal nok komme til Desire! Uofficielt altså..

0 0
Ottomand 28-09-2010 13:32:26

Lige præcis. Meget enig.
Hvis den nye htc sense ikke bliver muligt for min Desire på et tidspunkt, så kommer jeg aldrig til at købe en HTC telefon igen. Det er noget fis at vi bliver presset til at købe nyere modeller heletiden..

0 0
Per Hansen 28-09-2010 20:09:44

Hvem er det lige der har presset dig?
Min Desire har da ikke en "presse-widget"
Det er da kun dig selv, der kan presse dig til at skulle have det nyeste nye.
Forhåbentlig kan en ny mobil, der skal afløse en gammel mobil, lidt mere end den gamle. Ellers skulle fanden stå i det, at købe en ny.
Har du prøvet om de gamle mobiler virker efter der er kommet en ny udgave? Hvis ikke kan jeg oplyse at det gør de :-) Smart, ikk´?

0 0
Daniel Jørgensen 28-09-2010 13:34:06

Det tror jeg bare ikke i skal regne med er bedre ved andre producenter

0 0
Kristian 28-09-2010 10:11:41

Mon ikke man kunne lave samme service som en app? :)

0 0
Mobilsiden.dk 28-09-2010 09:21:23

Hej Daniel.

Ifølge de seneste oplysninger har HTC ingen aktuelle planer om at gøre HTCSense.com tilgængelig på ældre mobiler.

0 0
Daniel Jørgensen 28-09-2010 09:58:52

Det var dog en skam.. :( Håber dog stadig for ejerne af de lidt ældre modeller !

Men mon ikke XDA nok skal få fixet et eller andet!

0 0
Jesper 28-09-2010 09:11:49

Sidst jeg talte med HTC spurgte jeg om nøjagtigt det samme. Kortene bliver jo holdt tæt ind til kroppen, men man ville ikke afvise det, da der jo ikke burde være noget teknisk til hinder for at introducere det på Legend og Desire.

0 0
Morten 27-09-2010 16:58:21

Det er da ret sprødt ... :)
Mon ikke de andre selskaber følger efter med ligende muligheder? :)

0 0