Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fire nye Nokia Lumia-mobiler titter frem

Fire nye Nokia Lumia-mobiler titter frem

Lumia 520, 720 og to andre kommende Nokia-smartphones har efterladt spor på nettet. Læs mere om dem her.

Mobile World Congress er blot en uge væk, men hvad skal vi forvente at se fra Nokias hånd?

Måske fire nye Lumia-modeller.

Ifølge WMPoweruser.com er der spor efter netop dette på nettet via reklamenetværket Adduplex.

De fire telefoner er Nokia RM-914 (Lumia 520), RM-885 (Lumia 720) og to uidentificerede modeller i form af the RM-887 og RM-860.

Lumia 720 skulle have 4,3"-skærm, 1Ghz dual-core processor, 512Mb RAM, 8GB lagerplads, microSD, 6 megapixel-kamera og et 2 megapixel-kamera på fronten.

Specifikationerne for Lumia 520 tæller blandt andet 4"-skærm, 1Ghz dual-core processor, 512Mb RAM, 8GB lagerplads, microSD, 5 megapixel-kamera, men ikke noget frontvendt kamera. Begge modeller kommer med Windows Phone 8, forlyder det.

Ifølge WMPoweruser.com kunne de to sidste Lumia-smartphones meget vel være de kommende modeller til det amerikanske teleselskab Verizon, som går under kodenavnene "Laser" og "Catwalk".

TechnologyTell.com forventer, at "Laser" blot vil være en Verizon-udgave af Lumia 920, mens "Catwalk" betegnes som en aluminium-telefon med 4,5"-skærm, 4G/LTE, dual-core processor og PureView-kamera.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 19-02-2013 12:18:35

kalder Windows Phone strategien for en "Big Mistake"

http://goo.gl/5i3RC

Kære Nokia, red jer selv, og lav Android, Meego, Tizen whatever.....

0 0
19-02-2013 13:16:02

Siger IKKE at WP er en Big mistake, blot at forløbet omkring WP var forkert.

http://mynokiablog.com/2013/02/19/bill-gates-does-not-say-wp-is-a-mistake-reflects-solely-on-strategy

og nej tak
nokia og WP er sgu godt, hvis du vil have android er der nok at vælge imellem.
WP er nemt og simpelt at bruge i hverdagen og det der tæller..

0 0
Peter Frederiksen 19-02-2013 14:28:23

Men det er jo også det jeg skriver "Strategien"!

Ja der er underholdende hvordan WP sites spinner det til Windows Mobile..

Bill Gates kan umuligt have ment Windows Mobile, da dette OS havde 12% og Windows Phone har nu 2.9% af markedet.

Jeg tror ikke man behøves den store studenter hue, for at vide noget seriøst er gået galt her...

0 0
Henrik 19-02-2013 16:31:48

Altså, hvis man tager stigning af markedsandel på WP over det sidste år og tegner en trend-tangent, så vil jeg sige, at tingene er ret tydelige.

Så behøver man ikke sige mere.

Gør man det tilsvarende for Blackberry, så har WP overhalet Blackberry om ca. 3 måneder. Ergo, så er WP det 3. største, eftersom der ikke kommer flere Symbian modeller fra Nokia.

Så vupti - den artikel er nået vrøvl.

En anden ting, som bliver rigtigt spændende at se, er Nokia's Q1 2013 resultater. Jeg er sikker på, at der er nogle der kommer til at æde deres ord igen - ligesom de gjorde de Nokia kom med deres Q4 2012 regnskab.

0 0
Peter Frederiksen 20-02-2013 11:47:50

Wp er steget fra 2011 til 2012 1-1,5% i markedsandel.
og fik en flot 6 plads, i salg af devices for 2012 ( 5 Bada, 4 Symbian, 3 Blackberry, 2 IOS og 1 Android)

Med de mange milliarder, som der er postet i WP fra Microsoft side, som endnu ikke har givet pote for hverken dem eller Nokia.

Med Bill Gates udmelding, samt diverse i stor aktionærer i Microsoft, er jeg bange for at WP skrådes, hvis ikke markedandele stiger markant, samt at blive overskuds givende..

0 0
Henrik 20-02-2013 12:14:13

Kilde? Ifølge Gartner har WP nu 3%

0 0
Peter Frederiksen 20-02-2013 14:33:17

Det er fordi du højst sandsynligt læser kvartalstal og ikke et helt år af salg.

Jeg ville linke til Tomi Ahonen, som ud regner fra aktuelle salg fra producenter, samt gennemsnit af diverse analyse inst....
(men erkender han ikke lige frem er WP elsker!)

Men istedet IDC
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23946013#.USTM7B1Oy6w

Bemærk der er en års markedsandele i bunden..

0 0
Henrik 20-02-2013 15:36:19

Yes, og WP markedsandel for 2012 er 2,6%, og knap 3% for Q4 2012.

Stigning YoY er 98%, hvilket er den anden største stigning i markedsandel kun overgået en smule af Android.

Altså, stigning er faktisk ganske fornuftigt. Forsætter stigning af samme tangent, er WP på 6% ved årets udgang.

0 0
Peter Frederiksen 21-02-2013 12:33:51

Måske også for at forstå Bill Gates "clearly a mistake"

Hvis du bemærker Comscores års Graf, som kun dækker USA, så er det kun gået ned af bakke, der skulle helst have været et Peak i april, hvor L900 blev præsenteret, med et reklame budget på $150m og lancering på time square.

Der ser ud til at der heller ikke har været et peak i forbindelse med Lumia 920, som har været 2 måneder i handelen i Q4
Lumia 920 blev spået til at sælge 4-6m devices i USA, bedre hardware specs og kamera i verdensklasse indenfor mobiler.

L920 har solgt et sted mellem 1m til 1.5m på verdensplan i Q4.

Så jeg tror at Bill Gates kigger indad og konstatere at deres WP strategi har fejlet stort.

http://goo.gl/pTWPV

Jeg tror at det er Microsofts egen fascisme og Steve Balmers Apple misundelse, som dræber deres eget produkt.

Derfor tror jeg også, at det er et spørgsmål om tid, hvis ikke M$ for en markant større markedsandel, hvor man kan være bange for at aktionærer sætter en stopper for WP OS, og så er Nokia screwed..

0 0
Henrik 21-02-2013 13:58:54

You're missing the big picture, big time.

Selvfølgelig kommer MS ikke til at droppe WP - det er en absurd påstand. Det er en integreret del af hele Windows 8 paletten.

At du håndplukker L900's april-salgstal er decideret komisk. Alle viste jo, at den var dømt til at fejle, eftersom det var et WP 7.5 device og rygterne allerede svirrende omkring det Kernel-skift som rigtignok kom med WP8 (iøvrigt en engangforestilling). Selv uden Kernel-skiftet var det et for svagt device til at være en flagskib.

At abonnere på en teori om at det skulle danne præcedens for det fremtidige salg af næste generation's modeller, svarer til at man dømte Apple ude (nogle tåber gjorde det sikkert fordi de ikke viste bedre), dengang de lavede MacOS 9 computere og lige var kommet med MacOS X.

At du bruger de (indledende) salgstal i Q4 for L920 i USA som pegepind for hvordan den har solgt på verdensplan, når den ikke var ude i alle lande i Q4 og/eller var out-of-stock...giver ingen mening.

Alle, og jeg mener ALLE, tech-firmaer kan komme op igen, hvis deres strategi, pengetank (og/eller investorer) er stor nok, deres teknologi sund og tidssvarende og deres execution er iorden. Det er MSs overordnet set på alle parametre. Det samme med Nokia's.

Og igen - jeg kan jo henvise trenden i markedsandelskurven. Alt gængs teknisk analyse peger i modsat retning af hvad du lader til gerne vil have der skal ske.

Windows 8 (og dermed Windows Phone) er kommet for at blive - accept it.

0 0
Peter Frederiksen 22-02-2013 02:28:02

"At du håndplukker L900's april-salgstal er decideret komisk. Alle viste jo, at den var dømt til at fejle."

Lige præcis!
Men jeg tror bare ikke var klar over dette, da MS, Nokia og AT&T, som postet $150.000.000 i promotion, hvor det har kostet $400 for at sælge en Lumia 900 til ($49)$99 på kontrakt.

Men det nu de første 3 måneder efter lancering at man får en indikation om det er en succes el. ikke..

Lumia 920 har klaret sig næsten dobbelt så godt end Lumia 900 i USA.
(L920: 700.000 - L900 350.000)

(Det samme har jeg skrevet om Lumia 800, at den også ville fejle.)

"Alle, og jeg mener ALLE, tech-firmaer kan komme op igen, hvis deres strategi, pengetank (og/eller investorer) er stor nok, deres teknologi sund og tidssvarende og deres execution er iorden. Det er MSs overordnet set på alle parametre. Det samme med Nokia's."

Men det kræver mest af alt, at folk køber WP, og helst mange..

Men igen Microsoft har ikke tjent penge endnu på WP, der er gået 2 år og 4 måneder nu.

Men jeg har ikke skrevet at Nokia skal droppe WP, men begynde på plan B.

Og konkurrence bliver endnu mere hård i 2013, Samsung (og Broadcom) og Huawei varsler priskrig på Low end markedet. Samsung går i klinch med Nokia, Rex vs. Asha.

HTC, Sony og LG er indtil videre, kommet med noget seriøst på high end, samt S4 er på vej.

Og måske kommer Panasonics Android Riskoger på EU markedet! :)

Men jeg tror ikke vi bliver enige, men lad os se, jeg gætter på at Blackberry bliver vinderen af Q1/13.

0 0
Henrik 22-02-2013 10:03:15

"Men jeg tror ikke vi bliver enige, men lad os se, jeg gætter på at Blackberry bliver vinderen af Q1/13."

Det gør vi nok ikke, heller ikke mht. dit gæt. Selvom jeg synes at BB10 ser ganske hæderligt ud. Mall of America har lige skiftet væk fra BB til Lumia 920 i hele deres enterprise f.eks.

Men lad os se.

0 0
Peter Frederiksen 20-02-2013 23:18:15

Du kan ikke bruge Gartners Q4/12, i det IDC er for hele 2012

Gartner laver kun kvartals rapporter, som er procenter som udgør i samlede antal units, som er solgt i kvartalet. f.eks. Q4 blev der solgt 207m units, hvor af windows phone udgjorde 3%.
Du må frem med lommeregneren for at regne alle 4 kvartaler ud, hvis du vil bruge Gartner, som jeg er s´sikker på vil ligge sig op af IDC

jeg får en 1 kr. om ugen i lommepenge, året efter får jeg 2 kr om ugen, der med er mine lommepenge steget med 200% på et år.

Så 98% er ikke noget stort!

0 0
Henrik 21-02-2013 08:54:44

Jeg tog altså tallene fra IDC som du selv linkede til.

0 0
Peter Frederiksen 21-02-2013 10:19:15

My mistake..

Men som sagt det kvartal indgår i deres 2012.

0 0
Peter 19-02-2013 12:38:33

Eller med det nye Ubuntu, det kunne være lækkert.

0 0
Peter Frederiksen 19-02-2013 13:38:17

Eller FireFox, de kan lave en med det hele quad boot menu! :-)

0 0