Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Flere problemer med ny iPad

Flere problemer med ny iPad

Først var der problemer med varmeudviklingen. Nu er det batteri og opladning der driller i The new iPad.

Viser batteriindikatoren på The new iPad korrekt?
Viser batteriindikatoren på The new iPad korrekt?

The new iPad har ikke været længe på gaden før de første problemer har vist sig, senest har der været tale om et varmeproblem.

Men nu er der kommet en ny rapport der fortæller, at batteriindikatoren på Apples nye tablet, ikke viser korrekt status når den lades op, det skriver Cnet.com.

Ifølge rapporten, betyder dette at når den nye iPad oplades, og indikatoren viser 100 procent, så er den faktisk ikke fuldt opladet endnu. Rapporten slår fast at der kan gå helt op til yderligere to timer før batteriet er fuldt opladet.

Dette har selvfølgelig den ulempe at hvis du tager opladeren ud af din iPad når den er nået til 100 procent, så vil din oplevelse af batteriets holdbarhed blive forringet.

Rapporten er udarbejdet af Dr. Raymond M. Soneira fra displaymate.com, antyder, at der kan være tale om en matematisk regnefejl, eftersom at batteriets opladningstid udregnes ud fra et matematisk grundlag.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 28-03-2012 01:18:27

Kan det da ikke være komplet ligegyldigt at fremhæve fejl som nemt kan løses med en opdatering???

Jeg synes stadig varmetingen er det mest bekymrende med den nye ipad.
Løses det med en opdatering, så ved man bare med sikkerhed, at et eller andet hardware er sat ned i hastighed.

0 0
Kim 27-03-2012 21:38:16

Nej, det er da genialt - at vise batteriet som 100% opladt, så man kan lade det blive siddende i stikket..?
Tænk her troede man lige at Apple havde lavet den første fejl i deres historie; fornem hvordan lettelsen skylder ind over dig, når du realisere at det - som altid - er dig der er dum når du tror at en batteriindikator på 100% betyder at din iPad er klar, og ikke skal sidde til opladning længere...

0 0
Erik Østergaard 26-03-2012 14:26:47

Apple udsender da bare en opdatering.

0 0
26-03-2012 19:15:11

Hvorfor skulle de det. Folk oplader den jo bare forkert.

0 0
JP 26-03-2012 11:41:43

Først understøttede iPad ikke dansk LTE, så blev den varm åååhhh nej.. .så var det ikke alle applikationer som var helt opdaterede til den nye skærm... og nu ... ja nu er batteri måleren ikke 100% nøjagtigt.. åå nej..

Jeg også lige hørt at der er en gammel halvblind man som er gået ind i glas døren i Apple Store i USA, og nu sagssøger dem... Apple havde godt nok klistermærker(!) på døren så man kunne se at der var en dør.. men det var slet ikke store nok.. nej igen et fejl fra Apple side.... de er dødsdømte...

0 0
Andreas 26-03-2012 14:03:46

Jeg håber sgu det skæpper godt i kassen :o)

0 0
Jonas_a 26-03-2012 13:16:01

Man skulle tro at du var Apple-advokat siden du forsvarer dem i den grad!

0 0
emiljohnsen 27-03-2012 20:49:38

Man behøver ikke at forsvare Apple, de er lysår foran alle andre. Der er ikke rigtig nogle nævneværdige konkurrenter i øjeblikket.

0 0
Thomas 26-03-2012 14:04:05

JP har alle dage været virkelighedsfjern.

http://kortlink.dk/google/arkv

Hvis du skulle trænge til lidt underholdning.

0 0
Benjamin Jensen 27-03-2012 01:10:03

Og du er "heldig", at du har brugt navnet Thomas, så jeg ikke kan udstille dig på et offentlig forum også. For så havde der fandme været nok at tage af, med dine dumme kommentarer. Kender man dig, så ved man hvor idiotisk stædig du forsvarer Android, til trods for at du siger, at du aldrig forsvarer det. jeeez!

0 0
Thomas 27-03-2012 12:32:16

Jeg forventer i øvrigt en undskyldning eller at du i det mindste trækker din udtalelse tilbage. Meget kan man beskylde mig for, men at "idiotisk stædigt forsvare Android" - dét giver sgu ingen mening.

0 0
Mirzad 27-03-2012 07:11:52

Benjamin, mig bekendt er du ikke meget bedre end Thomas da du altid har forsvaret Apple og dem der forsvarer Apple..ubetinget! Synes du skal lige få styr på hvordan du opfører dig herinde før du går til angreb på andre..intet personligt, bare en opfordring!

0 0
Benjamin Jensen 27-03-2012 14:11:44

Mirzad>> Der er sgu da forskel på at have en holdning, og så til at udstille andre mennesker på den måde. Hvilken holding jeg, JP eller Thomas har er sgu da ligegyldig, men når man udstiller andre på den måde, må der sgu trækkes en streg i sandet.

Thomas>> Jeg ved ikke om der er 2 af dig herinde. Det er set før, at 2 hedder det samme. Det kan jo så være, at du ikke er idiotisk stædig, og det undskylder jeg for. Men så kan du jo passende undskylde din egen opførsel over for JP!

0 0
Thomas 27-03-2012 15:55:43

Jeg har svært ved at, hvad jeg skal undskylde for. Jeg mener, det jeg har skrevet og så ville det sgu være skidt, hvis man undskyldte for det.

At jeg er idiotisk stædig til tider er ikke helt forkert. Men jeg har aldrig forsvaret Android.

0 0
Benjamin Jensen 27-03-2012 21:25:55

Du beskylder folk for at være virklighedsfjern. Det vil jeg så også kalde dig....og lade være med at undskylde for det.

Jeg regnede nu heller ikke med, at een der skrev sådan ville angre noget som helst.

0 0
Thomas 27-03-2012 22:37:26

Fint med mig. Jeg kan ærlig talt ikke hidse mig op over hvad du mener og ikke mener. Især ikke når du tilsyneladende baserer det på min navnebror :D

0 0
hotpop 27-03-2012 11:28:45

Sikke i kan hva...
Mudderkastning aka børnehave...

0 0
Thomas 27-03-2012 07:06:58

Jeg tror du forveksler mig med en anden. Jeg er ikke Android-fan og har aldrig været det.

0 0
Jonas_a 26-03-2012 16:12:07

Damn..! :-O

0 0
Hans Jákup Danielsen 26-03-2012 13:57:29

ved du om han ikke er det?

0 0
Robert 26-03-2012 11:51:57

Apple fanboy nr. 1 lige inde og gi hans farvede kommentarer. Altid godt for et grin.

0 0
hellas7 26-03-2012 12:03:12

som at høre Morten Messerschmidt i europaparlamentet...

0 0
hotpop 26-03-2012 12:05:47

Hvem fanden er Morten Messerschmidt?

0 0
hellas7 26-03-2012 12:09:17

+1

0 0
hellas7 26-03-2012 12:15:39

http://www.youtube.com/watch?v=CB063m9aF-g - siger lidt om MM. Nu spørger du sikkert "hvem er Helle Thorning-Schmidt?" - hun er danmarks statsminister (nej, jeg stemte ikke på hende).

0 0
freddy nielsen 26-03-2012 19:32:04

Mit favorit klip, fedt at der er nogen der tør sparke til den flok løgnagtige pampere.

0 0
hotpop 26-03-2012 13:03:47

Ironi/sarkasme m.m. er svært at udtrykke i en kommentar, og det beviste du :)

0 0
26-03-2012 11:49:52

He he ja lidt som i den anden lejer ;-) første var det fragmenteret, så var det usikkert osv..... Det er sjovt ikke? :-)

0 0
Kim 26-03-2012 17:12:45

Android er vel stadigt fragmenteret? :)

0 0
Tommy 26-03-2012 22:02:31

jo, og det er iphone også. Da WP kommer med tango der understøøter sølle 256mb ram vil det også være fragmenteret om nogle måneder.

Life's a bitch :)

0 0
Kim 26-03-2012 23:35:53

Arhh... Android er kastet ud med en møggrev.

iOS er fordelt på 3-4 hardware konstallationer, og man ved godt at man køber en outdated version med en iPhone 3x - man tror man køber en nutidig Android med HTC Ryhme, hvilket bare ikke er tilfældet... ikke i en sammenligning med iOS.
8 ud af 10 Android modeller burde kaldes featurephones.

Og lur mig om ikke HTC kommer til at spille en lige så aktiv rolle i at ødelægge troværdigheden af WP som platform, som de har gjort med Android, ved at sende kronisk underkonfigurerede devices på gaden. Hvis altså man overhovedet kan skaffe hardware, hvor WP ikke overperformer i forhold til de to andre ;)

0 0
JP 26-03-2012 11:47:59

Åh nej og da de gik over til micro SIMs i iPad'en blev de beskyldt for at ville stavnsbinde deres kunder... og nu ja nu vil de gå over til nano SIMs...

0 0
Zeb 26-03-2012 11:26:34

Har også læst at de bruger samme lader som iPad2, og dermed lader med samme fart. Men da batteriets kapacitet er meget højere på den nye tager det længere tid at lade op? Lyder lidt som et selvmål på batteri-siden generelt...

0 0
Cebastian 26-03-2012 11:40:25

Korrekt, der skulle gå omtrent 9 timer, før den er fuldt opladet. Og det er mere end den gennemsnitlige person sover. Det er lidt voldsomt :)

0 0
hellas7 26-03-2012 12:01:37

Det er selvfølgelig svært at sige hvornår batteriet er opladt, hvis batteritiden lyver, men jeg oplever ikke at den er langsom til at lade op.

Derudover (nu tjekker jeg ikke vildt mange sider) er der flere bekræftede kilder på dette problem eller er det en enkeltstående rapport? For hvis det er, så skal man nok ikke lægge så meget i det, kritik giver jo som regel omtale, så i givet fald har Dr. Raymond M. Soneira opnået, hvad han ville...

0 0