Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Folkeskole indfører iPads i undervisningen

Folkeskole indfører iPads i undervisningen

En folkeskole i Aarhus giver en hel 7. klasse iPads til brug i undervisningen.

Vestergaardsskolen i Aarhus Kommune vil investere 100.000 kroner i iPads, som skal gå til skolens nye 7. klasse efter sommerferien. Sådan lyder det i en pressmeddelse.

Skolen forventer at den nye klasse, 7.i, bliver Aarhus Kommunes første 100 procent digitale skoleklasse.

I forvejen er Vestergaardsskolen kendt for at være digitalt fremme, blandt andet med interaktive tavler og SmartBoards i undervisningen.

På lang sigt forventes det at tablet-computere vil afløse den gammeldags lærebog, og at dette kan give en lang række fordele.

Frem til sommerferien vil skolen nu arbejde på forberedelserne til brugen af iPads i 7.i.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

mr. Jones 29-03-2011 21:31:59

Har selv prøvet at gå i en klasse, på handelsskolen, hvor det var obligatorisk at man skulle købe en bærbar. Dette var et fantastisk redskab i undervisningen, men det var også lidt for nemt at bruge tiden på andre ting, der blev spillet, chattet og dowloadet til den helt store guldmedalje. Tror det bliver svært for de små poder ikke at blive fristet af alle mulighederne når timerne bliver for kedelige. Når det er sagt, kan jeg sagtens se de kæmpe fordele man også får. Så spændende projekt, hvis det bliver håndteret på den rigtige måde.

0 0
PJ 28-03-2011 01:29:55

latterligt at de smider skatteydernes penge ud på så dyr en model. Android tablets kan fås i alle pris klasser, de kunne have købt nogle der kostede en fjerdedel af prisen - og brugt resten på syge, eller unlade at skære ned på nogle andre væsentlig områder.

0 0
Henrikmand 14-04-2011 09:14:06

Du skal tjekke dine oplysninger lidt bedre, inden du skriver sådan noget...

IPad er en billig løsning i forhold til en velfungerende Android Tablet.

Du kan helt klart finde en Android tablet til en fjerdedel af prisen på en iPad, men så er den stort set også ubrugelig.

0 0
pb 28-03-2011 04:45:22

Eneste latterlige er vist din kommentar for det første er de nye android tablets næsten lige så dyre som ipad og det er kun få der bare er nogenlunde på højde med ipad og sammenligningen med at bruge pengene på de syge viser vist dit begrænsede kendskab til det offentlige idet skolerne drives af kommunerne mens regionerne tager sig af de syge. Jeg synes det lyder som en helt igennem god ide

0 0
Shawn S. Ø 28-03-2011 09:17:45

Pb selv om jeg faktisk er helt enig med dig så kan jeg ikke forstå at du mener at PJ's kommentar er latterlig!! Det er da og tager det på børnehave stadiet.

0 0
pb 28-03-2011 11:53:24

Nu brugte han jo selv betegnelsen latterligt og samtidig demonstrerede han en stor uvidenhed både om pris niveau på Ipad kontra andre tablets samt det politiske system, så jeg fastholder min, efter din mening børnehave tilgang

0 0
MGApcPro 27-03-2011 20:21:07

det er jo ikke ligefrem så man spare penge, men ideen er god nok... et problem er dog at hvis det bliver deres egen personlige, bliver der meget facebook i timen, de går i stykker, angry birds osv.
det er et smart tiltag til at erstatte papir og kilo tunge bøger, men hvis det skulle prøves af, så gør det med en gymnasieklasse, da de muligvis kan tage sig bedre af dem, styre sig i time med facebook.
Det er min mening, men jeg ville også gerne høre jeres mening om forsøget :)

0 0
Lecter 27-03-2011 20:52:56

Når kommunen selv lægger penge i projektet, vil hardwaren juridisk tilhøre kommunen. Det er ihvertfald den melding vi har fået fra min datters skole. Det er også tilfældet, hvis forældre f.eks betaler 50%.

Planen der, er at udstyre alle elever som starter i 1.klasse efter sommerferien med en notebook, som skal indgå i en stor del af undervisningen. Skolen har kun penge til 60 notebooks, hvilket ikke er nok, da der ca. er 120 elver i 1. klasse næste år.

Man har så uden held forsøgt at finde sponsorer og søgt en masse fonde om penge uden held. Vi forældre er blevet spurgt om vi vil betale 50%, men det kræver jo at alle vil være med, så det bliver desværre ikke aktuelt.

Der skal i alle tilfælde, være stor kontrol med hvad de kan foretage sig på deres maskiner. Det bliver jo ikke noget problem for skolen at styre hvilke sider eleverne må besøge. I 7.klasse, kunne man godt forestille sig at Facebook biver blokeret :)

0 0
Riboe 27-03-2011 20:46:50

Jeg er enig i at det burde prøves af i en gymnasieklasse først, men er stadig glad for at der omsider er nogen der tager initiativ til dette.

0 0