Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Folketingsmedlemmer får iPhone

Folketingsmedlemmer får iPhone

Lene Espersen flashede under åbningsdebatten sin nye iPhone over for statsministeren. Men faktisk har alle politikerne i Folketinget fået tilbudt en iPhone.

Samtlige 179 medlemmer af Folketinget er blevet tilbudt en iPhone 3GS 16 GB. Også Folketingets ansatte er blevet tilbudt en iPhone.

Det fortæller Folketingets administration til B.T.

- Vi har testet en række mobiler og kommet frem til, at det var iPhonen, der opfyldte betingelserne bedst. Så derfor er den blevet tilbudt alle politikere og en række af lederne i Folketingets administration, siger Folketingets pressesekretær Peter Krab.

Og de mange Folketings-medlemmer er rigtig glade for deres nye mobil, som de blandt andet kan bruge til at gå på Facebook med. 

Dog er det nok ikke en god idé at opdatere sin status, mens man sidder i folketingssalen.

Folketingets formand Thor Pedersen har tidligere krævet det forbudt at opdatere sin Facebook-status fra folketingssalen, efter Sophie Hæstorp Andersen (S) opdaterede sin profil 59 gange under afslutningsdebatten.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kasper 14-10-2010 11:35:43

Sjovt at alle folk her inde klynker over de 179 MF, når de 1000 ansatte i Folketinget også har fået tilbudt en. Desuden vil folketingets administration ikke fortælle hvor meget de har betalt for de godt 1100 mobiltelefoner (NB! Jeg skriver mobiltelefoner fordi dettte ikke har noget med mærket at gære, men derimod princippet i at betale over 5 mio (5000kr * 1100)for mobiltelefoner, især når samtlige personer i folketinget allerede har en mobil). Jeg skriver 1100 mobiltelefoner, da jeg går ud fra at stort set alle MF og ansatte i Folketinget har taget imod mobilen, da den er helt gratis (de betaler nok alle multimedieskat i forvejen), samt de 5000 kr kommer fra det fakta, at det offentlige altid køber ting det dyreste sted pga. deres indkøbsaftaler.

0 0
Michael 13-10-2010 15:35:05

Det er ikke korrekt det du skriver. Må gå udfra at et af kriterierne for valg af telefon har været exchangeunderstøttelse (formentlig krypteret) og her hopper kæden totalt af for HTC og android generelt!

0 0
Jesper 11-10-2010 12:57:39

...benyttede de, så vidt jeg ved, bl.a. HTC før, så begrebet "smartphone" er ikke nyt for dem.
Jeg gad dog godt høre, hvad kravene til de nye enheder lyder på, for jeg kan dælme (stadigvæk) ikke se, hvad iPhony kan, som ingen andre kan!
I den (offentlige!) virksomhed jeg er ansat i, ved jeg dog, at det langt fra er alle, der vil have en smartphone med ren touch teknologi. Nogle, især det lidt ældre brugere, VIL have nogle taster at trykke på, og det sørger vi så for at levere. Jeg kan levende forestille mig, at det samme gør sig gældende i Folketinget, hvor der jo også sidder en enkelt gammel "nisse" eller to!
Næh, jeg tror s'mænd det blot drejer sig om at være "med på noderne", så hvorfor man ikke er gået efter iPhony4 i stedet for, kan godt undre mig, da prisforskellen jo er "Peanuts" i den store sammenhæng! (Tro mig! Det er en MEGET brugt vending inden for det offentlige, når vi taler økonomi!)

0 0
BSG 11-10-2010 15:38:48

Mon ikke der er er stort lager af iPhone 3G, som de har fået for en god pris!

Du er ikke bedre stillet med en iPhone3G/4G, end f.eks. end HTC Desire.

0 0
Kasper 08-10-2010 12:33:57

Det var da utroligt som det kan få folk op af stolen! Om det er en iPhone, HTC eller Nokia kan da være bedøvende lige meget! Hvis telefonen opfylder de krav som bliver stillet, er det vel det der gælder?!

Desuden er iPhone 3GS en "gammel" model og de har sikkert fået den billigere end hvis de skulle ud og købe en HTC, Nokia!

0 0
BSG 11-10-2010 11:42:24

Du skriver "gammel" model.

Uanset hvor "gammel" og hvor billigt de har fået den, så kan den faktiskt det samme som en iPhone 4G :)

0 0
kelddaug 08-10-2010 16:12:36

Det har intet med jantelov at gøre.

Det har noget at gøre med at de råber op om at vi skal spare, så burde de da gå forrest, derinde.

Forsvarets rejsekontor sidder og finkæmmer kvitteringer for f.eks flaskepant(hvor dyr er det tror du.?), fordi at man ikke må ødsle med skatteborgernes penge.

Jeg har set og hørt om et utal af fråds med borgernes penge, derfor ryger jeg op i det røde felt.

Hvad kalder de 179 Iphones for a ca.2500kr = ca. 450.000kr

0 0
Rune 09-10-2010 15:04:52

Jeg synes også det er grotesk at bruge så mange penge. en Iphone 3GS uden abonnement er godt og vel 5300kr, og ved den pris runder vi ca 950.000kr ialt.
Var det med samme abonnement, var det måske 300kr pr mobil der blev sparet, efter abonnementet blev betalt efter 6 måneders bindingsperioden.

Hvis jeg skulle tilbyde dem en mobil, fik de alle en Nokia 3310! :D

0 0
10-10-2010 14:22:38

Nu tvivler jeg på at folketinget har betalt fuld pris, desuden mener jeg at de har fået ca. 1000 stk.

Folketinget er en arbejdsplads, så jeg ser ikke noget problem i at de får tilbudt en mobiltelefon, hvilken der bedst kan jo så være svært at vurdere når vi ikke kender deres specifikke behov, men jeg gætter på at de har et stort forbrug af internetmedier og e-mails.

@kelddaug hvis du kikker på deres arbejdstid så tror jeg ikke du skal regne med at deres løn er så voldsomt høj.

0 0
Rudik 09-10-2010 18:06:50

Det er jo ikke så meget at det er en smart phone, jeg har selv en ;-) Og det er klart at det er smart hvis politikerne kan gå på nettet og browse let, med en let bruger venlighed. Alt dette levere HTC godt med deres android enheder, eller nogle af de andre der laver telefoner med android. En ny model med Android koster typisk omkring 3000kroner. Hvor en af de ældrere enheder med android eller en mindre endhed koster omkring de 2000kroner. Dette er da en del billigere end en dyr iphone. De kan det samme plus at android kan lidt mere ;-) og billigere til prisen.

0 0
08-10-2010 13:33:20

Ja men nu tror jeg mange havde regnet med at kravene ville være en business mobil, og ikke en smartphone... Hvis de fokevalgte skal sidde og fede den med smartphones, så kan de sq bruge af egen lomme som os andre....

0 0
vonGoldschmidt 08-10-2010 12:21:15

Hørte også lige det samme i radioavisen.
Gad vide, hvilke betingelser telefonen skulle opfylde; Den skal være dyr, smart, touch screen og produceret af Apple ?

Rart at vide, hvad ens skattekroner går til...

0 0
kelddaug 08-10-2010 11:13:53

Der er nogen som forstår at krydre egen røv, vist.

Så tror jeg ikke lige at Iphone er bedst, der er en del som sagtens kan det samme.
Os i forsvaret får ikke tlf, kun når man har vagt, en Nokia.

0 0
Simon A 08-10-2010 11:05:51

Det er en god ide, at dem der beslutter besparelserne i det offentlige også selv spænder livremmen ind.

0 0
pb 08-10-2010 10:35:12

At betale multimedieskat (-:

0 0