Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forårets Android-topmodeller er præsenteret - hvilken er din favorit?

Forårets Android-topmodeller er præsenteret - hvilken er din favorit?

AFSTEMNING: HTC, Huawei, LG, Samsung og Sony er alle klar med deres bud på en Android-topmodel. Hvilken er din favorit?

Forårets ”kollektion” af topmodeller på Android-platformen er præsenteret fra de største ”spillere”. Sony præsenterede under CES-messen deres nyeste topmodel, Sony Xperia Z, som er deres bud på en topmodel på Android-markedet anno 2013.

 - Sony Xperia Z – årets første Sony topmodel

LG Optimus G kom faktisk allerede på markedet i slutningen af 2012, men først i februar måned 2013 landede den altså i de danske butikker. LG Optimus G er en top-tunet version af Google Nexus 4, som LG havde produceret hardwaren til.

 - LG Optimus G er officielt afsløret

HTC præsenterede deres nyeste bud på en topmodel ugen op til Mobile World Congress. HTC One er navnet på den telefon, som skal hjælpe HTC mod konkurrenterne på smartphone-markedet.
 
 - Overblik: Alt om topmodellen HTC One

Huawei præsenterede deres bud på en topmodel til det danske marked under årets Mobile World Congress. Hvor sløret blev løftet for Huawei Ascend P2.

 - Huawei Ascend P2 – verdens hurtigste smartphone

Samsung dominerer netop nu Android-markedet, derfor er forventningerne også store til deres nye topmodel Galaxy S4, som netop er præsenteret.

 - Samsung Galaxy S4 - her er den

Hvilken af de nye Android-topmodeller er din favorit? Giv din stemme herunder.
  

Læs også:
 - Sony Xperia Z – en kæmpe på mobilmarkedet (mobiltest)
 - LG Optimus G – en smartphone med G-kraft (mobiltest)



Afstemning

Hvilken af de nye Android-topmodeller er din favorit?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Karim 20-03-2013 12:07:25

i mangler da nexus 4!

0 0
Zeb 21-03-2013 13:44:49

Nexus 4 er ikke kommet til danmark i foråret - desuden sparker Optimus G ifølge de fleste reviews røv på Nexus 4 på nær i kategorien "Ren android ja/nej" og begge er en LG

0 0
Bo Qvist-Lindegaard 18-03-2013 23:12:22

jeg tro helt sikkert på at huawei p2 kan blive et godt valg .. det som de har vist i de test der har været har været lovende og vis den kommer til landet til under 3000 kr. så vil det helt sikkert være min afløser til min nexus s

0 0
Peter Frederiksen 18-03-2013 09:32:48

Samsung har helt klart været dem, der hurtigst er kommet med opdateringer til deres top modeller, samt tilføjet nye features i deres Premium updates.

Som f.eks. Julegaven til S3 i form af 4.1.2 med et tons af nye features.

S2/Note slutter af med 4.2.2
http://goo.gl/lQKja

Så med Samsung track record i updates er mit valg og kommende Samsung Knox, AirView og m.m. så er bliver det nok S4, afventer dog reviews og test

0 0
Rolf 16-03-2013 18:50:13

Som flere andre var jeg også heldig nok til at vinde en LG Optimus G. Jeg har i forvejen en Note 2 (som jeg mener er en fantastisk telefon), men uanset hvad så overraskede Optimus G voldsomt positivt. Hvis jeg selv skulle ud og købe en telefon i dag, ville valget uden tvivl falde på Optimus G :)

0 0
Jacob Hultmann 17-03-2013 12:52:23

Har hørt at Optimus G skulle være ekstremt langsom på nettet. Er det rigtigt? Står nemlig og overvejer OPtimus G og webbrowsing er en vigtig faktor for mig.

0 0
Rolf 17-03-2013 13:29:06

Har jeg på ingen måde oplevet eller hørt om. Den er hurtigere end min Note 2 (selvom de begge er hurtige). Måske er det fordi folk bruger Chrome, hvilket jeg synes er en hakkende browser. Brug bare stock browser, den kører meget flydende og hurtigt.

Hurtig lille video af browser oplevelsen:

https://www.youtube.com/watch?v=bZkUBojMCMc&feature=youtube_gdata_player

0 0
Jacob Hultmann 17-03-2013 19:23:53

Tak for det hurtige svar :) Den ser VIRKELIG hurtig ud. Den SKAL jeg bare have:)

0 0
Jacob Hultmann 17-03-2013 20:18:42

Hvilket teleselskab har du? Det virker nemlig meget hurtigt, så den oplevelse vil jeg også gerne have med telefonen:)

0 0
Zeb 21-03-2013 13:43:27

Må også sige den er lynende hurtig på nettet. Men ja Chrome til android er ikke besævret værd. Jeg har lavet tests på en håndfuld Android enheder inkl. Optimus G og i hvert fald i Sunspider benchmark er chrome til Android markant dårligere end default browser generelt. Men nu skal man naturligvis passe på med at basere brugeroplevelse på benchmark resultater.

Korte af det lange: Med stock browser har jeg super surf

0 0
Rolf 18-03-2013 16:37:00

I videoen er mobilen tilsluttet wifi, men der fulgte også et 4G telia abonnoment med i præmien, hvilket i praksis er lige så hurtigt. Men kommer selvfølgelig an på hvor du bor osv, pointen var bare at mobilen bestemt ikke er langsom på nettet - hverken på 3g/4g eller wifi :)

0 0
buenso80 16-03-2013 06:53:42

Jeg tror stadig på, at Optimus G bliver årets mobiltelefon. Der er ingen af de andre producenter der kan levere så meget "value for money" som LG kan. Jeg er faktisk blevet så glad for LG, at jeg vil skifte mit gamle Samsung lcd tv ud med et LG led.

0 0
Søren H Thomsen 15-03-2013 22:12:57

3 sælger den til kr 3199,- i dag uden abonnement. Selv om HTC endelig har lavet en telefor, der ser nogenlunde cool og Samsung kan afspille musik på 8 telefoner samtidigt, så leverer de ikke for 2000 kroner merværdi. Jeg har afventet introduktionerne de seneste måneder og kan nu lade min elskede Nexus S afløse af en Optimus G. Det skulle have været en Nexus 4, men den mangler desværre 4.G

0 0
Henrik B 15-03-2013 21:40:32

Har valgt og købt Xperia Z for et par dage siden. Fedt og nyskabende design. HTC ser også fed ud, men gider ikke have en hvid og gider ikke vente på den sorte. Samsung skuffer lidt med endnu en omgang plastik og måske også endnu en omgang unaturlige overmættede farver og uskarp tekst på skærmen. Dårlig stil - synes jeg - hvilket deres show i går underbyggede fint :-). Sonys skærme er generelt meget bedre, i mine øjne i, med deres mere naturlige farvegengivelse, og det gælder også Xperia Z, der er super fed at se film på. Og teksten står knivskarpt. Dog skal lige nævnes at betragtningsvinklen ikke er i top i meget lyse omgivelser - hvis det er vigtigt for dig at holde telefonen i en skæv vinkel eller at sidemanden kigger med :-) Ikke noget problem for mig og ellers synes jeg det hele kører super hurtigt og flydende. Stamina-funktionen virker fint, og telefonen virker solid, der er intet, der knirker, og den ser ud til at kunne klare en del i følge diverse drop-tests på nettet. Og selvom den er stor, ligger den ok i jakkelommen, da den er så tynd og rimelig let. Et lille ekstra plus er ladestanderen, der leveres med i Dk.

0 0
Rene 15-03-2013 19:53:19

Syndes at One er den fedeste skarp forfuldt af SGS 4. Men har selv købt en Optimus G da man jo får dobbelt så meget for pengene.

Den køre bare som en drøm.

0 0
Bjarne1 15-03-2013 19:48:01

Min favorit er Sony Xperia Z. Jeg har altid været Sony (ericsson) fan og det bliver jeg ved med. Min kone har en HTC som er det værste lort og jeg har for en del år siden haft en samsung som var noget bras og jeg gik tilbage til min sony ericsson.

0 0
Dade 15-03-2013 18:38:12

Synes nu at næsten alle top modellerne er lækre undtagen, HTC One som ligner en telefon en 13 årig pubertets barn har prøvet at lave i træsløjd og har scoret sig et 12 tal for det

0 0
15-03-2013 14:56:41

valget står helt klart mellem sgs4 og htc one. LG'en er jo komplet outdated allerede, og så har LG en piv ringe historie bag sig. Sony'en, tjah jeg skal ikke ud at svømme med min mobil, såhhhh. Derimod er det mega svært mellem de to sidste. De har hver deres plusser, og da jeg kommer fra en sgs3 har jeg vænnet mig til nogle af deres gimicks....Tror det til slut kommer an på skærmene og kameraerne op mod hinanden. Men lige nu er der ingen favorit mellen de to (og måske hælder jeg alligevel lidt mod HTC) Uanset hvad, så skal købet først foretages til sommer, og så kan det jo være den berygtede nexus X er lanceret og fuldstændigt blæser alle konkurrenter af banen(man har vel lov til at drømme ? :D)

0 0
Sonny 17-03-2013 16:37:53

Nu er der jo ingen, heller ikke Sony, der opfordrer nogen til at svømme med deres smartphone. Det er bare en ekstra sikkerhed, og med de anmeldelser der er omkring Sony XZ indtil videre, så er den værd at overveje. Samsung er igang med at lave apple tricket, og hvile lidt for meget på succés'en, og laver mere af det samme. Jo større man blæser en unpacked event op, jo mindre fokus er der på, hvor lidt nyt der egentlig er. Men det er nu meget godt, for så kommer der flere spillere på markedet. Tror HTC og Sony nyder godt af Samsungs blunder. LG...tjah tør man efterhånden? :)

0 0
Ole Christensen 15-03-2013 16:26:07

Jeg håber også på at det er en ny Nexus vi får at se fra Motorola.
Er kun til Nexus mobiler da jeg derved har "den nyeste" mobil længst tid, så det ville da klart være det bedste der kunne ske, hvis vi fik et design og en kvalitet derfra, der for alvor sparker røv!
Nexus 4 er et godt skridt på vejen men vil gerne bytte glas bagsiden ud med en i aluminium eller kevlar.

0 0
Gizmo 15-03-2013 11:10:07

Jeg er ret skuffet over SGS IV, mest funktion er gimmick, ikke nogen realt forbedring som betyder nogen i dagligdags bruge.

Man får en god smartphone til rimelig pris med Optimus G. Lækker design, kamera og vandafvisende med Xperia Z. Samme lækker design, kamera og god lyd, og meget mere elegant interface og premium feel med HTC one.

SGS IV er bare en plastik klon af SGS III, med lidt større skærm, lidt hurtigere process, lidt bedre over det hele, og der er nogen næppe nogen wow faktor over det, bare en stor bror til SGS III.

Jeg er mere til HTC One, som er nok androids svar til iPhone, SGS IV er bare en plastik SGS III +, ligesom iphone 4 og 4s, iphone 5 og 5s.

0 0
Zeb 15-03-2013 09:29:55

Jeg må nok erkende at være/have været Samsung fanboy, men jeg er blevet meget skuffet to gange nu (SGSIII og SGSIV) og har samtidig fået en Optimus G selvom jeg aldrig selv ville have købt LG. Nu vil jeg til gengæld ikke skifte væk fra den. Specs er lige under hvad de andre producenter leverer, men den er stadig lynende hurtig og så koster den jo 15-1700 mindre. Ikke relevant for mig der fik vandt den, men absolut værd at medtage hvis man skal købe ny telefon.

0 0