Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forbrugerne ønsker tykkere smartphones med større batteri

Forbrugerne ønsker tykkere smartphones med større batteri

Smartphones bliver tyndere og tyndere. Forbrugerne vil dog have dem tykkere, hvis det betyder større batteri.

Der er næsten gået sport i at skabe den tyndeste smartphone blandt producenterne, men det er ikke, hvad forbrugerne ønsker.

En undersøgelse lavet af analyseinstituttet YouGov for internetavisen The Huffington Post viser, at 73 % af forbrugerne foretrækker en tykkere telefon med bedre batteritid.

Kun 12 % vil have endnu tyndere smartphone med mindre batteri og dårlige batteritid til følge. De resterende 15 % er ikke sikker.

Læs også: Kevlar skal gøre batterier mindre og bedre

Det store flertal i undersøgelsen, der prioriterer et større batteri og en tykkere smartphone højere, er stik imod den seneste tids tendens på smartphonemarkedet. De tyndeste smartphones er nu under 5 mm. Kun 18 % svarer, at det er ”meget vigtigt”, at smartphonen er tynd, mens det er ”lidt vigtigt” for 44 %.

Det er 1000 voksne amerikanere, der i perioden 27. februar til 1. marts i år har deltaget i denne undersøgelse. Se alle besvarelserne nedenfor.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carsten guldhammer 05-03-2015 12:45:18

tyndere og tyndere

tykkere og tykkere

tja man vil vel ikke rende rundt med en tung mursten

men vi har jo også set dem FOR tynde, vi så på et tidspunkt herinde en anmeldelse af en mac tlf der var blevet så tynd at den nærmest bøjer i lommen

er det hensigts mæssigt ?

og som jeg før har sagt herinde så undre det mig at man ikke kan købe et støre (kapacitetsmæssigt ) batteri, når jeg tænker på at de første telefoner jeg havde (tilbage i 1994 1995 ) der kunne man SAGTENS købe større batterier til

men JA jeg vil da hellere at min tlf er 2 - 3 mm tykkere mod at der er et støre batteri så man slipper for at sulle lade i tide og utide

5 5
Mads R 05-03-2015 13:40:32

Det kræver bare du søger på nettet. En hurtig søgning på battery sgs4 gav:
http://www.batteryupgrade.dk/shopBrowser.php?shopGroupId=68383880
Jeg har snakket med nogle små forhandlere der har haft det som lagervare før i tiden, men ikke har det mere da der ikke efterspørgsel efter det.

3 1
carsten guldhammer 05-03-2015 14:17:39

det HAR jeg gjort UDEN resultat

desuden er det ikke en sg4 jeg har men en note 3, og den har jeg forsøgt at søge efter et bateri med højere kapacitet end standart bateriet men igen UDEN resultat.

2 4
carsten guldhammer 05-03-2015 14:21:43

desuden er det underligt at de små forhandlere påstår at det ikke bliver efterspurgt

jeg har GENTAGENDE gange efterspurgt det også hos de små forhandlere så de lyver lodret når de siger at det ikke bliver efterspurgt

men bevars:

der er på den korte bane også flere penge i at lange en ny tlf til ca 3000 - 5000 over disken frem for et bateri til mellem 200 og 500 kr

3 4
Mads R 05-03-2015 14:46:46

Du kan evt prøve at søge på "note 3 larger battery"
http://www.laptopmag.com/reviews/accessories/hyperion-galaxy-note-3-extended-battery

Det var da jeg havde en sgs 2 og note 1 jeg købte større batteri i en forhandler på amager. Til min note 2 sagde han det ikke var noget han havde mere, da der ikke var mere efterspørgsel efter det, så det bestilte jeg på nettet. Batteriet til min sgs 2 var et orginalbatteri, men tror ikke samsung selv laver større batterier mere.

1 0
Magnus Mandahl 05-03-2015 09:02:41

Jeg synes ikke vi skal have tykkere telefoner med bedre batteri tid. Tværtimod skal producenterne sætte batterier i, som kan lade op på meget kortere tid. Det er vejen frem. Tror jeg...
Jeg har selv en Sony xperia z3. Den holder fint strøm. Før det havde jeg en iPhone 6 plus. Den var for langsom til at lade op følte jeg. Og før det en Samsung galaxy Alpha. Den var sådan middelt. Men hvis enhver telefon kunne lade hurtigt op på få miminutter, hvilke ikke kommer lige med det samme. Så bare en enkelt time for 2-3000 mha.

1 3
Robert 05-03-2015 07:51:15

Hvor opbevarer du din telefon? Ikke sikker! Okay..

1 0
N 05-03-2015 08:49:42

Ja den var nu meget god :-)

1 0
N 04-03-2015 19:25:57

Det er lidt sjovt at se at det kun er dumb phone ting hvor over 50% har sagt at de bruger det :-) Noget siger mig at mange slet ikke udnytter potentialet i deres SMARTphone.

4 1
carsten guldhammer 05-03-2015 12:47:05

det er da klart når der ikke er batteri tid nok til at udnytte det

1 1
N 05-03-2015 19:14:44

Selvfølgelig er der det. Langt de fleste smartphones holder en dag og mere skal der ikke til.

0 0
TF 04-03-2015 20:17:30

Ahh så vidt jeg kan se står der ikke hvad bruger du din telefon til men hvad bruger du OFTEST din telefon til.

2 7
N 04-03-2015 22:50:44

Nederste punkt hedder: Hvad bruger du oftest din smartphone til: vælg alt der passer. Hvad er det lige du ikke kan se ? Jeg bruger den selv til alt på listen + fjernbetjening + home banking + kamera + notater i arbejdet + mail + spil, ja jeg kan blive ved... det er jo en smartphone, hvorfor så ikke bruge den til det?

5 3
Linne 05-03-2015 22:04:32

Det har du egentlig ret i N.. :).. Det giver jo ikke mening at spørge hvad den oftest bruges til og så skal man vælge alt der passer.... Det er jo to modsat rettede valg:) He he de amerikanere er ikke for kloge

0 1
Andboniels 04-03-2015 19:13:15

Der er 1000 der har været med til den Poll.
Tænk at i gider at spilde folks tid med sådan noget useriøst noget.

0 2
Da Nizzel 04-03-2015 21:01:30

Til gengæld har ca 45% af de adspurgte ikke engang en smartphone =)

4 0
mbech 04-03-2015 15:53:41

Min Z3 er ikke særlig tyk og den klarer 3 dage på batteriet. Så er det ikke bare de andre producenter der skal oppe sig ?

3 1
Linne 05-03-2015 22:12:47

Det var sku meget :) hvad bruger du den til? Jeg har en Lumia 925 og hvis jeg bruger den normalt, dvs surfing, opkald og SMS holder den MAKS to dage. Hvis der surfes intensivt så kun en dag. Kan forestille mig at dem der er på Facebook, Snapchat, streamer musik osv har udfordringer med bare at holde en dag. Tror ikke engang min ville holde tre dage selvom jeg ikke bruger den:)

1 1
TF 04-03-2015 17:35:26

Min 6 plus holder også fint 3 dage ved let brug og 2 ved kraftigere brug men jeg ville da syntes det var fint vis den kunne holde længere feks en 4-5 dage og jeg ville have det ok med det vis prisen for det var en millimeter ell to i tykkelsen.

5 7
Thomas 04-03-2015 16:11:44