Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forbrugerrådet: Tjek dine abonnementer en gang om året

Forbrugerrådet: Tjek dine abonnementer en gang om året

Du bliver ikke altid informeret om, at du kan få et tilsvarende abonnement til en billigere pris i samme virksomhed, advarer Forbrugerrådet.

Internet- og teleabonnementer er i konstant udvikling. Nye kommer til, og andre bliver fjernet fra markedet.

Ofte kan kunderne køre videre med de 'udgåede' abonnementer, og det kan blive en dyr affære. Det er nemlig de færreste selskaber, der informerer kunderne om, at de nu kan få en tilsvarende løsning til en billigere pris, skriver Politiken.dk.

Derfor bør man gennemgå sine abonnementer en gang om året, siger seniorjurist Tina Dhanda Kalsi fra Forbrugerrådet.

- "Uanset om der er tale om bank, forsikring, telefoni eller noget fjerde, så er det vigtigt, at man sætter sig ind i, hvilke vilkår man indgår under. Måske kan man få en bedre og billigere aftale i samme virksomhed," siger Tina Dhanda til Politiken.

Afviser TDC's forklaring

Et af eksemplerne er ifølge Politiken Johan Albrechtsen, som betalte over 8.000 kroner for meget for sit bredbånd hos TDC.

Det blev først opdaget, da han ringede for at opsige sit abonnement, hvor han fik oplyst, at han kunne have haft et tilsvarende produkt til den halve pris.

Vicedirektør Camilla Amstrup fra TDC mener ikke, at markedsføringsloven tillader, at kunden kontaktes for at blive flyttet over til et tilsvarende og billigere produkt, da det "bliver tolket som at have salg for øje, fordi kunderne så vælger at blive her længere".

Forbrugerrådet giver imidlertid ikke meget for den forklaring.

- "Når det handler om rene forbedringer for kunden, for eksempel prisnedsættelser eller ekstra service, så kan de erhvervsdrivende sagtens indføre det uden kundens accept," siger Tina Dhanda Kalsi.

 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies