Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Første kik på Sony Ericsson ANZU - X12

Første kik på Sony Ericsson ANZU - X12

Efterfølgeren til Xperia X10 eksisterer! En anerkendt website har taget et kik på Sony Ericsson ANZU der måske vil hedde Xperia X12.

Sony Ericsson Xperia X12 (ANZU)
Sony Ericsson Xperia X12 (ANZU)

Sony Ericsson Xperia X12, som ANZU måske kommer til at hedde, har i en prototype været forbi anmelder-websiten Mobile-review.com.

Prototypen er med Android 2.1 men det forventes at den ved lanceringen kører Android 2.2 Froyo med mulighed for opgradering til Android 2.3 Gingerbread.

En af nyhederne i X12 er skærmen der har multitouch funktion direkte i skærmhardwaren, hvilken skulle være en fordel, da mobilen så ikke skal bruge resurser på at håndtere denne feature i softwaren.

Ellers er skærmen som på Xperia X10 - det vil sige 4,3 tommer med en opløsning på 854 x 480 pixels.

Ny processor på 800 MHz

Processoren er produceret af Qualcomm og hedder MSM7230 (Scorpion). I modsætning til Xperia X10's 1 GHz er hastigheden i X12 nede på 800 MHz.

Men bare rolig. Frekvensen på processoren er ikke alt. Den nye Qualcomm Scorpion-type har bedre håndtering af multimedier og grafik. Derfor går man som bruger sandsynligvis ikke glip af ydelse.

På kameradelen forventes Xperia X12 at have en optik på otte megapixels.

Ifølge billederne har denne kommende Sony Ericsson topmodel også en HDMI-udgang. Denne feature er senest set på Nokia N8.

Galaxy S killer?

I forbindelse med omtalen af dette produkt, er vi for første gang stødt på udtrykket "Galaxy S"-killer.

Spørgsmålet er, om Xperia X12 kan tage pusten fra Samsung, der indtil nu, har den vildeste Android-mobil. Hvad tror du?

Xperia X12 forventes at gøre væsen af sig i starten af 2011.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

18-11-2010 13:19:28

Ja det eneste sted SE kommer til at dræbe er inde for deres kundehåndtering og service.

Bare se med deres X10 serie, mage til ringe service skal man da lede længe efter, deres dårlige undskyldninger og endnu dårligere opdateringer.

Så der er skam ingen fare for at SE kommer til at overtage eller stå front på nogen som helst postiv måde. Slet ikke med det show de kører nu.

Jeg synes i det hele taget at SE burde kigge mere på hvordan de laver gode opdateringer istedet for bare, at spytte mobiler ud som alligevel er fuldkommen outdated på software fronten.

0 0
JB 18-11-2010 19:34:25

Så længe den rent faktisk kører med en ældre Android udgave end Galaxy S, dræber den nok ikke særligt meget...
Og med Sony Ericssons tempo indenfor Android opdateringer, skal vi nok ikke regne med 2.2 lige foreløbig - og da slet ikke 2.3.

0 0
18-11-2010 23:43:31

Ja det kommer den jo så ikke til? Og SE har faktisk smidt 6-7 updates ud til X10'eren der vel at mærke er deres første android mobil...Og de har også selv sagt at de godt er klar over at, det har taget for lang tid med 2.1 til den. Og at de ikke længere vil programmere deres UI langt ind i android men i stedet som andre, ligge det oven på...

Og så lige for sjov skyld... X10'eren er rent hardware mæssigt alle overlegen, når der ligges en native android på, og laver en benchmark....

http://www.xperiax10.net/2010/11/17/custom-android-2-1-now-available-to-download-for-all-tinkerers/

0 0
19-11-2010 12:55:10

Det mest sørgelige ved den artikel du henviser til, er netop at det IKKE er SE egne udviklere som har fået den til at performe så godt som den gør der.

SE brugte selv ca. 10 måneder på at lave 2.1 ... altså hvor professionelt er det lige af et firma som vil være nr. 1 inde for andriod mobiler?

Men nu skal vi se om SE igen bryder løftet om en update skulle komme en måned efter 2.1 updaten. Jeg venter ihvertfald spændt.

Dog kan man sige på forhånd at SE igen tager deres kunder hårdt i røven og igen bryder deres løfter, så der ikke noget nyt inde for den front. Jeg vil dog blive overrasket ud over alle grænser hvis de holder hva' de lover den her gang.

0 0
Benja 19-11-2010 14:36:44

Hvornår har SE udtalt at næste update kommer 1 måned efter 2.1 ?

0 0
19-11-2010 16:02:32

Har de gjort op til lanceringen af 2.1
Den opdatering som skulle komme en måned efter er den som skal forbedre Time/Media-scape.

0 0
21-11-2010 19:26:11

Nej den blev også skubbet, ligesom 2.1.....Så den kommer i Q1 2011 sammen med "MT". Og hvis du fulgte bare en lille smule med, så ville du også vide at SE udemærket er klar over at de har gjort i nælderne. Du har arbejdet deres UXP for langt ind i android, hvormed at det tager alt for langt tid at opgradere...
Og når man kigger på HTC's magic og Samsungs galaxy, der er deres første android mobiler, så syntes jeg faktisk at SE har gjort et fandens godt stykke arbejde, og er sikker på at deres næste vil være en killer...

0 0
21-11-2010 20:07:37

Ja det er forsinket endnu en gang, det er bestemt ikke noget nyt fra SE.

Min x10 er ihvertfald det sidste jeg skal have fra SE, især med klovneshow de har kørt. Altid noget de har givet op på windows, der er jo for mange krav til at de kan rode rundt med det.

De har jo nok i at bruge deres "evner" på andriod.

Puha siger jeg bare, at man stadigvæk kan drive virksomhed på den måde de gør. Forsinkelser på forsinkelser.

Men ja, killer er nok noget man skal se meget meget langt efter.

0 0
Christoffer 20-12-2010 15:01:34

Nikolaj det er klart X10 har været mere gennemført end Magic og Galaxy da der først of fremmest er et år i mellem dem og en kraftigere processor og SE eget interface. SE har aldrig kunnet lave ordentlige telefoner de har altid haft en ustabil software i realiteten har de kun været populære på grund af den billige pris. og bare fordi SE laver en telefon med 4.3 og HDMI udgang betyder det ikke at deres næste telefon bliver en killer med Android 1.6 på X10 har SE haft alt og tabe intet at vinde selv deres mini produkter har en kæmpe svaghed grim og lille skærm = dårlig internetoplevelse. Og nu vælger de 2.1 på Anzu i stedet for at følge med konkurrenterne der er en grund til at HTC bankede SE tilbage her i foråret og det ser ud til at i første kvartal af 2011 er det LG Optimus 2X der kommer til at bestemme sammen med Nexus S igen laver SE den samme fejl: langsom udsendelse af Firmware og telefon og giver igen deres kunder en dårlig service og de tager røven på dem selv og håber for meget i stedet for at komme igang med noget ordenligt og de vil være størst på mobilmarked med Android den ide kan de ligeså godt glemme som da de fik den.

0 0
18-11-2010 09:49:05

Hvorfor skal SE nu også med på multistik-bølgen. Mobilproducenterne burde være ambassadører for det mobile og trådløse samfund, men SE og Nokia har tydeligvis deres egen definition af trådløs(flere kabler og stik).

0 0
Rudik 19-11-2010 12:31:16

Jeg kan ikke forstå hvad det er du mener med flere stik og flere kabler?

- Jeg har haft en HTC magic, og er nu gået over til en X10 mini fra SE. Joh, jeg kunne da godt lide at Magic´en havde mini USB port. Men der har X10 mini´en jo bare en HDMI port. Jeg kan ikke se at det gør nogle forskelle. Nummer to stik indgang til mobilen er så Jack stikket.

Så du har jo kun et stik, og det er det som du oplader telefonen med og overfører data med, hvis du vil gøre dette over kabel.

Det er da altid noget at de er gået fra deres SE stik, (det lange brede)

0 0
Rudik 19-11-2010 12:35:35

Jeg kan godt se at når jeg ser billederne fra mobilen DER, så er der en ekstra engang som jeg ikke kan forstå. Er det rigtigt set at der er 3 stik indgange :-S HDMI - JACK - Ukendt

Puha, der er også mange huller hvor der kan samle sig lomme snavs... ! :-S

0 0