Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Første opdatering er udsendt til Galaxy S II

Første opdatering er udsendt til Galaxy S II

Samsung har netop sendt den første opdatering ud til deres nye topmodel Galaxy S II.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Godt en uge efter den er landet i butikkerne, har Samsung Galaxy S II, det nye Android-flagskib, netop fået sin første opdatering.

Samsung fortæller til Mobilsiden.dk, at der er tale om nogle små-rettelser og oversættelsesfejl, der primært er rettet mod Frankrig og Portugal.

Opdateringen udføres via programmet Samsung Kies, der kræver, at mobilen tilsluttes til computeren via USB-kabel.

Vi har tidligere produceret et web-TV indslag der viser, hvordan du opdaterer Galaxy S. Men fremgangsmåden mht. S II er den samme.

Læs også:
 - Kæmpetest: Samsung Galaxy S II
 - Web-TV: Se tilbehøret du skal have til Galaxy S II
 - Web-TV: Fem fede features til S II 
 - Web-TV: Sådan er Galaxy S II i sollys 

Web-TV: Sådan er Samsung Galaxy S II


Samsung Galaxy S II - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars Bjerregaard 24-05-2011 20:54:47

Jeg er prof.software udvikler gennem et par årtier, og jeg kan med sindsro sige, efter at have installeret Kies på konens pc til at opdatere hendes Galaxy Tab, at Kies er noget at det værste stykke skrammelsoftware der nogensinde er fremstillet. Firmware Update Over The Air er den eneste vej frem Samsung...

0 0
toysoldier 04-06-2011 08:09:08

Sikke da noget sludder. Kies virker da perfekt. Har ikke haft et eneste problem med det. Kies air er da noget af det fedeste. Jeg tror nærmere det er en fejl 40. OTA er ikke vejen frem men et supplement.
Personligt er jeg forundret over alle de folk der ikke kan forstå at deres SGS2 ikke virker som forventet efter de har installeret en custom ROM med et accelerator mod osv. osv. Ja, der er mange kloge folk på XDA, men der er også nogle af dem der er lidt for kloge.

0 0
SkinkeLynet 20-05-2011 10:14:36

Er det bare mig eller virker det kies ikke som vinden blæser.

Programmet starter fint men når jeg åbner en menu i det bliver billedet mørkt også sker der ikke mere. Men virker som om det er åbnet men ikke kan vises. for trykker jeg enter bliver den normal igen.

Andre som har det problem eller har en løsning

Har Win7 32bit.

0 0
jonasbh 20-05-2011 11:09:52

Jeg har præcis den samme oplevelse af Kies. Der er tale om en ny version 2, men det virker lidt sin en version 0.2

0 0
jonasbh 19-05-2011 10:05:39

Fejlen med Auto-brightness er ikke en lille fejl. Det er meget tydelig. Jf. denne nyhed er der også et problem med Swype: http://androidcommunity.com/samsung-galaxy-s-ii-updated-swype-swiftness-auto-brightness-fix-20110513/

Problemet med den seneste rettelse er, at den faktisk ikke retter fejlen med Auto-brightness. Jeg har stadig problemet.

Desuden er Samsungs opdateringssystem under al kritik. En android mobil baseret på open source kræver nu en closed source PC for at opgradere. Kies til Windows er vildt ustabilt (går fx ned i forbindelse med dannelse af sikkerhedskopi. Nettet er fyldt med dårlige erfaringer om Kies Mini til MAC. Kies Mini er en begrænset version af Kies. Kies fås ikke til Linux.

HVORFOR kan vi ikke få OTA opdateringer, som fx hos HTC?

0 0
Robert 19-05-2011 12:27:31

Nu har jeg selv en SGS II og jeg vil gerne lige høre hvad den autobrightness fejl går ud på, jeg har ikke rigtig oplevet noget. Mit eneste problem lige nu er som John også i anmeldelsen påpeger, at telefonen har helt sin egen ide om hvornår det er smart at gå i strømsparetilstand - f.eks når telefonen er FÆRDIG med at lade op, så slår den det til.

0 0
David K 19-05-2011 12:35:53

Det vist noget med at den skifter meget hurtigt i mellem lav og høj lysstyrke :)

0 0
jonasbh 19-05-2011 13:19:40

Ja, jeg oplever at min SGS II rimelig tit skifter trinvis mellem forskellige lysstyrker.

0 0
David K 19-05-2011 13:25:42

På min - efterhånden gamle - Hero kan jeg huske at "auto" funktionen faktisk brugte mere strøm end hvis man blot holdt lysstyrken på et bestemt niveau der var brugbart hele tiden.

Mon det samme gælder nye telefoner / SGSII?

0 0