Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fortsat kundefrafald hos Telia

Fortsat kundefrafald hos Telia

Kunderne vender fortsat Telia ryggen, viser det seneste kvartalsregnskab.

Kunderne er forsat ikke vilde med Telia. (Foto: Mobilsiden.dk)
Kunderne er forsat ikke vilde med Telia. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Selvom Telia har gennemført en relancering med nye farver, ændret abonnementerne samt fået direktør, har det endnu ikke hjulpet på kundefrafaldet.

Ved udgangen af juni havde Telia 4.000 færre kunder, end ved udgangen af marts. Det betyder, at Telia for femte kvartal i træk mister kunder, skriver Computerworld.dk.

Pr. 30. juni var der hos Telia 1.424.000 kunder hvoraf 187.000 havde taletidskort.

Omsætningen faldt 4,3 procent målt i danske kroner.

Læs også:
- Telia og Telenor går sammen om mobilnettet 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Kristensen 20-07-2011 21:32:25

Rigtig mange har faktisk en elektronikforsikring med i deres indbosforsikring
Selv jeg :)

Så det eneste de gør er at sælge noget unødvendigt, og kun for at tjene penge. ligesom når folk køber div forsikringer når de handler i butikkerne, dem tjener butikkerne også mange penge på :)

0 0
Villiam 20-07-2011 22:16:03

har du tjekket at din forsikring dækker flækket skærm ? fugtskade ? fejl på skærmen pga tryk ? mobilen ryger ud af lommen når du stiger ud af bilen og får slemme skader ;) din indbo har en masse svage punkter hvad det angår ;) og specielt med mobilen, da mange har misbrugt det før i tiden ;) held og lykke :)

0 0
Behnam Pariz 20-07-2011 14:03:58

Så kan jeg være stolt af at være én af de 4000 som lige har vendt Telia ryggen... Det gjorde jo intet andet for os gamle kunder end at bede os om at opgradere vores ikke længere eksisterende abonnementer til noget meget dyrere... Så hellere bare finde et andet selskab og få en ny mobil med i købet :P

0 0
Mike 20-07-2011 22:26:05

Kom herover til 3, her er dejlig varmt og tilmed fantastisk 3G dækning! Men først noget man lige skal vænne sig til fra Telia - for det var da godt nok (E)lendigt - if u get my point ;)

0 0
Villiam 21-07-2011 09:20:04

jeg har fuld 3g dækning på min mobil hver dag ;) og det er med telia ;) og så give 249kr i oprettelse kontra 100kr ? tsk. selve abonnementet hos 3 er også pikke dyrt iforhold til telias. så hellere give 270kr for 6 timer tale, fri sms og mms, plus data og ingen opkalds afgift. frem for 3 hvor du skal op på 399 for samme abonnement. du har garanteret også en iphone 4, som ikke kan trække mere end 7.2Mbps forbindelse, så du kan ikke engang udnytte din 3 forbindelse fuldt ud ;)

0 0
Mike 21-07-2011 22:14:54

Forresten hvorfor nævner du 3's oprettelse på 249 og Telias på 100 kr?

Det er dumt, fordi når samtlige telefoner er omtrent 1000 kr billigere hos 3 end Telia (alt i alt i alt) - tjek selv :) Så er den lille difference blot et spinkelt forsøg fra Telia om at se billigere ud, men det hjælper jo intet når de har fjernet tilskudet - om 3 så tog 500 kr i oprettelse ville de stadig være billigere :)

..Farvel Edge, goddag 3g :)

0 0
Villiam 21-07-2011 23:29:57

der er så ihvertfald nogen som slet ikke har kigget priser ;) telia har lavet helt om ;) og det har 3 ikke ;) stadig 249kr i oprettelse og 199kr i forlængelse hos 3 ;) tag ind på telia, og 3, tag samme mobil, tag ca. samme abonnemnt, find så en forsikrings pris du kan have på din 3 mobil, så dækker alt, incl. det din indbo nemlig ikke dækker, og regn så priserne ud ;) telia er så meget billigere end 3 ;) selv telia's lille abonnement er billigere end 3's ;) på nokia n8 i kbh var jeg oppe på 9mb med mobilen ;) og n8 kan trække 10mb ;) og hvis i nu indstiller jeres mobil ordentligt så den ikke kun kører på gsm, så vil i heller ikke se noget til edge ;)

0 0
Mike 26-07-2011 00:47:30

Ja naturligvis tager 3 stadig 249 i opr. og 199 i forlængelse, da de stadig har tilskud. Det har Telia ikke. Gi mig én telefon som Telia er billigere med end 3 - uden din forsikring. Ikke alle smadre deres telefoner.

0 0
Mike 26-07-2011 00:48:01

Seeelvfølgelig med tilsvarende abbo.

0 0
Mike 21-07-2011 22:11:14

Jeg er helt og aldeles Andriod mand, så der tager du fejl ;) Har Samsung Galaxy S med optil 21 mbit - har målt hastigheder på 11mb..! Det sparker fandme røv.

Ja deres abbonnementer er dyrer - men kun i bindingsperioden, så man netop kan få en billigere mobil med tilskud - mulighederne for et billigere er uendelige efter de 6 mdr, du skal bare selv få fingeren ud :) Fx. ændrede jeg det til 3Mini (1 times tale + alt inkl + ingen opk afg self.) + 5 timers tale = 299 - på et 3G netværk der dækker langt langt bedre end Telia, der har sovet i timen når vi snakker netværk... Så jeg tror skam jeg blir ved 3 og betaler min 30 kr mere for til gengæld at opleve kvalitet :) Du sku faktisk prøve at skifte - om ikke andet så til Oister, de bruger jo 3's netværk, hvis du har en fin tlf - så kan du VIRKELIG mærke forskellen når du kommer direkte fra Telia :)

0 0
Villiam 20-07-2011 14:10:02

uden forsikring ? ;) hovsa, der fik den lige fugtskade, eller røg på gulvet så skærmen flækkede ;) wupti, ud at bruge 4000kr på en ny mobil igen ;) ergo, du har lige givet 8000kr for en mobil ;) held og lykke ;)

0 0
BonBon 20-07-2011 20:18:38

Har du forsikring på alle dine produkter?
TV, bærbar, vaskemaskine osv.?

Personligt kan jeg godt finde ud af at passe på mine ting..

0 0
Villiam 20-07-2011 22:12:59

ja, og det hedder indbo's forsikring ;) hvilket jeg kan anbefale dig at få :)

ja det glæder mig at se jer smile og grine højt når uheldet sker ;) selv den bedste kan komme ud for et uheld ;)

0 0
Behnam Pariz 20-07-2011 22:06:38

Personligt har jeg det også på samme måde...

0 0
Behnam Pariz 20-07-2011 18:44:20

Ja... Uden forsikring ;-)

0 0
Villiam 20-07-2011 13:08:13

syntes nu det fede med telia's nye system er nemlig den 2 årige fuldt dækkene garanti :) hvilket alle de andre selskaber mangler. så sammenligner man telia's mobil aftale med ethvert andet selskab, og så finder prisen på en forsikring som dækker alt på mobilen, så kan telia slå de andre selskaber i pris :) telia skal bare reklamere lidt bedre og mere med det, så skal kunderne nok komme tilbage ;)

0 0
Suzanne 21-07-2011 17:49:38

Jeg synes også absolut Telia er det dårligst selskab herhjemme. Medarbejderne i kundeservice er skam flinke nok når man ringer ind. Det er bare hele selskabets indstilling til kundepleje den er hel gal med og det er selvfølgelig ledelsen der er ansvarlig for Telias rigtig dårlige ry. Både mine kollegaer og familien er enige om, at Telia er noget man skal holde sig langt fra og har man prøvet det én gang ja - man skal ikke gå tilbage til en fuser.
Det er faktisk synd at dårlig ledelse får et selskab til at køre i sænk, for det er der de er på vej hen. Jeg synes det virker som et utrolig grådigt selskab, som ikke er ærlig overfor sine kunder og som kunde føler man sig røvrendt fra start til slut, da selskabet kun prøver at modarbejde i stedet for at samarbejde, så snart man er blevet kunde. Indtil man har underskrevet et eller andet, så er de simpelthen fantastisk flinke, så snart underskriften er hjemme, så begynder dramaet med Telia og det slutter først igen når man er ude af bindingsperioden og endelig fri igen. Erfaringen stammer fra at have været både privat og erhvervskunde hos Telia - og aldrig mere siger jeg bare.
Jeg var alligevel inde i en Telia for nylig for at kigge mobiler og i den tid jeg stod derinde kom der 2 meget utilfredse kunder ind, de blev ikke hørt, ikke hjulpet på nogen måde og begge måtte gå derfra en dårlig erfaring rigere. Ekpedienten så forlegen på mig og ja, jeg tænke på at komme ud derfra hurtigst mulig, det var som om jorden brændte under mig og alle de dårlige erfaringer fra tidligere så helt klare for mig igen. Så vil man gøre noget godt for sig selv, så skal man nok slå en stor stor stor bue omkring det selskab.

0 0
Mike 21-07-2011 22:01:41

Woah... talking about a bad feeling :D

0 0
Villiam 21-07-2011 18:59:08

og med ledelsen mener du du mange butikker de har rundt i landet ? eller lige den du var inde i ? jeg har aldrig oplevet noget problem, og er heller aldrig blevet dårligt behandlet af dem. men kommer man stormende ind og kæfter op, ja så siger det sig selv at de ikke gider en. bevar man roen og har sit på det rene, så er de også der for en. og den metode ser man i alle butikker landet rundt. ingen gider umulige kunder, så derfor får de heller ikke meget hjælp.
men gode og rolige kunder får god og behalig hjælp.

0 0
Suzanne 21-07-2011 19:53:50

Altså der var intet galt med de 2 kunders opførsel som kom mens jeg var i butikken, de blev bare rigtig dårlig behandlet og blev derfor sure. Ekspedienterne gjorde intet for at yde en god service og lod kunderne stå tilbage som om de var de dumme, det mindede blot om den betjening, jeg også har oplevet og hørt fra en del andre, så jeg blev kun bekræftet i min opfattelse efter denne oplevelse. Jeg tror du er én ud af meget få som ikke har oplevet problemer, men det er jo nok fordi der rent faktisk ingen problem har været for dig, for det er først når du vikelig har brug for hjælp at de svigter. Jeg arbejder selv i en servicevirksomhed og kan skam godt kende forskel på god og dårlig kundebetjening.
Med ledelsen, mener jeg faktisk ikke de enkelte butikker som er selvstændige enheder, jeg mener hele Telia konceptets ledelse. De færreste mennesker går ind i en butik og begynder at kæfte op som du skriver og heldigvis for det, men selvom de gjorde, så er man stadig forpligtet til at yde en optimal service og gøre det en hel del bedre end kun "godt", glade kunder spreder deres tilfredshed ligeså meget som utilfredse kunder, så jeg kan slet ikke forstå at man ikke lige prøver at yde den allerbedste service i stedet for at modarbejde kunderne, hvilket jeg så og hørte der blev gjort.
Det er kunder der kommer med ting som ikke er noget problem som får den gode service, kunder der siger ja, tak og amen inden de går ud - og det er jo super dejligt de har den oplevelse, men den varer jo kun indtil der virkelig er et problem.
Det er jo desværre ikke grebet ud af luften at både jeg, mine kolleger og noget familie har haft rigtig dårlige opleveleser med Telia og jeg syntes faktisk det er rigtig ærgelig og synd, at sådan en virksomhed er ved at få DK´s dårligst ry blandt mobilseskaber, men man ligger sku som man har redt. De 4000 kunder der lige er udvandret fra Telia har jo nok haft deres grunde skal du se og det burde sku være en øjenåbner for Telia... altså et wake up call som ikke burde kunne overhøres.
Der er jo en grund til, at de har skiftet farve, fået ny direktør osv. - der er ugler i mosen og de skal virke vende skuden nu, inden det er for sent.
Det glæder mig da, at du er tilfreds hos Telia, men jeg kan garantere dig at det stopper den dag du står med et reelt problem på hånden - du burde næsten afprøve det ;) ring ind ang. din mobil og sig du ikke kan finde kvitterigen f.eks. så skal du se løjer .. :)) held og lykke.

0 0
Villiam 21-07-2011 23:41:22

så er det jo godt man kan få sin kvittering hos sin lokale mobil forhandler ;) jeg har haft telia igennem mange år nu, og aldrig oplevet noget problem ;) har også haft 3, og måtte betale ekstra regning hvergang der ikke lige var en 3 forbindelse. for så måtte jeg nemlig roame på de andre net. og hvad er det for noget pjat med at spilde tid på at låse sin mobil ? ja det er sgu kun 3 stadig gør sådan noget. og så tager man lige på landet en tur, hovsa, ingen mobil dækning da der ikke er 3 master i nærheden. men wupti, telia dækker sgu :D alle de tele butikker jeg har været i rundt i landet, har telia altid behandlet mig godt :) ingen sure miner, ingen mishandling eller diskotioner :) der er dog heller ingen problemer i 3's butikker :) meeen, priserne og den manglende service, nej tak. men jaja, mennesket har altid været fjendtligt og bange for det de ikke kan forstå ;) og også for dovne til at sætte sig ind i tingene inden de bare tør handle ;) den eneste grund jeg skulle have haft til at vælge 3, er fordi de stadig har ledige nr med 1448 til sidst ;)

0 0
Kim 22-07-2011 13:55:03

Det virker bestemt som, at du har haft nogle dårlige oplevelser med Telia.
Men rent faktuelt er der ting i dine udsagn der ikke passer. Man har f.eks. ikke skiftet farven pga et uheldigt omdømme i Dk. Det er sket på koncernniveau, og her er Dk en meget meget lille spiller.
Jeg ved heller ikke om det er faktuelt rigtigt, at Telia har det dårligste omdømme i Dk - men jeg ved faktuelt, at Teliasonera har det bedste omdømme i Skandinavien.

Jeg citerer fra EPSI (Internationalt undetilfredsheds undersøgelses værktøj)

"The four main North European/Nordic telecom provider TDC, Telenor, Tele2 and TeliaSonera with their respective brands in different markets have been studied
over the last few years, Among these International Telecom companies, TeliaSonera performs best also in 2010, followed by Tele 2, TDC and Telenor. However, all the others have improved significantly in many markets. Strong improvements are noted for both TDC and Telenor in some of the segments covered. It is worth noting that none of the main providers is the customer favorite in every country and segment. TeliaSonera is perceived as especially strong in the mobile segment, and slightly less so in the Broadband area."

http://www.epsi-denmark.org/images/stories/reports/Pan-European_EPSI_Report_2011.pdf

Men noget er der da sat i gang af Telia, men det tager noget tid at skifte kursen på et skib af den størrelse. Re-brandingen var i slutningen af maj, og har derfor nok ikke kunnet nå at slå igennem i tallene for Q2.

... Nej, jeg har 3 fordi jeg bor i Sverige ;)

0 0
Mike 20-07-2011 22:23:02

Hvorfor ha en mobilforsikring der koster ca. 1000 kr om året, når du i forvejen har egen indbo forsikring dækkker ALT dit elektronik for samme pris i selvrisiko? Det vil altså sige du ikke behøver betale overpris hvis din tlf IKKE går i stykker - eller du gør det med vilje for den sags skyld ^^.

0 0
Mike 21-07-2011 21:59:42

My bad.. Det er kun hos Telenor man betaler det ved siden af, Men anyways - man kan stadig påstå at man betaler for forsikringen når Telia ikke længere giver tilskud - i modsætning til fx. 3, som de eneste, der stadig giver tilskud og du herved kan få en billig mobil :)

0 0
Kim 22-07-2011 07:28:01

i modsætning til fx. 3, som er de eneste - det kan man ikke sige, den sætning hænger ikke sammen!
Og igen blander du tingene sammen, det er kun Telenor der helt har droppet tilskudene. Telia har sænket dem.

0 0
Villiam 21-07-2011 23:43:38

mike, kig dog på slutprisen ;) og ikke her og nu prisen ;) og så er der stadig den forsikrings pris som telia giver der skal lægges til 3's slutpris ;)

0 0
Villiam 21-07-2011 09:14:36

ja jeg siger også at forsikringen som følger med i prisen, har en værdig på 1000kr! lær dog at læse!

0 0
Kim 21-07-2011 10:23:50

Villiam - igen, er det dig jeg svarer? Nej, det er Mike.
Hvis du ikke kan finde ud af at læse fora og tråde, så hold op med at skrive vrede, dumme beskeder til andre. Prøv at læse tingene igennem en ekstra gang, og se om det kunne være du havde misforstået noget...

0 0
Villiam 21-07-2011 10:27:57

og du hentyder til ? og jeg svarede også til mike som du selv gjorde ;)

0 0
Kim 21-07-2011 11:04:31

Hehe, well... du har ikke tidligere nævnt en værdi på 1000. Men fair nok, vi siger det var til Mike. Og at det var en enkeltstående fejl tidligere. :)

0 0
Kim 21-07-2011 06:49:14

Hvor har du fra at det koster 1.000 om året? Telias mobilforsikring indgår som en del af "mobilaftalen", altså der hvor du selv vælger en periode på op til 24 måneder at afbetale din telefon i - rentefrit.
Selvrisikoen er på 100 kr. Det er vist de færreste indboforsikringer der har en så lille selvrisiko.

0 0
Villiam 20-07-2011 13:20:07

rettelse til min kommentar, 2 års forsikring mener jeg :) ikke garanti ;)

0 0
Jim Flower 20-07-2011 13:10:23

Det er efterhånden almen viden at Telia er noget man skal holde sig fra. De 2 års garanti er et forsøg på at hverve nye kunder, som så kommer til at lære det på den hårde måde, hvis de er tilstrækkeligt uheldige. :-)

0 0
Thomas Kristensen 20-07-2011 21:28:15

Kunne ikke sige det bedre selv
Telia er noget lort, de er total ligeglade med deres kunder, de skal bare have nogle nye

Også er markedsføring !!

Telia Tirsdag, jo tak, det er jo langt fra alle som kan få en billet, også er det ikke alle biletter der gælder

Nu har jeg heldigvis ikke selv haft telia siden 2001. og de er også på min top 5 over de teleselskaber jeg aldrig vil anbefale til folk :)

0 0
Kim 20-07-2011 21:59:14

LOL - ekspertudsagn... siden 2001, du har virkeligt fingeren på pulsen hva?
Og ja, det er helt vildt dårligt, at Telia ikke har bygget ekstra biografer til Telia Tirsdag, så dårligt! Og at de begyndte at kræve gebyr fra alle de wankers der bare bookede gratis billetter for at finde ud af om de gad på dagen eller ej. Så dårligt! Det er nok et af Danmarks dårligste firmaer, der alene har gjort tirsdag til den næststørste biografdag, efter fredag, i Danmark - det kan kun skyldes sure kunder... Kom dog ind i kampen!

Jeg kan ikke bruge en anbefaling til en resturent der er 10 år gammel til noget. Det samme gælder din viden om Telia.

0 0
Kim 20-07-2011 15:05:41

Underlig almen viden...

Hvordan er det, at garantien gør, at man lærer det på den hårde måde hvis man er uheldig?

"Lad den rene kaste den første sten" - Peg på et teleselskab, gerne i Verdenen, der ikke har utilfredse kunder... Der er næppe det store at hente andre steder.

0 0
Villiam 20-07-2011 18:18:42

læs dog min rettelse før du lukker noget ud! ;) se det er almen viden ;) FORSIKRING!!! IKKE GARANTI!!! hovsa, caps :P men måske så i det nu ;)

0 0
Kim 20-07-2011 18:37:12

Se hvem jeg svarer, før du cAPS LOCK'er mig...

0 0