Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forvandl din Android til en bærbar ”spillekonsol”

Forvandl din Android til en bærbar ”spillekonsol”

Har du haft tanken om at bruge din Android enhed som spillekonsol, eller haft lyst til at spille Super Mario på den, så se her.

Spil Super Marion på din Android enhed med din playstation 3 controller.
Spil Super Marion på din Android enhed med din playstation 3 controller.

Én ting Android-ejere kan prale af at kunne, er at spille Playstation og Nintendo spil på deres enheder, og det er på både smartphones, phablets og tablets.

Det foregår ved at hente en emulator i Google Play Store, hvorefter det bare gælder om, at hente dine ynglings spil fra tiden hvor PSone og Nintendo 64 eksisterede, endda uden at roote din enhed.

En lille guide til hvordan du kommer igang kan du finde her.

Idéen er ikke ny, det er heller ikke selve indholdet der er vigtig i denne artikel, nej det er måden du kan styre dine spil.

Flere ved at man kan bruge Bluetooth controllere til at styre spil på sin Android enhed, men en britisk gut har taget skridtet videre.

Han har nemlig specialdesignet en holder til sin Playstation 3 controller, så han kan fastmontere sin Galaxy Note enhed til controlleren.

Synes du det lyder som en god idé? Så se herunder hvordan ”spillekonsollen” ser ud og virker.

Kilde: Clove.co.uk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Joachim 13-07-2012 19:46:04

super fed artikel, men havde været rart hvis det lige blev nævnt at man skal roote sin telefon samt købe lidt kabler for at få det til at virke.. der røg min store begejstring lige til jorden igen :D

0 0
Jacob Smidt 16-07-2012 09:33:55

@Joachim:

Det er ikke nødvendigt at Roote din enhed for at få dette til at lykkes, Google dig lidt frem, så finder du hjælp.

Jeg har selv leget med systemerne på min Transformer TF101, samt HTC sensation, uden problemer, og uden Root :)

0 0
Joachim 17-07-2012 11:32:58

Det du reelt mener er vel at man ikke behøver at roote for at spille. Men det er stadig nødvendigt at roote for at koble sin ps3 controller til som du skriver om i artiklen :/..

0 0
Jacob Smidt 17-07-2012 14:06:59

Har ikke testet PS3 kontrolleren, desværre.

Men syntes da at have læst det skulle kunne lade sig gøre uden at Roote, ret mig hvis jeg tager fejl.

0 0
Joachim 17-07-2012 16:24:26

Jeg har prøvet at finde en løsning på det, og af en eller anden årsag ser det ud til at man kan hvis man har en ASUS transformer prime, men ikke på smartphones. Ved ikke hvorfor den er anderledes.

Har brugt 200 kr på diverse kabler, så ender nok med at roote den da jeg synes det er vildt fedt, men havde været rart at slippe for det.

Du må meget gerne skrive hvis du finder en løsning eller hører om nogen der har lykkedes at få det til på en smartphone, især hvis det er en galaxy nexus :)

0 0
Joachim 16-07-2012 13:54:45

fedt fedt, mange tak for svaret :) har bestilt kabler, så håber jeg at jeg kan få det til at lykkedes..

0 0
kasper 09-07-2012 16:32:49

Lidt sjovt. Jeg lavede sådan en for noget tid siden, bare af en metalplade der blev skåret ud. Der var ikke meget interesse for den da jeg viste den på XDA, men den han har lavet er også noget pænere end min. Lidt maling og lidt finpudsning kan dog shine min lidt op...
Vinklen på skærmen virker dog langt bedre min, hvilket giver jeg synes giver en bedre oplevelse og mindre genskin i skærmen.

Link hvis nogen vil se "vidunderet" ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1249847

0 0
kasper 09-07-2012 16:38:12

Uha, jeg skulle vist lige have læst teksten igennem inden jeg tykkede send ;)

0 0
Ole Christensen 09-07-2012 14:44:39

Din kommentar: Én ting Android-ejere kan prale af at kunne, er at spille Playstation og Nintendo spil på deres enheder, og det er på både smartphones, phablets og tablets.

Én ting...
Syntes du ikke du lige er vel provokerende over for droide folket, med en sådan kommentar?!
(men det er måske med vilje..?)
Du må da vide det er en styg omskrivning af virkeligheden at udtale sig sådan.
Lad mig endelig ikke blive startet op. Jeg kan skrive side op og side ned om hvad Android kan som de konkurerende OS IKKE kan.
Køb din nu en high-end Android smartphone, få øjnene op og bliv en del af 2012.
Du vil kunne li´ det.. ;o)

0 0
09-07-2012 14:58:19

Så vidt jeg ved, så er Jacob android bruger i det daglige ;D

Så mon ikke det var på sin plads at afgive en undskyldning for den sværte ?

0 0
Jacob Smidt 10-07-2012 08:24:17

Kære Ole.

Jeg har været Android brugere siden starten af 2010, og har ikke afveget siden, men det var jo ikke nemt at vide. Så alt tilgivet :)

Men Ole, du skal være velkommen til at indsætte et "også" i teksten hvis det får dig til at falde til ro igen, teksten var nu ikke ment som nogen provokation, tværdigtmod :D

0 0