Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Føtex sælger iPads til overpris

Føtex sælger iPads til overpris

I morgen kan man købe iPads hos Føtex, men udover en masse mangler, er prisen også skruet gevaldigt i vejret.

Føtex' reklame for Apple iPad (Foto: tjek.dk)
Føtex' reklame for Apple iPad (Foto: tjek.dk)

Fra i morgen kan man hos Føtex købe Apple iPad i 16 GB og Wifi-modellen til små 4300 kroner.

Selvom det måske lyder som et godt tilbud, er det måske alligevel værd at tænke sig om, inden man hiver dankortet frem.

Prisen er nemlig mellem 600 og 700 kroner højere, end hvad den samme model forventes at koste, når den kommer til Danmark. Rygterne vil endda vide, at Apple annoncerer iPad til det brede (og danske) marked inden udgangen af denne måned.

Den officielle pris kommer højst sansynligt til at ligge på mellem 3700 og 3800 kroner, vurderer Jon Lund, der er New Media-rådgiver, over for Politikens forbrugersektion, Tjek.dk.

Fyldt med begrænsninger

Udover den høje pris er der andre gode grunde til at holde sig fra Føtex' iPads. De taler nemlig ikke dansk, hverken i menuen eller i ordbogen. Og kommer måske aldrig til det.

Derudover er det ikke muligt at købe programmer, eller apps, fra Apples iTunes, hvilket er en meget stor del af oplevelsen med et Apple-produkt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

May Frederiksen 23-11-2010 11:15:19

Og nu kan man rent faktisk opdatere den engelske iPad til at tale dansk! http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ipad-klar-pa-dansk,lid.13393/
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Adem 22-11-2010 11:46:53

Føtex er sejt, vi gør mere for dig

Vi tilbyder muligheden for at få fingrende i den her og nu. :D

0 0
Henrikmand 17-11-2010 10:10:57

Som der også står i artiklen, så forventer Apple at lancere iPad officielt "inden udgangen af måneden".

Jeg har lidt på fornemmelsen, at iDimsen står på mange juleønskesedler rundt omkring, og da Føtex er den eneste lige nu, som officielt har den til salg, så kan de også tillade sig at sætte prisen.

Her ovre i bonderøvs-Jylland har vi et lille ordsprog: "Den, der har grisen, bestemmer prisen!"

0 0
17-11-2010 11:22:56

og Føtex(Dansk Supermarked) er oprindeligt jydsk, nemlig fra Århus(eller Aarhus), så de kender sikkert dit ordsprog.

Dog burde netop DS have en stor fordel over stort set alle andre forhandlere i at kunne forhandle mængderabat, selv i forhold til apple. Men det er jo muligt ipad bliver billigere i Bilka, som jo også sagtens kan sælge ekstraudstyr.

0 0
Henrikmand 17-11-2010 16:11:58

Det kan du have ret i.

Min teori er dog, at DS har hentet et antal hjem, andetsteds fra, og avancen er gået i vasken i transport og avance hos deres mellemled.

Det med de 9% skal nok passe, da DS ofte kalkulerer lavt på helt specielle produkter, der kan få kunder ind i butikken.

De er virkelig gode til netop dén slags regnestykker ;o)

0 0
Jens Sørensen 16-11-2010 22:36:41

Nu ved jeg med insider viden, at de har en avance på 9 procent på sådan en ipad. Og selvom dansk supermarked køber vildt stort ind af ipads f.eks. Tror i så apple giver dem mængde rabat? Hvorfor skulle de give dem det, når de i forvejen sælger flere end de kan lave? Med en avance på 9 procent, kan jeg godt forstå at de ikke er billigere. De skal jo også kunne tjene penge, ligesom alle mulige andre. Tag et firma som coolshop.dk ... De tjener ikke det mindste på ipads. De tjener en masse på udstyret som de sælger TIL dem.. Og hvis man så tænker på at føtex ikke sælger ekstra udstyr til ipad, så kan jeg godt følge dem...

0 0
Ene 16-11-2010 21:27:38

Hej May,
Det kan godt være artiklen til dels er copy pastet fra Politiken, men jeg tror du har glemt noget eller også er der noget jeg ikke forstår. I underoverskriften står der "udover en masse mangler sælges den til overpris". Er det en demomodel eller hvad? Hvori består manglerne i forhold til det produkt der måske/måske ikke snart lanceres i DK?
Forstår ikke hvordan man kan forfatte sådan en overskrift og så er der INGEN uddybning i artiklen!

0 0
May Frederiksen 17-11-2010 15:06:34

Hej Ene, du har ret, der var sket en fejl i formatteringen, så der manglede et afsnit. Som du kan læse nu, taler den engelske iPad ikke dansk og kan ikke opdatere fra iTunes. Hvis du ønsker yderligere uddybning kan du læse Tjek.dks artikel,som der også er linket til.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Jøren 16-11-2010 20:14:55

Selvfølgelig sælger føtex iPads til overpris, DET GØR ALLE! det er jo bare en forvokset iPod? behøver man give 3.000 kroner ekstra for det?

0 0
drikstofte 16-11-2010 20:02:42

Jaa det er ret dyrt - men der skal nok fælde nogle i fælden ;D og hvis man er desperat vil man jo betale guld og grønne skove her om efteråret ;D

Men jeg er ansat i dansk supermarked og jaa 10% - det jo en god ting ;D

0 0
Thomas Kristensen 16-11-2010 18:31:54

Det er jo klart hvis Føtex formår at sælge IPad for alle andre gør, at de så sikkert ikke køber den hjem til samme pris, som den måske kommer til at koste når den kommer i andre butikker.

Så jeg syntes det er fint, at hvis folk absolut vil have IPad nu, så må de også betale lidt ekstra.

Alle vi andre havde da gjord det samme, forretning er forretning :)
Men nu kender vi hellere ikke føtex indkøbspris, den er muligvis højere end den pris vi ser når den endelig kommer :)

0 0
May Frederiksen 17-11-2010 14:58:22

Hej Thomas,
formålet er ikke at hænge Føtex ud, men at gøre folk opmærksomme på, at det måske er en dårlig handel, hvis den danske version af iPad virkelig er lige på trapperne.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Kristian Hansen 16-11-2010 17:52:11

Syntes i selv det i orden at smække sådan en overskrift på? Den er jo fuldstændig misvisende da jeres viden kun er baseret på forventninger.

0 0
May Frederiksen 17-11-2010 14:57:01

Hej Kristian,
du har ret i, at det kun er en forventning. Hvis du klikker videre til Tjek.dks artikel kan du læse hele Jon Lunds argumentation for prissætningen.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Jack 16-11-2010 17:20:18

Føtex er vist ikke officel forhandler af Apple, og i ved jo heller ikke hvad Føtex betaler for varen, så er det ikke lige groft nok at påstå:-/
Føtex er købmand som alle andre

0 0
May Frederiksen 17-11-2010 14:55:20

Hej Jack,
det artiklen og Jon Lund påstår er jo ikke, at Føtex snyder folk, eller lignende. Det eneste artiklen vil, er at gøre folk opmærksomme på, at man skal tænke sig om, inden man farer ud og køber den. HVIS den virkelig er lige på trapperne i DK, som rygterne vil vide, vil det jo være surt at have købt den til overpris, og samtidig med en masse mangler.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0