Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Fredags humor: Undgå fartbøden med Google Glasses

Fredags humor: Undgå fartbøden med Google Glasses

Kvinde der brugte Google Glasses under kørsel, er nu frifundet for at køre for stærkt og ulovligt bruge Google Glass.

Husk Google Glass næste gang du skal køre bil
Husk Google Glass næste gang du skal køre bil

Diverse tech-giganter har på den nyligt-overstående CES-messe, vist særlig interesse i at bringe smartphone-revolutionen til vores firehjulede transportmidler. Dog skal man altid huske, at holde blikket på vejen og ikke udstyret.

Det må den californiske kvinde Cecilia Abadie erkende, efter at hun i oktober blev stoppet for fart og desuden dømt for ulovlig kørsel med Google Glasses. Det fortæller Reuters

Retten i San Diego har dog frifundet kvinden. Primært på grund af, at betjentens vidne, som efter sigende påstår at brillerne var tændt, men aldrig selv har prøvet brillerne. Retten fandt derfor vidnets argument som værende for svagt.

Cecilie Abadie dukkede naturligvis op i retten iført brillerne fra Google, og gik derfra med et smil på læben. Anklagen frafaldt og hun fik desuden fjernet fartbøden hun blev stoppet for. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Andreas “Carrot” Krogh 17-01-2014 21:25:48

Hvad jeg vil vide er hvordan at hun slap for anklagen

0 0
TF 17-01-2014 20:24:15

Hvad består "humoren" af i denne artikkel ? Så vidt jeg kan læse er det bare en der er sluppet afsted med at bryde loven og det er der intet sjovt ved.

1 1
CJ 17-01-2014 21:54:44

Hvis retten har frikendt hende har hun vel (forhåbentlig) ikke brudt loven. Det sjove er nok at politiets vidne var et fæ :-)

0 0
TF 17-01-2014 23:53:51

"hun fik desuden fjernet fartbøden hun blev stoppet for" det lyder som et lovbrud gør det ikke ?

Jeg kan stadig ikke se det sjove i denne fredags "humor" artikkel :-(

2 0
lasse 18-01-2014 11:42:19

Det må den californiske kvinde Cecilia Abadie erkende, efter at hun i oktober blev stoppet for fart og desuden

--
Forstår heller ikke artiklen

0 0
Thomas Larsen 18-01-2014 08:01:42

Det er ikke sådan loven virker, "Hej anklager dig for at bryde loven, hov vi har ingen beviser, jamen så har du sluppet afsted med at bryde loven".

Det er vel simpelt at forstå man er uskyldig indtil det modsatte er bevist og hun blev frikendt fordi beviserne ikke var tilstrækkelige.

1 0
TF 18-01-2014 14:57:12

Du har stadig brudt loven bare ikke i rettens øjne, det må selv du kunne forstå.

0 0
Thomas Larsen 18-01-2014 15:04:26

Nej jeg forstår ikke tankegangen bag pøbelmentalitet.

0 0
TF 18-01-2014 19:52:22

Jeg troede du var klogere end det men du er åbenbart bare et fjols larsen.

0 0
Thomas Larsen 18-01-2014 20:12:46

Man kan åbenbart ikke finde ud af andet end personlige angreb ":-("

0 0
TF 18-01-2014 22:55:58

Prøv lige at feje for din egen dør først, når man ser hvordan du plejer at føre dig frem i vores "debatter" så skulle du nok ikke spille alt for smart når det kommer til det at svine andre til.

0 0
Thomas Larsen 19-01-2014 05:24:21

Jo, jeg sviner netop ikke andre til, at du ikke rigtigt er i stand til at forstå nuancen mellem personlige angreb og mangler er ikke rigtigt mit problem.

0 0
TF 19-01-2014 19:59:18

Du laver ikke andet end at smide om dig med svinere og personangreb, selv her i din påstand om du ikke gør det er der en sviner lagt ind, du er for langt ude og det er tydeligt for alle.

Du er tydelivis bare en ynkelig troll og spild af tid, få et liv.

0 0
Thomas Larsen 20-01-2014 06:11:52

Jeg er ked af at du ikke forstår hvad kvalificerer som personlige angreb hvertfald. :(

0 0
TF 20-01-2014 17:20:22

Som sagt du er og bliver en ynkelig troll og spild af tid.

0 0
lasse 18-01-2014 15:01:17

Er det ikke ulovligt at køre for stærkt?

0 0
Thomas Larsen 18-01-2014 15:11:03

Jo da, ligesom det også er nødvendigt at bevise anklagedes skyld og ikke omvendt at anklagede skal bevise sin uskyld.

1 0
TF 18-01-2014 19:50:27

Vis man har gjort noget ulovligt har man gjort noget ulovligt om man bliver dømt eller ej.

0 0
Thomas Larsen 18-01-2014 20:15:20

Jep, og har du en anden opfattelse ville du selvfølgelig også argumenterne for dette, men det har ikke, altså er der tale om samme pøbelmentalitet man bruger på fx pædofili tiltalte osv.

0 0
TF 18-01-2014 23:09:41

Vis jeg bryder loven og køre for stækt uden at blive snuppet eller at betjenten laver en fejl så jeg ikke kan få bøden så er jeg stadig godt klar over at jeg har brudt loven og jeg lyver ikke for mig selv som du åbenbart gør.

0 0
18-01-2014 23:17:56

Hvor ved du fra at hun kørte for stærkt ? Var du tilstede og målte hendes hastighed med en kalibreret hastigheds måler? Hvis ikke har ingen som helst belæg for at udtale dig om hun skyldig eller ej. Det var jo ligesom det politiet ikke kunne bevise, og derfor blev alle anklager frafaldet. Der var ingen beviser.......

1 0
TF 18-01-2014 23:42:56

Jeg siger bare at man kan godt være kriminel/have brudt loven selv om man vinder en retsag.

Og lad os følge larsens eksempel, ville i lade jeres børn passe af en der har været i retten for en pædofili sag ? Tør i selv tage chancen med jeres egen børn ?

0 0
20-01-2014 00:03:44

Nu handler denne sag ikke om en pædofil, og det var da i det hele taget også et klamt emne at tage op. Men uanset om folk vil have tiltro til en anklaget eller ej, så har denne ret til en retfærdig rettergang. Eller skal vi frem med høtyvene igen?

0 0
Thomas Larsen 19-01-2014 05:20:51

Nej du siger bare at hun havde brudt loven, du er ikke ude i nogen dybere filosofisk debat her, du kom med en uinformeret fordom, og længere er den ikke.

0 0
TF 19-01-2014 19:53:32

Bla bla.

Du glemte lige: ville i lade jeres børn passe af en der har været i retten for en pædofili sag ? Tør i selv tage chancen med jeres egen børn ?

0 0
Thomas Larsen 20-01-2014 06:13:38

Jeg underholder generelt ikke hypotetiske spørgsmål der har intet med emnet at gøre.

0 0
TF 20-01-2014 17:18:53

Ha ha godt forsøgt men sandheden er jo at ingen forældre ville svare ja til det spørgsmål for vi vil selvfølgelig ikke løbe chancer med vores børn, men vis du svare på spørgsmålet så er du en del af "pøblen" som du jo så gerne vil se ned på ;-) og det er samme grund at N stak halen mellem benende og smuttede.

0 0