Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Frustrerede ejere: OnePlus har glemt OnePlus 2 og OnePlus X

Frustrerede ejere: OnePlus har glemt OnePlus 2 og OnePlus X

Utilfredse ejere af OnePlus 2 og OnePlus X går sammen for at få OnePlus i tale. De mener nemlig, at producenten glemmer deres tidligere topmodeller.

Foto: Phonesreview.co.uk

OnePlus har i disse dage fået deres egen kundebase efter sig. Et stort antal ejere af OnePlus’ tidligere smartphones, OnePlus 2 og OnePlus X, er nemlig stærkt utilfredse over, hvordan den kinesiske producent lader ejere af tidligere modeller i stikken og er fuldstændig tavs om telefonerne.

I et forumindlæg på OnePlus’ hjemmeside har en bruger taget initiativ til at få OnePlus i tale og få gjort noget ved det problem, som mange andre brugere i tråden kan tilskrive sig: At OnePlus efterlader deres tidligere topmodeller med gammel software og manglende sikkerhedsopdateringer, fordi al fokus i stedet ligger på at udsende hurtige softwareopdateringer til og markedsføre OnePlus 3 og 3T.

Læs også: OnePlus 2 får længe ventet opdatering

Kritikken går eksempelvis på, at OnePlus 2 endnu ikke er blevet opdateret til Nougat, og at OnePlus har været meget uklar og mangelfuld i sin kommunikation om, hvorvidt den opdateres og i så fald hvornår.

Problemerne er mere udtalte om OnePlus X, hvor der også mangler sikkerhedsopdateringer og Android 7.0 Nougat - selv om manglende understøttelse af Snapdragon 801-processoren fra Qualcomm muligvis spiller ind her. Den seneste opdatering til OnePlus X er således fra november måned. Kritikken lyder blandt andet, at OnePlus ikke gør nogen indsats for at få udbedret de fejl, som brugere har oplevet med telefonen siden dag ét - blandt andet omkring kameraet.

Sådan ser kampagnen ud, som skal få OnePlus i tale.
Sådan ser kampagnen ud, som skal få OnePlus i tale.
Foto: Mobilsiden.dk

Vil bombardere OnePlus med beskeder på sociale medier

Derfor har initiativtageren oprettet et projekt på hjemmesiden Thunderclap, som er lidt ligesom crowdfunding-hjemmesiden Kickstarter. Konceptet er, at utilfredse ejere af telefonerne slår sig sammen for at sprede et budskab – i dette tilfælde hvordan ”OnePlus behandler sine gamle kunder og bryder sine løfter”.

Get to know how #OnePlus treats its earlier customers and breaks its promises. http://thndr.me/kPUfq7

Folk, som vil sprede ordet og få OnePlus i tale, kan derfor registrere sig på siden via sociale medier (Facebook, Twitter og Tumblr), og opnår man derfor målet om x antal 'deltagere', deler tjenesten automatisk ovenstående besked på alle tilmeldte sociale profiler på én og samme tid. Den 25. april klokken 16:00 dansk tid bliver de sociale medier med andre ord fyldt med indtil videre 1.100 tweets og opslag på Facebook og Tumblr, som i skrivende stund har en rækkevidde på 304.818 personer.

Er du selv blandt de ejere, som har en OnePlus 2 eller OnePlus X, kan du altså hjælpe med at sprede budskabet, da der endnu er to uger, indtil du kan få afløb for frustrationerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies