Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy Nexus kommer kun til Danmark i discountversion

Galaxy Nexus kommer kun til Danmark i discountversion

Det bliver i den grad en skrabet version af Android-mobilen, Galaxy Nexus, der kommer på markedet i Danmark.

Galaxy Nexus kommer kun til Danmark i den lille version.
Galaxy Nexus kommer kun til Danmark i den lille version.

Google og Samsung har annonceret, at deres nye fælles "Google mobil", Galaxy Nexus, kommer på markedet i november i år.

Men selvom specifikationerne fra pressemeddelelsen lyder lovende, så er de for gode til at være sande, i hvert fald set med danske briller.

I det nordiske marked, må mobilkøberne tage til takke med den skrabede version af Galaxy Nexus. Det bekræfter Samsungs nordiske hovedkontor overfor Mobilsiden.dk.

Ingen 4G LTE

Det bliver den almindelige 3G-version, der kommer til salg i de nordiske lande, hvilket betyder danskerne ikke får glæde af den udgave, der kan benytte det nye 4G LTE mobilnetværk, som blandt andet TDC og Telia er i gang med at opføre.

Også hukommelsen er der sparet på. Selvom Galaxy Nexus er annonceret i versioner med både 16 og 32 GB indbygget hukommelse, bliver det kun 16 GB-udgaven, som sættes til salg her i landet.

Ifølge Samsung så koster Galaxy Nexus omkring 4.400 kroner ved salgsstarten.

Læs også:
- Her er Galaxy Nexus fra Samsung og Google
- Specifikationerne på Galaxy Nexus


- billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

24-10-2011 19:19:26

Den skal jeg bare have. I forhold til de andre versioner af google nexus, så ser den her i det mindtse fed ud.

0 0
Kalle 22-10-2011 19:03:52

Ja snart kan alle smartphones ændre navn wallet phone fra mobile smartphone......

4,6 tommer tja det må være smerte grænsen de kan jo snart ikk være i lommen længere men med NFC bliver det nok fremtiden ikk af gå med pung men dit liv lægger på din telefon :-)

0 0
Dennis 20-10-2011 08:24:34

At det kun er 16 GB er fint med mig. Det er stadig noget af en forbedring ift. min Legend hehe.

Jeg læste dog andetsteds at discountversionen heller ikke var med NFC. Nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Uanset hvad, så er det i mine øjne en iPhone killer, og jeg var ellers lige ved at forfalde til at prøve en iPhone 4 hehe.

0 0
Onkel_Per 20-10-2011 09:48:10

Hvis man går ind på Samsungs side under nyheder, kan man finde lidt info om Galaxy Nexus. Og ifølge den, er modellen med NFC.

Jeg tror nu også at alle modeller er med NFC, da Android Beam er en del af Ice Cream Sandwich.
Og der kommer sikkert NFC i mange flere modeller, både Smartphones og Tab's i fremtiden.

Forskellen på de forskellige udgaver af Galaxy Nexus er nærmere mængden af RAM (16 Gb og 32 Gb) og netværk (3G og LTE)

0 0
Dennis 20-10-2011 12:09:22

Det var også det jeg tænkte, og i øvrigt synes jeg da et af de største salgsargumenter er NFC, så det ville være helt tåbeligt at pille ud. Det er nok bare rygter.

0 0
Exert 20-10-2011 13:36:55

Jeg er enig i at det ville være mærkelig at pille ud, og det er en rigtig spændende teknologi, men jeg kan ikke helt se, at det er et salgsargument. Hvilket argument er det, sælgeren skal bruge? "Den her telefon skal du bare købe for den har NFC, og med NFC kan du... øøh ikke så meget endnu... men måske kan du noget en dag. Jeg ved bare ikke helt hvornår."

Hvad er det, du vil bruge det til?

0 0
Anders 20-10-2011 15:06:20

Fordi folk godt kan at deres ting er fremtidssikrede, og ikke bliver forældede efter et år. NFC er ikke noget stort nu, men der er gode chancer for at der bliver det, så vil det da være træls at skulle ud og købe en ny mobil for at få muligheden.

0 0
Onkel_Per 20-10-2011 14:55:35

øhhhh, har du fået set og læst nyhederne om Samsung Nexus og Ice Cream Sandwich?

Eks. uden NFC:
Nøj, en fed app, hvad hedder den? så kan jeg finden den i marked.

Eks.: med NFC:
Nøj, en fed app! Hold nu mobilerne med bagsiden mod hinanden og Tap en enkelt gang for at overføre info, så den anden mobil automatisk åbner marked på den rigtige side.

På samme måde med Google Map, får den anden mobil til at starte Google Map op på samme placering.

Osv.

0 0
Exert 20-10-2011 15:17:16

Lige min pointe - man kan ikke særlig meget.

Eks.: med NFC:
Nøj, en fed app! Hold nu mobilerne med bagsiden mod hinanden og Tap en enkelt gang for at overføre info, så den anden mobil automatisk åbner marked på den rigtige side. Arh pokkers den ene mobil er ikke en Galaxy Nexus, så må du finde den i Marked...

Hvis man kan finde en med samme telefon (GN vil være den eneste Android med NFC på det danske marked i et stykke tid), kan man "beame", men at det skulle være et stort salgsargument, kan jeg ikke se. Det er vigtig, at vi får telefoner med NFC, for så kan det være der kommer gang i udviklingen af NFC produkter. I USA er de godt i gang med at teste Google Wallet, men det tager tid, og lige nu er der bare ikke meget at bruge det til i Danmark.

0 0
BallonPedro 20-10-2011 17:35:02

"Arh pokkers den ene mobil er ikke en Galaxy Nexus, så må du finde den i Marked..."

Hvad var det nu Apple solgte deres iPhone 4 på? Jo, FaceTime. Det helt "nye" store. Det virker så kun på iPhone 4 og ja, så den lille hage, du skal være på wi-fi før det virker også.

Er det ikke lidt det samme? :)

0 0
Onkel_Per 20-10-2011 18:35:52

PT er der Galaxy Nexus og Nexus S!

Måske kan man sige at det er lidt det samme, og ikke alligevel.

Nu prøver Google vist ikke at sælge Ice Cream Sandwich på at NFC er det helt "nye" store.

NFC funktionen blev jo introduceret sammen med GingerBread Android 2.3.
Og det har derfor været mulig for mobilproducenterne at indbygge det i et års tid.

Og ud over det nye Android Beam har Google vist arbejdet en del for/med Google Vallet i den samme periode.

0 0
Onkel_Per 20-10-2011 16:53:28

Exert - Re: NFC?
Lige min pointe - man kan ikke særlig meget.

Hvad er dine forventninger da?

0 0
Exert 20-10-2011 18:43:00

Til "et af de største salgsargumenter" har jeg flere forventninger end en smartere version af "Bump". NFC er en smart teknologi, men jeg tror, at man det næste år til halvanden skal ud og lede efter muligheder for at få lov at bruge den. Så er det mere interessant, at forholde sig til de ting man bruger hver dag.

Mine grunde til at jeg overvejer at købe GN er:
1)Stock Android > du er opdateret med seneste OS-features og dermed også seneste sikkerhedsopdateringer.
2) Skærmen > Ikke pga. størrelsen, men pga. pixeltætheden (315 ppi)
3) Jeg er generelt tilfreds med de ansigtsløft systemet har fået.

0 0
Dennis 20-10-2011 16:37:12

Det kan godt være man ikke kan så meget, men bare det at teknologien er på vej, er super fedt for mig.

Måske det skulle have været mere et købsargument, men det ord lyder bare dumt. Kald det endnu en grund for mig for at købe den mobil.

0 0
Jørgen E 20-10-2011 00:03:06

Det fremgår af den supplerende tekst, at de nordiske lande får den samme version, men overskriften siger, at det kun er Danmark det får den ?
OK - kald mig flueknepper, men det er faktisk rigtig og endnu et godt eksepel på vores sprogs forfald og lemfeldig omgang med den.
Jeg formoder overskriften rettelig skulle have heddet noget i retning af : Galaxy Nexus kommer kun i discountversion til Danmark ....

0 0
Cebastian 19-10-2011 17:33:06

Kommer den med nfc? Det er umiddelbart omtrent så vigtigt for mig som lte:)

0 0
Patrick 19-10-2011 15:46:03

Jeg kunne ikke være mere enig! Alle disse positive ting har i hvert fald fået mig til at smide penge efter denne enhed, så snart den kommer til Danmark.

Og sidst men ikke mindst er enheden flot designet! Det ville jo være noget værre noget, hvis de bare havde opdateret en gammel telefon med nyt indmad og software *host*

Jeg synes faktisk, at Galaxy Nexus plastikbagsiden ikke bliver varm, når man kører tunge programmer - jeg kunne lave spejlæg på bagsiden af min SGS II, når den kørte Google Maps med 3D-bygninger.

0 0
Casper Bang 19-10-2011 15:27:50

16GB er nok for de fleste i en verden hvor vi streamer det meste og benytter skyen. LTE support, who cares, der er ikke ordentlig dækning alligevel ligesom telefonen også bliver tykkere af det.

Lad os nu fokusere på hvad den HAR:
- Android 4.0, nyt elegant UI og mulighed for oplåsning ved ansigtsgenkendelse.
- Næsten 1mio pixels og en opløsning der slår mange netbooks, for slet ikke at tale om PPI på 315.
- 1080p video kamera.
- Dual-core 1.2 GHz TI OMAP 4460 ARM CPU.
- NFC.
- Vejer mindre og er tyndere end iPhone4.
- Ingen fysiske knapper på fronten.

0 0
Lars Hansen 19-10-2011 13:22:35

Vil der ikke være plads til et hukkomelses kort?

0 0
Lowkey 19-10-2011 13:53:55

Nej, der er ikke plads til udvidelse, men det er helt ærligt ikke det store problem for mig.

De billeder jeg tager med telefonen, bliver uploadet til Google Plus rimeligt hurtigt og så kan jeg slette dem fra telefonen.

Musik og podcast, der er den anden ting der fylder meget, streamer jeg primært, så det er kun nogle få albums eller udsendelser der ligger og fylder.

0 0
Exert 19-10-2011 13:51:58

Nej

0 0
Kofoed 19-10-2011 16:19:00

GSMarena skriver ellers om den, at den har card slot der understøtter microSD, op til 32GB. Men de kan jo tage fejl.
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus-4219.php

0 0
Exert 19-10-2011 17:29:59

Ja det kan jeg se. Alle de indlæg jeg har læst om fremvisningen, har dog skrevet at der ikke er mulighed for yderligere hukommelse, hvilket vel også giver menning, når den kommer i to versioner.

Jeg mener at have læst, da Nexus S blev lanceret, at det er for at få en bedre ydelse, da forskellige sdkort kunne give problemer. Ved ikke om det er rigtigt, men det er da lidt mærkeligt, at styresystemet har en "apps to sd" funktion, som man så ikke kan bruge...

0 0
Kofoed 20-10-2011 17:56:49

I nogle af kommentarerne på engadget står der at slottet skulle sidde under batteriet.

Hvad angår flere versioner så lancerede Samsung jo også Den første Galaxy S i to versioner.

Men Samsung kommer forhåbentlig snart med specifikationer på deres hjemmeside, så vi kan få klarhed over det...

0 0
Thomas 19-10-2011 12:39:58

Vil også x100 hellere have 3g modellen. Den er også lidt tyndere.

0 0
Rasmus Røge 19-10-2011 12:06:45

Er i sikre på at den LTE der kommer i den internationale udgave af Galaxy Nexus passer på det danske "4G" net telia har lanceret?

Så vidt jeg ved er der ret mange forskellige standarder for 4G / LTE?

0 0
Rena 19-10-2011 12:15:01

Det største problem med 4G i forhold til 3G er at, der ikke rigtigt er en standard.

4G i US er ikke det samme som Danmark 4G(LTE)

0 0
Naggie21 20-10-2011 01:02:44

"4G" i Danmark er lige så forskelligt i USA. Vi har i Danmark også både LTE og WiMAX. Det kan du læse om i en anmeldelse fra i tirsdags her på siden. Men for at gøre forvirringen endnu værre, så er LTE ikke bare LTE. Vi bruger nemlig ikke det samme frekvenser på LTE i Danmark som de gøre i USA. Jeg ved så ikke om det er samme problem med WiMAX, men det er irrelevant da det er LTE der bliver brugt i Galaxy Nexus.

0 0
Naggie21 19-10-2011 12:11:18

Jeg tænkte faktisk det samme.. Jeg ved ikke hvilke frekvenser det amerikanske LTE kører på, men i DK er den jo del op, så Telias og TDCs kører ikke på samme frekvenser som 3s fx. Og jeg ved ikke hvilke frekvenser LTE antennen i Galaxy Nexus understøtter.

0 0
Exert 19-10-2011 14:06:45

Jeg mener at frekvenserne i DK er 800/2600 og så virker den ikke: http://www.gsmarena.com/samsung_google_galaxy_nexus_i9250-4219.php

Spørgsmålet er bare om det gør så meget. Batteritiden er formegentlig meget dårlig ved brug af LTE.

0 0
vigge 19-10-2011 12:02:59

var lige bange for at det var et nyt skærm stunt så vi måtte nøjes med en ringere skærm

0 0
Christoffer 19-10-2011 11:33:57

så er der jo mere grund til hvorfor man skal købe Galaxy S III frem for Galaxy Nexus. Samsung er sgu ikke helt tabt bag en vogn.

0 0
Patrick 19-10-2011 12:37:16

Lige nu er SGS III jo blot rygter, men hvis rygterne taler sandt, så tror jeg, at Nvidia Tegra 3 vil være mere appellerende end muligheden for 4G.
Desuden skulle SGS II, efter rygterne, først blive fremvist på MWC og derefter komme til butikken sent efterår, så man kan vel købe begge ;) ?

Jeg tror den egentlige årsag til den manglende 4G-version er, at Danmark ikke er et stort nok marked til, at de vil lave en version, der kan bruges på det danske 4G net. (Dette er udelukkende på baggrund af, at jeg ikke tror, at 4G-antennen i Galaxy Nexus kan opfange den frekvens, som Telia og TDC bruger herhjemme)

0 0
Christoffer 19-10-2011 13:01:56

Galaxy S III er ikke kun rygter. Kort efter MWC i år fortalte Samsung der ville komme en Galaxy S III til næste år, jeg tror Mobilsiden også har skrevet det et eller andet sted. Og Samsung er uden tvivle mere interesseret i deres mobiler bliver solgt mere end Galaxy Nexus, så kan det være lige meget om Galaxy S III er bedre eller ringere end Galaxy Nexus.

0 0
vigge 19-10-2011 11:43:31

Den er jo ikke lanceret i nu og vi ved jo ikke om den bliver bedere.

0 0
JensHolm 19-10-2011 11:28:19

Er der problemer med hensyn til at købe en 32GB version i udlandet? Hvilket land tror I er billigst og er der andre problemer end strømstik ved fx at købe i England?

0 0
Urbanus 19-10-2011 11:23:39

Hvorfor dog ikke give folk et valg, og så prissætte sig ud af det.

Jeg er sikker på at de fleste brugere vil klare sig fint med HDSPA+ og 16GB. Det vil være udmærket til langt de flestes behov.
Men hvorfor ikke lade dem der vil betale det ekstra og få den større udgave?

Det er et skud i foden der kun giver badwill.

Jeg er så enig i at det nok er lige at stramme den lidt at kalde den en skrabet discountversion.

0 0
Andreas Hein 19-10-2011 11:19:48

Jeg her heldigvis heller ikke synderligt skuffet. Mobilen og prisen vil vist passe mig fint :)

0 0
Anders 19-10-2011 11:08:25

jeg kunne ikke være mere ligeglad med 4g, men det er tværtimod lidt træls at måtte undvære 32 gb.
Måske lidt overdrevent at kalde det en "discountversion" og "det bliver i den grad en skrabet udgave" SÅ stor er forskellen altså ikke.

0 0
Allan 19-10-2011 11:13:02

Helt enig - for de fleste potentielle købere betyder dette intet. Problemet er, at der opbygges et billede af, at man køber noget, der kunne have været bedre, godt hjulpet på vej af hysteriske og sensationshungrende overskrifter som i denne artikel, selvom forskellene for de fleste er ubetydelige.

0 0
pb 19-10-2011 11:08:47

Så sandt, så sandt

0 0
Carsten 19-10-2011 11:05:13

Fik næsten hjertestop da jeg læste overskriften.

Havde i forvejen tænkt mig at købe den i den tyndere 3G udgave (LTE bliver tykkere) samt i 16 GB.

Så alt i bedste orden for mig :)

PS: Kærestens SGS2 yder rigtig godt på HDSPA net. Jeg får ikke brug for LTE før om et par år, og hvilken nørd skifter ikke telefon mindst hver 2. år alligevel? Samt at LTE nettet nok er bedre udbygget til den tid.

0 0
BallonPedro 19-10-2011 11:20:55

2 år? Skifter man ikke efter 6 mdr. når ens binding på abon. udløber? :)

0 0
Patrick 19-10-2011 12:23:10

6 måneder?! Skifter man ikke så snart der kommer en ny federe smartphone? - Hvilket er ca. hver 2. måned :D

0 0
Jesper 30-10-2011 23:35:07

Hver 2. måned? Jeg skifter da telefon hver dag - det er da ulækkert at bruge den samme telefon flere dage i træk! ;-)

0 0
David K 19-10-2011 11:03:18

Kom nu i gang Samsung, hvorfor skal vi undvære hukommelse og LTE her? :S Der er jo behov og markede til det!

0 0