Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy Nexus - specifikationerne

Galaxy Nexus - specifikationerne

Her er de hårde facts om Galaxy Nexus.

Galaxy Nexus med Googles Android-system i version 4.0 Ice Cream Sandwich, har en Super AMOLED skærm i HD-opløsning. Men hvad har den ellers at byde på?

Herunder har vi samlet specifikationerne som de ser ud internationalt.

Du skal være opmærksom på, at produktet kan komme på forskellige markeder i varierende versioner. Derfor er nedenstående ikke nødvendigvis de specifikationer, som vi vil se i Danmark.

Galaxy Nexus kommer til salg i Danmark i løbet af november måned.


OpfølgningGalaxy Nexus kommer kun i discountversion i Danmark 

Detaljerne om Galaxy Nexus

- Skærm: 4,65" Super AMOLED.

- Opløsning: 1280 x 720 pixels.

- Processor: 1,2 GHz dual-core.

- Kamera: 5 MP med autofokus og LED fotolys.

- Kamera: Frontkamera på 1,3 MP.

- Videooptager: 1080p HD playback. Optagelse 30 FPS.

- NFC, Bluetooth 3.0, USB 2.0, WiFi 802.11 a/b/g/n, GPS.

- Accelerometer, kompas, gyro, lys sensor, barometer, proximity.

- Mål: 135,5 x 67,94 x 8,94 mm.

- Vægt: 135 gram.

- Batteri: 1750 mAh. 

- Netværk: HSPA+ / 4G LTE.

- Hukommelse 16 GB eller 32 GB indbygget.

- 1 GB RAM.

- System: Android 4.0 Ice Cream Sandwich.


Læs også:
- Her her Galaxy Nexus
- Det koster Galaxy Nexus

Kommentar

x

Opret bruger
Kristian Mølholt 21-10-2011 14:57:50

Galaxy Nexus kommer ifølge siden her uden swype: http://www.differencebetween.com/difference-between-samsung-galaxy-s-4g-and-vs-nexus-s-4g/

Så gider jeg da ikke købe den. Så venter jeg på den nye SGS II

0 0
BallonPedro 22-10-2011 14:04:19

Der er da swype i det 2.3.4 der ligger på min Arc, men ved ikke om det er direkte Android eller noget SE har tilføjet?

Ellers er der jo den dejlige frihed ved Android at man bare kan hente swype fra marked :)

0 0
MGApcPro 19-10-2011 15:19:51

Jeg var med på en live-chat i morges, og jeg må sige at jeg er imponeret, jeg havde ikke regnet med en HD skærm, på trods af at det stadig kun er 315 ppi(imod retina med 329)og de beholde super AMOLED skærmet :D
Lidt skuffet over 5mp, men der er nogle fede features der: zero shutter lag, tag billeder mens man filmer mm.
Hvis jeg ikke havde en Galaxy S II ville jeg nok købe den xD

0 0
MGApcPro 19-10-2011 15:34:14

Og her er hele lortet i en video xD
http://www.youtube.com/watch?v=Ts5WBm0tXzI&feature=feedu

0 0
MGApcPro 19-10-2011 15:24:59

P.S. hvorfor finder de ikke du af hvordan man kan tilføje et termometer i stedet for et barometer, OMG.
(og til dem som kan lide at se ting på mobilen hemmeligt, der er kommet privat browsing ;)

0 0
Lowkey 19-10-2011 18:59:07

Sikkert på grund af at telefonen er en varmekilde i sig selv, så det ville ikke give særligt gode resultater.

0 0
Rena 19-10-2011 11:17:52

Tænkt på at, købe en Samsung Galaxy S2 til Januar, men hvis Galaxy Nexus er ligeså gode som S2 og ikke har problemer med Battery levetiden, snupper jeg måske Galaxy Nexus.

0 0
19-10-2011 11:54:37

ja, man skal bare lige vurdere om man gider gå rundt med et monster med 4.6" skærm i lommen. Nu har jeg selv Galaxy S2 og syntes det er max størrelsen for en mobil. Men det er jo relativt:-)

0 0
Rena 19-10-2011 12:12:27

4.6" betyder ikke rigtigt nogle, hvis bare Telefon i sig selv spiller godt :P

0 0
Jim Flower 19-10-2011 12:17:16

Ifølge artiklen her http://smartdroid.dk/nyhederne-i-android-4-0-ice-cream-sandwich/ under "on screen menu" skulle det faktum at knapperne er på skærmen og ikke længere fysiske, gøre at skærmen strækker sig over mere af telefonen.. så måske den ikke virker så stor som den lyder? :-)

0 0
Rena 19-10-2011 13:07:55

Så også de omtalte knapper på skærmen på Android Developer preview.

0 0
19-10-2011 13:24:49

Lidt større er den nu:

http://www.engadget.com/photos/galaxy-nexus-android-family-gathering-hands-on/#4538868

:-) Men ikke meget.

0 0
Jim Flower 19-10-2011 11:12:07

Medens mobilsiden har fokus andre steder, kan man på http://smartdroid.dk læse meget mere om ICS's nye features, Galaxy Nexus, Android Bream og de andre nyheder fra nattens pressemøde. Mobilsiden.nu dækkedes også pressemødet live!

0 0
Martin Laursen 19-10-2011 10:43:36

Er der nogen der kan forklare hvorfor at man skulle købe Nexus mobilen, i forhold til den nye Droid Razr, hvis vi forudsætter at der også kommer Ice Cream Sandwich på Razr ?
Eller er der noget jeg overser, som vil være det afgørende på vægtskålen ?

0 0
Zeb 19-10-2011 10:59:09

HD SAMOLED skærm? ville gøre forskellen for mig.

0 0
Zeb 19-10-2011 11:03:35

Okay set på denne oversigt:
http://www.engadget.com/2011/10/18/samsung-galaxy-nexus-vs-droid-razr-by-motorola-the-tale-of-the/

så er skærmen vel egentlig lidt det eneste salgsargument for Galaxy Nexus.

0 0
Martin Laursen 19-10-2011 12:56:37

ja, men jeg kan ikke se at det skulle gøre den store forskel i skærmkvali, for skærmen er stadig kun 4-5" store - og derfor tror ikke at øjet kan finde detaljerne.
Så er der NFC (som ingen bruger) og 4G (som ingen bruger endnu) - spørgsmålet er batteri levetiden...
Som jeg ser det, er Nexus sat til vægs inden at salget går i gang :)

0 0
Rallerbabz 19-10-2011 15:45:18

Det vil være at skyde sig selv i foden at købe Droid Razr istedet for Galaxy Nexus, mest af at fordi dens spec er dårligere(imo) og dels fordi at den ikke er optimeret til 4.0 som jo er knappeløs og som er optimeret til 720p som Droid razr ikke er.

0 0
JensHolm 19-10-2011 10:31:46

Er det Super AMOLED Plus eller blot super AMOLED med pentile teknologi som Galaxy S?

0 0
Purpleboy 19-10-2011 10:22:55

Jeg er meget Apple fanboy men efter 4S blev lanceret var jeg meget skuffet. Skifter til android og glæder mig

0 0
David K 19-10-2011 09:19:36

Synes batteri, CPU/GPU, fast hukommelse og kamera skuffer lidt i forhold til rygterne... Men så må vi jo håbe SGS III bliver bedre end denne ;)

0 0
BallonPedro 19-10-2011 10:19:43

Ja, må sige at jeg også glædede mig til lidt mere lir.

Hvilken CPU er det der sidder i? For hvis det er den samme 1.2 Dual som i SGS II er der jo ikke meget nyhed over det. Burde den ikke være enten hurtigere eller bedre/nyere?

Og så lige barbere små 20 gram af den også, det ville klæde den.

0 0
David K 19-10-2011 10:27:13

Det er en CPU fra TI, den der sidder i SII er vis en ARM og Exynos chipset.

Jeg regnede jo med det ville blive samsungs nye 1.5 som der var nyheder om for nogle uger siden.

0 0
Zeb 19-10-2011 10:58:12

TI CPU'en er også en Arm Cortex 9.

Forstå ikke at de sender en telefon på gaden med 5MP - ved godt det ikke er alt men for fanden alle top-end telefoner har 8MP.

Skærmen er super nice men den ser vi tilsvarende på SGSIII er jeg sikker på.

Alt i alt for den her fætter mig ikke til at føle mig snydt over at have købt SGSII i maj.

0 0
Mkjl 19-10-2011 11:21:47

MP er jo mere eller mindre ligegyldigt - med mindre du skal lave noget i billboard størelse og op efter? Hvis ikke er 5 MP mere end rigeligt..
http://www.kenrockwell.com/tech/mpmyth.htm
Umiddelbart ser det jo ud til, at Google har fokuseret på, at kameraet istedet hurtigt skal kunne tage billeder ("0 sekunds shutter")
Ville bestemt heller ikke føle mig snydt, hvis jeg havde en SGSII :)

0 0
Søren 19-10-2011 11:40:20

Mit Canon Eos 300D, som jeg bruger til dagligt, har 6MP... Så, hold nu kæft med de megapixels for faen! Forstå nu at megapixels ikke betyder en hat, så længe chippen ikke kan følge med!

0 0
x