Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III driller på Bluetooth og WiFi

Galaxy S III driller på Bluetooth og WiFi

Bluetooth og WiFi begynder at fejle når Samsungs topmodel Galaxy S III har været tændt for længe.

Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Galaxy S III er en fremragende Android-smartphone, og den fik da også hele seks ud af seks stjerner, i testen på Mobilsiden.dk.

Men noget tyder på, at der nu kommer ridser i den gode anbefaling.

Hvis telefonen har været tændt i omkring 24 timer, begynder den at halte på Bluetooth og WiFi-forbindelserne. F.eks. nægter den at forbinde til Bluetooth-enheder, eller hænger under tilslutning til trådløst netværk (WiFi).

Problemet kan løses ved at genstarte mobilen, hvilket jo egentlig ikke burde være nødvendigt.

Samsung er i gang med at rulle en softwareopdatering ud, men det vides ikke, om fejlen bliver rettet i den update.

 
Læs også:
- Første opdatering på vej til Galaxy S III
Samsung Galaxy S III – mobiltest
Web-TV: Se testen af Samsung Galaxy S III

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Casper Bang 13-06-2012 12:31:43

Oplever ikke problemer, men forventer småfejl og flere løbende opdateringer eftersom det er en sprit ny smartphone proppet med ny hardware og software der skal modnes.

0 0
Andreas 13-06-2012 10:39:12

Hejsa

Jeg har oplevet problemer med at wifi dør fuldstændig hvis jeg indstiller wifi til at slukke når telefonen går i dvale (for at spare på strømmen (under indstillinger->wifi->avanceret). Mange gange går det godt, men nogle gange er det som telefoner "glemmer" at tænde for wifi igen når man vækker telefonen. Hvis man scanner efter netværk finder man absolut intet. Det er det samme problem både på arbejdets enterprise netværk og min egen netgear router/kabelmodem.

0 0
GadgetMe 13-06-2012 00:18:50

Har haft både Wifi og BT Tændt konstant i snart 2 uger uden problemer overhovedet.

0 0
Asger 12-06-2012 21:45:08

Jeg har haft min Samsung GS3 i over en uge nu, og den har været på trådløst 24/7, har ikke oplevet det mindste problem.
Meget mærkeligt..

0 0
Balano 12-06-2012 17:08:10

Der er noget galt med de 2 funktioner sammen. Mit eksempel:
Uden bluetooth parring kan jeg streame HD youtube uden problemer. Men parrer jeg den med http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/wireless-speaker-adapter

Kan den ikke streame hurtigt nok.

0 0
Andreas 13-06-2012 10:35:37

Bluetooth og Wifi deles om samme antenne, så de er nødt til at tidsdele adgangen, hvilket kan give lavere ydelse. Det er i øvrigt ret normalt på telefoner fordi de ikke har plads til separate antenner.

0 0
Balano 13-06-2012 12:23:09

Understøtter mobileone 5ghz wifi?

0 0
Balano 13-06-2012 12:23:37

Mobilerne. *

0 0
Andreas 13-06-2012 13:06:48

Ja, den understøtter 5GHz

0 0
Balano 13-06-2012 17:52:59

Da bt og wifi begge bruger 2.4ghz, vil skiftet til 5ghz wifi eliminere problemet(antennen kører med begge frekvenser) eller skal den stadig tidsdele ?

0 0
Andreas 14-06-2012 08:54:09

Så vidt jeg ved bruges der en separat antenne til 5GHz wifi, så der burde ikke være tidsdeling med BT. Det kunne være interessant hvis du kunne lave en lille uvidenskabelig test og måle forskellen (hvis du altså har en router understøttelse af 5GHz-båndet).

0 0
Søren D 12-06-2012 16:50:40

eller er det en fejl på Mobilsidens testversion? Overskriften indikerer at det er en "alm. kendt" fejl der omhandler alle Samsung S3, men jeg syntes ikke jeg kan finde meldingen andetsteds?
Nogen der har mere info?

0 0
Thomas 12-06-2012 15:53:58

Min har været tændt i en uge efterhånden og den hopper stadig fint på hjemme og arbejds netværket.

0 0
12-06-2012 15:58:39

Heller ingen problemer her.

0 0
Hest 12-06-2012 16:04:35

Heller ingen problemer med mit wifi. Den forbinder lige så hurtigt som dag 1.

0 0