Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III ejere plages af dårlig MMS-funktion

Galaxy S III ejere plages af dårlig MMS-funktion

MMS-funktionen i Samsung Galaxy S III er langt fra en topmobil værdig. Efter brugerklage undersøges sagen nu.

Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Når der modtages en MMS på Samsungs nye topsmartphone, Galaxy S III, vises billedet som en lille firkant på en tredjedel af skærmen, mens en afspiller-bar i bunden kører fra nul til ti sekunder. Umiddelbart ligner det mest et videoklip, selvom der er tale om et billede.

Brugerne kan ikke zoome på billedet, med mindre det gemmes manuelt, og efterfølgende åbnes via fotogalleriet.

Desuden komprimeres billeder, sendt fra Samsung Galaxy S III, til andre smartphones, så meget, det kraftigt går ud over billedkvaliteten hos modtageren.

En Galaxy S III-kunde, som Mobilsiden.dk har været i kontakt med, betragter MMS-funktionen som fejlbehæftet, og hverken forhandleren eller Samsungs kundeservice, har kunnet løse problemet. Kundeservice anbefalede dog kunden, at nulstille telefonen.

Fejl fra Galaxy S II

På Mobilsiden.dk kan vi bekræfte den mystiske MMS-visning, som også eksisterede i Samsung Galaxy S II. Dette beskrev vi i maj 2011 i artiklen ”Sådan er SMS-funktionen i Galaxy S II”.

Siden da er softwaren til Galaxy S II blevet opdateret, og MMS-funktionen rettet, hvilket også har forbedret billedkvaliteten på afsendte MMS’er. Men trods det, at problemet har været kendt længe, har Samsung altså ikke rettet det i topmodellen.

Det er på nuværende tidspunkt ukendt, om Samsung vil ændre på visning og afsendelse af MMS-beskeder i Galaxy S III. Producenten har dog efter henvendelsen lovet af se nærmere på sagen.

Opfølgning 11.09.12: Samsung har løst MMS-problemet

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

netfors 30-07-2012 14:47:16

Dette her handler ikke så meget om mms, men mere om skærmen på Galaxy S3. Men jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle skrive det?
Jeg har haft en Galaxy s i 2 år nu, og været rigtig glad for den. Jeg har behandlet den pænt, uden dog at være hysterisk, det er jo bare en telfon :-) Dvs jeg har haft den i lommmen sammen med nøgler flere gange. Jeg har ikke haft nogen form for skærm beskyttelse på. Skærmen på denne telefon ser stadig rigtig pæn ud, der er ikke nogen ridser på den, kun nogle MEGET små lomme ridser!

Min nye Galaxy S3 har jeg haft i ca. 20 dage nu. Jeg har haft den i lommen, men ikke sammen med nøgler, og har ellers behandlet den rigtig pænt. Alligevel er der kommet en meget tydeligt ridse i skæmen??
Min ven som både har haft både Galaxy S, S2 og nu S3 har været ude for det samme med sin S3'er. Tydelige ridser i skærmen efter få ugers brug??
Er der flere der har oplevet dette? Jeg synes det lyder som en produktions fejl, da Gorilla 2 glas skulle være mindst lige så godt som Gorilla glas??
mvh.

0 0
CJ 30-07-2012 15:15:37

Har behandlet min pænt i et par mdr og ikke noget at se. Burde kunne klare nøgler og knive uden problemer.

Kniv
http://www.youtube.com/watch?v=FrXGpAtPy4s

Nøgler 5:42 inde i videoen
http://www.youtube.com/watch?v=rGQOhVGFbyk

0 0
Benjamin Jensen 30-07-2012 16:33:24

Han vender da kniven forkert???

I øvrigt sjovt at se, at selvom den har quadcore processor, så lagger den stadig i spil (0.30). Det er bare pinligt!

0 0
Henrik 28-07-2012 14:05:04

Så mens androide folket venter på at SGIII skal blive opdateret, så er både SG-5-6-7 kommet på gaden og selvfølgelig med samme fejl. Tja det er hvad man får ud af og købe noget som skal tage så lang tid om at komme ud til forbrugerne.
Synes da selv det er en skam, for telefonen er virkelig en lækker sag, men holder mig udelukkende fra android pga opdateringerne tager alt for lang tid om at nå ud til d mig som forbruger..

0 0
CJ 29-07-2012 14:58:23

Har fået 4 opdateringer på SG3 siden jeg fik den, så det er ca en hver 14 dag. Sender måske en mms hver andet år og modtager en om året så ved ikke hvordan det burde virke, men enig i at det bør spille max på en fin telefon som SG3

0 0
Søren 28-07-2012 16:10:49

Sjovt, den tid det tog dig at få skrevet den sjove besked, Henrik, blev min lige opdateret... Er der kommet en 5, 6 eller 7'er? hvis ja, så skal jeg nok lade være med at have disse nedsættende tanker om dig!

Indtil videre har jeg haft Desire, Desire HD, Sensation, SGS2 og nu SGS3... Ingen af disse har manglet opdatering, de har altid være med på moden! Såå, kom lige ind i kampen, hvis du absolut skal brokke dig ;)

0 0
Benjamin Jensen 29-07-2012 02:08:45

Søren>> problemet med mms er jo stadig på min SGS 2!!! Den sender alt for komprimerede billeder, hvilket giver et lorte billede til dem jeg sender.

Hvad skal man med alle de små opdateringer, hvis de ikke engang kan lave en så simpel ting rigtig? Der må jo være masser af små ting de ikke har gjort rigtigt, for der er sgu kommet mange opdateringer siden ICS, og det fungere stadig ikke ordentligt.

Godt jeg stadig har min iPhone til privat brug - den kan man sgu regne med!

0 0
29-07-2012 10:20:06

Efter at ha været med i denne lille tråd et pr. dage, sider jeg og tænker MMS! Hvornår har du sendt sådan en sidst? Er den ikke uddød? For mig hænger en datapakke og en smart fon sammen, og kontakter app med TLF nr. mail adresser osv., ja! Så sender jeg da en mail hvis der skal et billede med.

0 0
28-07-2012 14:25:32

Lad nu være med alt det generalisering! har min Desire S nu på andet år, og den har vel fået en 3-4 støre opdateringer + det løse, og ikke en eneste gang har der været noget at komme efter! Og skal da lig hurtig nævne at matriklen også har DDR platform, og husker jeg rigtig blev batteri forbruget støre sidst den fik en støre opdate, fejlen blev rettet ja!
Men ja skulle man komme ud for at man skal bøvle for meget med lortet, så må man jo prøve noget andet!

0 0
spock123 28-07-2012 03:02:15

Undskyld vi skriver sommeren 2012, hvem pokker bruger dog MMS funktion på en topmodel som SGS3??

Vedkommende skulle have slag med en våd søndagsBerlinger

0 0
David 28-07-2012 13:23:01

Folk der gerne vil sende situations billeder, til folk der ikke lige har sat email op på deres telefon.. Måske findes der mennesker der har nogen andre behov end dig? nej?

0 0
spock123 31-07-2012 05:50:24

Kunne det tænkes at "folk" bruger bedre tjenester til dette end SMS/Email?

Whatsapp *host*

0 0
DX 28-07-2012 10:13:15

@spock123. Hvad er en våd søndagsBerlinger ?? ( i 2012 ) ;)

0 0
kasper 27-07-2012 22:43:00

MMS problemet er blevet rettet i den seneste opdatering. Har selv hentet den over Kies i dag og kan bekræfte at det nu virker som det skal!

0 0
kasper 27-07-2012 22:44:33

Versionsnummeret er XXBLG3.

0 0
BosseFreak 28-07-2012 18:58:04

Har også lige hentet den, men er lidt i tvivl om hvad den rent faktisk har gjort, eller skal man modtage en ny MMS før man kan se det virker???

Ved du helt konkret hvad der var i opdateringen?

0 0