Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III får trådløs opladning og S-Pen

Galaxy S III får trådløs opladning og S-Pen

Rygte: Samsung Galaxy S III vil kunne oplades trådløst og det bliver muligt, at benytte S-Pen, som på Galaxy Note.

Der går mange rygter om Samsungs efterfølger til Galaxy S II, der omtales som Galaxy S III, hvilket ikke nødvendigvis er det endelige navn på produktet.

På Mobilsiden.dk har vi netop hørt, at det som tilbehør til Galaxy S III, bliver muligt at købe en stylus, kendt som S-Pen.

Produktet skulle understøtte nogle af de samme funktioner, som findes på Samsung Galaxy Note, hvor der kan skrives på skærmen, tegnes og klippes tekst og billeder fra hjemmesider m.v.

Samsung benytter også S-Pen på tabletprodukter som Galaxy Note 10.1.

En anden nyhed er trådløs opladning, hvor produktet kan oplades, uden der sættes en ledning i det. Dette kaldes også ”Inductive charging”. Oral-B har siden starten af 90’erne anvendt denne ladeform, i en række af deres elektriske tandbørster.

Hvornår efterfølgeren til Galaxy S II lanceres officielt, er stadig uvist.

S-Pen demo fra MWC 2012

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per 14-04-2012 12:19:01

En pen? haha, epic fail

0 0
Rasmus L 10-04-2012 20:18:06

Min S2'er er solgt nu.

Nu venter jeg rigtig spændt på S3, med ingen tålmodighed til at man kan købe den. Det bliver en super telefon...

0 0
Bo 10-04-2012 16:52:13

Powermat Wicc kunne være et godt bud på hvad de bygger ind, kunne hvert fald være godt med en standard inden trådløs strøm og Powermat er (efter dem selv) den mest udbrede...
Plus det også giver NFC...

http://powermat.com/solutions/wicc/

PS. Wicc teknologien er ikke på markedet endnu, det blev først vidst frem under CES i Las Vegas... men meget spænende...

0 0
Jacob 10-04-2012 14:58:06

Rygtet om trådløs opladning har været ude længe, Ndroid skrev om det d. 20 marts: http://www.ndroid.dk/2012/03/rygte-samsung-galaxy-s3-kan-lades-op-tradlost/

0 0
Simon Iversen 10-04-2012 14:57:13

Det nye er vel ikke den trådløse opladning (den var oppe som rygte for 1 månede siden). Men derimod support for S-Pen, men understøtter alle ikke disse pens, eller kræver de noget specielt af skærmen?..

Desuden blev der for 1 månedes tid siden ligeledes sagt til koreansk avis, at trådløs opladning ville blive solgt som ekstra tilbehør hvis det overhovedet kom til denne lancering.

0 0
MathiasS 10-04-2012 12:35:09

Det kan sagtens lade sig gøre hvis man kan lodde lidt.. har planer om at gøre det ved min HTC Incredible S :)

http://www.youtube.com/watch?v=740JaJ-UX0A

0 0
Rallerbabz 10-04-2012 14:29:23

Rygterne går jo på at man kan lade sin mobil fra 1-2 meters afstand :-)

0 0
Rallerbabz 10-04-2012 10:13:15

Så det er bare et rygte? Så skriv det da lige i overskriften..

0 0
Mobilsiden.dk 10-04-2012 10:17:51

Det står i teksten lige under overskriften - ganske som vi plejer at gøre.

0 0
Rene 10-04-2012 18:39:35

Er det et rygte?? det fik jeg på INGEN måde ud af teksten, tror at i bekræftede det rygtede der var.

0 0
Rallerbabz 10-04-2012 12:34:00

I know, hentydede bare til at det kunne være rart at vide allerede når man læser overskriften.

Som I jo også gjorde ved denne artikel
"Rygte: Ti millioner forubestilte Galaxy S III"
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/rygte-ti-millioner-forubestilte-galaxy-s-iii,lid.20452/

0 0
Hest 10-04-2012 10:11:51

Trådløs opladning ville være en fed ting, så skal de bare lave en bordholder den passer i. Håber snart vi hører noget konkret i stedet for alle de rygter.

0 0
Bjarke Hansen 10-04-2012 10:40:50

Hvorfor det, så kunne man lige så godt bruge eksisternede holderen der bliver tilsluttet med usb... Induktion opladning er jo smart, fordi man så kunne næjes med at ligge den borden, ligesom man stiller gryden på et induktionskomfur

0 0
hellas7 10-04-2012 13:22:06

håber den bliver god, men jeg tror ikke på stylus konceptet med mindre man er hardcore gamer af draw something. Og induktiv opladning? Det er sikkert et sjovt gimmick, men jeg tror ikke personligt jeg ville bruge det.

Håber derimod på, at samsung (igen) opfinder en skærm der blæser alle andre konkurrenter af markedet.

0 0
Cebastian 11-04-2012 00:36:00

S-Pen er en af de absolut mest handy ved Note. Jeg elsker den funktion den har. Men nu har den også en væsentlig støre skærm, men hvis S3 rammer 4.7", så er alt sikkert helt i orden. Hvis man ikke ser fidusen i den, kan man jo bare lade den ligge, og smide et par gram af :P

0 0