Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III mere populær end iPhone 5 i UK

Galaxy S III mere populær end iPhone 5 i UK

Samsung Galaxy S III sælger godt i Storbritannien, så godt at den overgår iPhone 5. Anderledes ser det dog ud i Danmark.

Samsung Galaxy S III har solgt millioner af enheder siden lanceringen tilbage i maj måned, faktisk rykkede den forbi de 20 millioner enheder på kun 100 dage.

 - Samsung Galaxy S III slår alle rekorder

Det gør telefonen til den hurtigst sælgende Android enhed nogen sinde, og den eneste der kan tage kampen op imod Apples iPhone.

Og netop det har Galaxy S III gjort i Storbritannien, her har telefonen siden lanceringen i maj måned ligget på en solid førsteplads hos uSwitch.com, og den plads fastholder Samsung selvom Apple har lanceret deres iPhone 5.

uSwitch.com laver blandt andet statistik over popularitet og salg blandt smartphones, og får deres informationer fra selskabets egen hjemmeside, samt samarbejdspartnere inden for mobilsammenligning.

Status hos uSwitch.com den 2. oktober 2012
Status hos uSwitch.com den 2. oktober 2012

Danmark vender tingene på hovedet

Ser man på salgsstatistikken i Danmark er billedet dog helt anderledes, her er det tydeligt at danskerne er vilde med iPhone, der er den bedst sælgende enhed ifølge de danske teleselskaber.

 - iPhone er danskernes smartphone

Men kigger man på popularitets-statistikken på Mobilpriser.dk, hvor vi hver måned oplever tusindevis af klik på flere smartphones-modeller, så er der noget mere tæt kamp.

Ifølge vores statistik så har Samsung ligget på førstepladsen over mest søgte telefoner på Mobilpriser.dk siden marts måned, med Galaxy S II på første pladsen og Apples iPhone 4S på anden.

Billedet ændrer sig dog i juni måned hvor Galaxy S III overtager førstepladsen, frem til og med i dag den 2. oktober.

For efter lanceringen af iPhone 5 har mobilen indhentet Galaxy S III på månedens første to dage, og enhederne ligger således lige nu side om side.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rene 04-10-2012 10:50:00

Bliver spændende at se hvad det går for platformen (Android) At 1 producent sælger så mange telefoner, det må jo betyde at andre som HTC ikke mere kan tjene så mange, om nogen penge på Android.
Eller det kan betyde at der skal sælges en masse flere Android telefoner, så det kan være rigtig godt men det kan godt nok også være skidt.

0 0
Benjamin Jensen 04-10-2012 00:29:14

Skal man forstå denne statistik således, at iPhone 5 som har været på markedet i en uge, ikke har overhalet SGS 3, som har været på markedet i flere måneder nu?

Jamen det er da også vildt mærkeligt.

Og hvad betyder det her egentligt:

uSwitch.com laver blandt andet statistik over popularitet og salg blandt smartphones, og får deres informationer fra selskabets egen hjemmeside, samt samarbejdspartnere inden for mobilsammenligning.

Popularitet??? Er det målt i salg, eller er det ligesom mobilsidens målinger på hvor mange der søger en SGS 3? I så fald er statistikken da endnu mere gal, i sær når der flere gange i artiklen bliver nævnt "salg".

Hvis jeg ville have en SGS 3 og en iPhone 5, så ville jeg helt klart gå ind på mobilpriser.dk og finde en pris, da den variere voldsomt, da den konstant falder i pris. Men jeg har aldrig søgt på en iPhone derinde, da jeg i forvejen kender prisen - om den så er 1 eller 8 måneder gammel.

Det er måske også derfor jeg kan få 3000 kr for min 1 år gamle iPhone når jeg sælger den - men det er en helt anden sag.

0 0
04-10-2012 06:47:44

Hvis du nu lige kiggede på linket inden du startede op, så står der sales and deal popularity. Og om du så kunne få 100.000 for din gamle iPhone, så det jo absolut ingenting med artiklens emne at gøre. Og at iPhone ikke på lancering ugen kan vippe sgs3 af pinden er sq da noget af en torn i øjet på Apple. De plejer jo og have vente lister i flere måneder.

0 0
Benjamin Jensen 04-10-2012 11:10:48

Det er vist det sædvanlige bræk og brok fra din side N.

Jeg har vist skrevet, at det er en helt anden sag hvad jeg kan få for min iPhone, men pointen er stadig den samme - at mobilprisers statistik er intetsigende. Der bliver jo stadig solgt mange flere iPhones end Samsung, selvom der bliver søgt mere på Samsung. Hvis vi skulle drage en lige så absurd sammenligning som "popularitet", så kunne jeg påstå, at når folk så prisen på Samsungen så holdte de sig langt væk.

Hvad dækker deal popularity egentlig over? Umiddelbart ville jeg tro det var salg, men i sætningen står der ....and sales.

Det er simpelthen noget forkvaklet statistik. Man aner jo heller ikke, om iPhone 5 er kommet ud i butikkerne endnu - mange har den helt sikkert ikke engang endnu. Ingen af de danske teleudbydere har den endnu, så kan vi så også sige, at Samsung sælger bedre end iPhone 5 herhjemme? JA, det kan vi!

0 0
04-10-2012 11:46:13

Ja ja lev du videre i din lille lukkede æble verden. Det er jo NETOP det at du blander gensalgspriser ind i det, der gør at jeg "brokker" mig. Og mobilprisers salgsstatestikker kan jo heller ikke sammenlignes med dem som artiklen omtaler. Du blander alting sammen bare fordi din lille kæledægge iPhone er ved at blive vippet af pinden. Deal popularity, tror sq også det omhandler salg, mon ikke det er abonnements aftaler? Men inden du sætter spørgsmålstegn ved tingene skulle du måske finde din engelske ordbog frem og finde ud af hvad det er.

0 0
Benjamin Jensen 04-10-2012 12:51:59

Lukkede æble verden? hahahahaha...den var god. Man kan altid forvente den slags kommentarer fra dig, når argumenterne ikke er tilstede.

Mobilprisers salgsstatistikker? Du siger, at jeg blander alting sammen? Jamen mobilprisers statistik er jo netop ikke salgsstatistikker. Du kan jo tydeligvis slet ikke selv holde redde i det.

Du TROR at deal popularity omhandler salg?? Jeg stiller jo netop spørgsmåltegn ved det, fordi jeg simpelten ikke ved hvad det dækker over, og det gør du jo heller ikke. Så jeg er ikke blevet klogere, og det bliver jeg næppe af en engelsk ordbog.

Det er almindelig sund skepsis at stille spørgsmåltegn ved en undersøgelse der påviser at iPhone som det eneste sted i de største dele af verdenen ikke sælger godt i England. For mig lyder det helt hul i hovedet. Hvis man ser de andre måneder, så kan man se at SGS 2 også overgår iPhone 4S så dette er jo ikke ligefrem en nyhed fra dette site. Så nej, iPhone er ikke ved at blive vippet af pinden - det har den været i over 1 år i England, og dette betvivler jeg altså meget stærkt!

Jeg er ked af, at gensalgværdien på min iPhone fik dig til at flippe helt ud. Der skal åbenbart ikke så meget til, når nogen angriber din lille kæledægge ;)

0 0
08-10-2012 06:35:05

Sørme om det ikke sker i visse selskaber i USA....

https://twitter.com/tmobile/status/254385495621111808

Det er da lidt sjovt at iPhonen lige pludseligt ikke bare er en topseller som en selvfølgelige. Kan det virkeligt være at nogle mennesker her i verden, er ved at forstå at et æble, ikke nødvendigvis er lig med toppen af popper.

0 0
Jacob Smidt 08-10-2012 13:04:31

Hej N.

I USA har T-Mobile slet ikke iPhone 5 til salg og så vidt som jeg husker (lidt usikker), så sælger de slet ikke iPhone enheder.

Måske derfor at Galaxy S III er deres mest sælgende produkt :)

0 0
09-10-2012 06:40:52

Arh pis ja det er sq da rigtigt.... Jeg finder bestikket frem og begynder at æde mine ord i mig....

0 0
Benjamin Jensen 09-10-2012 11:08:08

Flot N ;)

Det er ikke svært at være topseller, når man ingen konkurrent har!

lol

0 0
Jacob Smidt 09-10-2012 10:29:19

Hehe, kan ske for selv den bedste.

Der er kæmpe forskel på de individuelle markeder verden over, derfor kan det nemt blive forvirrende :D

0 0
02-10-2012 17:22:40

og de har nok ikke mobilsiden til at reklamere for iPhone. Måske er UKs befolking også yngre og mere modtagelige overfor nye vipes og måder at gøre tingene på ;-) Danmark er jo snart et land befolket af pensionister, som generelt holder sig til det kendte/anerkendte og lader sig skræmme af nytænkning og at skulle lære noget nyt.

0 0
Kim 02-10-2012 21:21:52

S-Beam me up Scotty!

Du er jo tydeligvis fra fremtiden...

0 0
Footiefan 02-10-2012 17:34:33