Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III - nu er den officiel!

Galaxy S III - nu er den officiel!

Galaxy S III er endelig officiel, artiklen her vil blive opdateret løbende med specifikationer og nyhederne omkring Samsungs nye topmodel.

Samsung har netop annonceret den nye topmodel fra Samsung, Galaxy S III.

Designet er helt nyt og til mennesker - intuativ smart og simpel, designet med naturen i tankerne.

- "Baseret på følelser og ikke specs og teknologi"

Designet er meget blødt, og kurvet. Mere ergonamisk ifølge Samsung.

Kommer i to farver, Marble White og Pebble Blue

3G HSPA+ - Der kommer til sommer en 4G version til blandt andet USA.

Skæmen er en 4.8 tommer HD Super AMOLED - 0.01ms respons.

Quad-core processor

8 megapixel kamera

"HD" front kamera med videostabilisering

Bluetooth 4.0 og Wi-Fi channel bonding for bedre Wi-Fi signal.

2.100 mAh batteri

133 gram - 8.6 mm tynd

Nature UX TouchWiz brugerflade

Android 4.0 Ice Cream Sandwich

Intern lager på 16 GB, 32 GB, eller 64 GB.

145 lander og 296 mobiloperatører vil modtage Samsung Galaxy S III i slutningen af maj

Den 29 maj vil de første lande i EU modtage Galaxy S III.

Den ser dig, lytter til dig og forstår hvad du vil have - aftenens store budskab fra Samsung. 

Har eye-track teknologi og vil forudse dine handlinger.

Smart Stay er en funktion der holder skærmen tændt, ved at kameraet følger dine bevægelser og øjne.

Den har stemmegenkendelse, og forstår dig via otte sprog. Dog ikke dansk.

S Voice lader dig tale til mobilen og svarer dig tilbage med svar på dit spørgsmål.

Direct call - hvis man løfter telefonen op til øret, mens man skriver en SMS, så ringer telefonen automatisk op til den du skriver med.

Allshare lader dig dele alt med alle.

SBeam lader dig dele via NFC og Wi-Fi Direct. Simpelt og hurtigt ved at have en anden telefon med samme funktioner i sig i nærheden.

Allshare Cast lader dig dele indhold fra din telefon til dit TV. En slags DLNA funktion.

Også Allshare Play er på telefonen.

"Picture in picture" (PIP) funktion lader dig se en video samtidig med du eksempelvis surfer på nettet.

"Best picture" funktion tager otte billeder med kameraet, og udvælger automatisk det bedste af de otte billeder.

Trådløs opladning via tilbehør der kan tilkøbes.

Samtaler kommer igennem en equalizer og bliver optimeret.

Flip-cover og docking station er blandt tilbehøret der kan tilkøbes.

Samsung har lyttet til erhvervslivet og forbedret sikkerheden i Galaxy S III.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 04-05-2012 21:53:47

Synes iøvrigt at SGS 3 faktisk ser godt ud. Jeg er stadig ikke moden til Android, selvom der godtnok er sket en del forbedringer, siden jeg havde min HTC Legend, hvor jeg svor at jeg aldrig ville have Android inden for dørene igen.

Godt at se at Samsung nu også forsøger at tage del i ræset om at komme med nye funktioner og hardware, istedet for blot at kopiere hvad specielt Nokia har kunnet i årevis. Selvom mange af de nævnte features blot er navngivet anderledes, så man tror det er noget helt nyt, så synes jeg det er en fiks gimmick at skidtet automatisk ringer op til den med sms med.
På min N8 som jeg atter har taget i brug, skal jeg besvære mig med at trykke på "ring op" inde i sms'en... ;)

0 0
kelddaug 04-05-2012 00:25:21

Det er sjovt som nogen går op i at noget er lavet af plastic eller ej.

Det holder bedre, hvis man taber lortet... det er lettere og mindre skrøbeligt end Alue eller Rustfast stål og Glas(speciel hærdet)min bare r...
Fly og F1 er lavet af plastic/komposit, så må det også være noget ærgerlig lort.

Det er sq da en sjov ide/holdning at fordi det er plast, så er det noget skrammel.

Vi kan jo også se på TF-201 at fordi det skal være fint og lækkert, så er gps og wifi noget lort.

Jeg vil lige ref. til Iphone 4-4s eller Htc Legend, som er bla. glas, som går i stykker for et godt ord og aldrende Legend, som fik skrammer , at det mindste stød.

Jeg synes at et design, sagten kan være lækkert, selvom det er plast.

0 0
Tommy 04-05-2012 10:46:22

Jeg er en af dem som synes det er ærgeligt at de bruger plastik og måske er det egentligt forkert at generalisere på den måde for plastik er mange ting og forskellige kvaliteter.
Problemet ligger i at HTC, Samsung og LG bruger den billigste og mest tarvelige form for plastik man kan opstøve.
Jeg har selv en Samsung nu og selvom jeg er glad for den, så er det udelukkende pga styresystemet. Hvis de brugte samme type plastik som Nokia ville der jo ikke være nogen problemer - eller den plastiskkvalitet som instrumentbrættet i min lille BMW 1serie har - men det plastisk der bliver brugt er bare billigt at røre ved, derudover gør det den glat.

Nu kan man sagtens lave enheder i metal uden man går på kompromis med gps signal og gsm/wifi som er tilfældet med i4. Fx min HP arbejdsbærbar(elitebook) er lavet i 95% alu, men lige i toppen af skærmen er der en 2 cm plastikcover fordi det er der wifi-antennen sidder - men det er jo et spørgsmål om design/funktionalitet...

0 0
Katron 04-05-2012 21:41:46

Må lige tage i4 lidt i forsvar, for de væsentligste antenne problemer med den, lå jo i en konstruktionsfejl. Men jo i4 var ikke nogen drøm hvad angår modtagelse af netværk. Selvom konstruktionsfejlen med i4 blev løst med i4S, så er den altså ligeså ringe til at modtage signal.
HTC Legend måtte også have antennerne smidt i det plastdæksel ved batteriet, og det oprindelige udkast af Nokia N8, var også i helstøbt alu chassis, men måtte ændres så der kom en plast kappe i top og bund, netop fordi Nokia ikke går på kompromis med antenne forholdene.
Netop grundet antenneproblemer ved brug af bla. alu, er derfor at Nokia hurtigt er gået fra den løsning igen, for plast kapperne på N8 er ikke den skønneste design løsning man har set i dette årtusinde.

Men som du nævner, så er der meget stor forskel på plast, og samsung er ikke kendt for at bruge det der føles bedst i hænderne.
Plast kvaliteten i min volvo er også markant bedre end i konens peugeot.
Nokias plast på deres nye modeller derimod er noget af det lækreste jeg har rørt ved, når vi taler hård plast.
Det kunne samsung godt tage ved lære af.

0 0
Tommy 03-05-2012 23:10:44

Picture in picture tror jeg sgu er noget der kan blive fedt - især på en tablets, som vel også kommer senere.
Derudover må det da gerne smitte af på de konkurrerende styresystemer.

De andre ting der er præsenteret lyder da som fine forbedringer men ikke noget der gør jeg vil skifte.
Derudover er jeg slet ikke med på den fetish med at alting skal være større og vildere - en 4" ligger perfekt i min hånd for så kan jeg skrive mails og navigere med tommelfingeren, det kan man ikke med bare 4,5". Lidt ærgeligt, men det er android i en nøddeskald lige pt. Desværre også at det skal være billig plastik :/
Anyway, når der kommer noget nyt med WP8 har jeg en samsung til salg, for det plastikshit har jeg efterhånden samme holdning til som med billig vin, mit liv er simpelhen for kort til det.
Men fedt Samsung bliver ved med at smide nye ting på bordet - de skal nok hold android-førertrøjen noget tid endnu selvom HTC lavede nogle fine modeller.

0 0
gielsgaard 04-05-2012 09:04:50

Nu er PIP ikke nyt, det har været annonceret til WP8, for længe siden.

0 0
04-05-2012 10:28:22

Han har jo hellere ikke skrevet at det er nyt, bare at det er fedt. Og hvor mange wp8 devices er det nu lige der er på markedet?

0 0
gielsgaard 04-05-2012 13:48:29

Nej det har du ret i han ikke skrev, det jeg savner med denne er innovation, ikke nogen der rigtigt rykker, det er helt sikkert en ok enhed, men mon det er nok til at folk sælger deres sgs2 ?
Det tror jeg ikke, selvfølgelig vil hardcore Samsung fans gøre det, sådan er det jo.

Plastik er vel ok alt efter forabejdningen, det kan da laves så det dels er stærkt, og dels behageligt at røre ved.

Jeg syntes personligt at Ip4 har alt for skarpe kanter.

0 0
Tommy 04-05-2012 10:51:46

jeg har da snildt en tre-fire stykker liggende i en skuffe et sted :P

Jo flere os/producenter der har PIP eller stemmestyring mfl desto bedre, for det sikre en videreudvikling. PT ser jeg ikke det store hit i stemmestyring, men hvis udviklingen fortsætter skal det nok blive brugbart, pt synesj eg bare det er mere gimmick end det er funktionelt - sådan er det sikkert også med PIP, nye ting bliver ofte lanceret med små-bugs, men det de er fjernet kan det blive rigtig fint.

p.s. hvad sker der for at Samsung har 4 forskellige ting som de kalder AllShare? Det er bare DLNA, så er det heller ikke mere fantastisk... Jeg ville nok have fokuseret lidt mere på noget andet - men igen udviklingen fortsætter og det er da lidt positivt.

0 0
Museberg 03-05-2012 22:50:21

Ja, hvor hurtig er den? Det eneste jeg fik fat i var at det er en Quad-core. Men ikke hastigheden.

0 0
Hest 03-05-2012 23:07:34

1.4GHz

0 0
Museberg 03-05-2012 23:05:58

Glem spørgsmålet, fandt ud af det... 1.4 GHz

0 0
hamzah10 03-05-2012 22:04:23

lig mærke til at de efterligner htc med fx best picture de der 50 gb du får til dropbox, som onkelalfa sagde der

0 0
Simon Iversen 03-05-2012 22:17:50

Best picture har været på mange enheder før HTC kom med det ligesom SIRI heller ikke var først med tale genkendelse..

0 0
Ghafuri 04-05-2012 16:46:02

Jeg syntes det er virkelig plat de har taget det med at tage video og billeder på samme tid og "Burst Mode" fra HTC!! DET FOR DÅRLIGT SAMSUNG!

0 0
Peter Frederiksen 06-05-2012 19:29:12

Capturing a Photo During Video Filming: To take a photo while recording a video, just tap the screen. The photo is captured, and video continues to record at the same time.

http://www.samsung.com/us/article/tips--tricks-galaxy-nexus

0 0
07-05-2012 17:16:09

Hehe + 1

0 0
Tommy 07-05-2012 18:24:39

Det er vel egentlig ligegyldig hvem der var først med det (med mindre man gør det til noget helt stort), det positive er jo muligheden for det!

Den funktion så jeg gerne komme til ios og WP!

0 0
08-05-2012 06:51:01

Helt enig, men nu var der jo ligesom nogen der syntes at samsung havde stjålet ideen fra HTC :-)

0 0
hamzah10 03-05-2012 22:04:51

glem nu ikke efterligningen af siri

0 0
Benjamin 03-05-2012 22:45:43

Siden hvornår har Apple fået patent på Speech Recognition?
De har ikke engang udviklet deres egen algoritme.

Selv min gamle Nokia 5510 kunne jeg bede om at ringe op til folk, og Android har haft det på telefonens hovedfunktioner siden 2.1

Det der er specielt ved Siri er ikke at den forstår dig, men at den kan søge et svar på nettet og sende retur.

0 0
Kim 04-05-2012 00:41:25

Er din konto blevet hacket? ;)

0 0
Benjamin Jensen 04-05-2012 01:51:41

lol nej Kim. Jeg har et efternavn ;) Det har den anden tydeligvis ikke.

Men sjovt at se folk gå i forsvar, når der bliver snakket om at stjæle. Det er selvsamme folk der gik i selvsving da iPhone fik notifikation.

Det er hylende morsom læsning.

0 0
04-05-2012 10:29:30

For en gang skyld kan jeg give dig ret. Det er en billig efterligning af Siri. Dog ikke noget man kan bruge.

0 0
Kim 04-05-2012 08:32:05

Nå ja, syntes nok der var noget der var helt galt! ;)

0 0
Phunjap 03-05-2012 21:15:53

Plastik eller ej, så kan jeg li' den ;-) Synes den har nogle smarte features ;) Der er bare et "men".. Min Galaxy S2 er slet ikke færdig.. Så bliver nok ikke lige nu her der skal skiftes til S3.. måske.. altså.. ARGH!

0 0
Peter Frederiksen 03-05-2012 21:52:35

Har det på præcis den samme måde, jeg syntes min S2 har års tid levetid endnu....

Men siger også aaarggghhh!

0 0
Mads 04-05-2012 00:00:35

Helt enig! Aaargh! På en eller anden bizar måde er jeg "træt" af min SGS2 - must have SGS3!!!

0 0
Onkelalfa 03-05-2012 21:18:14

Så kan du jo evt vente til sommer og se om de lancerer en model der kan gå på LTE i europa. Det er min eneste bekymring med at købe den på dag 1.


Håber der kommer nogle meldinger ud inden launch der kan forklare om det er værd at vente eller ej.

0 0
Onkelalfa 03-05-2012 21:13:42

På stream bliver der sagt at man får 50 gb gratis med dropbox/S3




Så slår DB tilbage mod google/microsoft :)

0 0
Onkelalfa 03-05-2012 21:05:04

Følg streamen nu, der viser de et use af den.

Den er hurtig!

http://www.thenextgalaxy.com/

0 0
Hans Jákup Danielsen 03-05-2012 20:34:09

ser ud som plastik, igen...
forhåbentligt bedre end plastik end ældre generationer...
det står ikke her, men de har så valgt at basere deres exynos på cortex-a9... det tegner ikke godt, but i might be wrong...

0 0