Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S III: Trådløs opladning er måske udskudt

Galaxy S III: Trådløs opladning er måske udskudt

Ved præsentationen af den nye Galaxy S III lovede Samsung trådløs opladning. Det kommer dog først til efteråret, forlyder det.

Da Samsung i sidste uge løftede sløret for den længe ventede Galaxy S III, blev der blandt andet sat fokus på muligheden for trådløs opladning.

Nu tyder det imidlertid på, at de kommende ejere af selskabets nye flagskib skal væbne sig med tålmodighed på dette punkt.

Netbutikken MobileFun kan således fortælle, at det tilbehør, som giver trådløs opladning til Galaxy S III, først vil blive tilgængeligt til september, skriver Slashgear.com.

Ifølge Amobil.no har Samsung i Norge ligeledes bekræftet, at den trådløse oplader indtil videre er udskudt. De vil imidlertid ikke forholde sig til meldingen om en frigivelse i september.

På grund af dette træk spekuleres det nu i, at udsættelsen skyldes, at Samsung er i færd med at oprette en alliance for at standardisere trådløs opladning af mobiltelefoner - blandt andet sammen med Qualcomm.


Læs også:
- Web-TV: Første gennemgang af Galaxy S III
- Trådløs opladning mangler en standard

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hest 11-05-2012 14:16:22

Dvs. induktiv opladning er kun som tilbehør? Det glemte de da vist at fortælle.

Eller er det noget alle kunder modtager senere på året? Det tvivler jeg jo lidt på.

0 0
tewic 12-05-2012 10:40:57

Under præsentationen af SGSIII, blev trådløs opladning præsenteret som tilbehør til mobilen.
De fik dog ikke nævnt at det ikke ville være tilgængeligt ved launch.

0 0
11-05-2012 14:39:03

Mener selve funktionaliteten ligger i NFC chippen, men du skal jo ligesom have modparten og den kommer først sent :-/

0 0
Hest 12-05-2012 07:23:45

Ja det har jeg skam forstået.. Men er det som tilkøb eller er det noget der føler med telefonen men først leveres senere.

Det er da noget fusk at sælge en telefon med trådløs opladning, hvis det kun er som tilbehør

0 0
12-05-2012 09:32:21

Tror da at det er klar til brug. Men der følger vist et andet bagcover med docken(mener at have læst det et eller andet sted) så ja du skal
købe docken hvis du vil have trådløs opladning.

0 0
serpent 11-05-2012 12:36:36

Ja, personligt kan jeg ikke få stråling nok i hjemmet. Det kilder sjovt hvis man sidder rigtigt og så kan man også spare på varmeregningen.
Det er ikke bevist stråling fra mobiler osv er skadeligt og mig bekendt er der ikke andre eksempler på at stråling skader.

0 0
tewic 12-05-2012 10:42:16

Her er en stor opsamling af undersøgelser, der viser at stråling fra mobiler kan være skadeligt: http://www.bodybuilding.dk/apropos.php?page=44

0 0
serpent 12-05-2012 21:36:18

http://www.youtube.com/watch?v=2ZUt4p1TXHU

0 0
12-05-2012 13:11:59

Nu skal vi jo lige passe på at vi ikke blander antennesignalernes udstråling sammen med magnetfeltet i induktiv opladning.

0 0
Mad_Viking 11-05-2012 13:21:25

Har du ikke set Hulk? ;)

0 0
twitboydk 11-05-2012 12:07:07

Men er formålet med trådløs opladning at man skal kunne lægge sin mobil 4-5 meter fra en oplade station?
For hvis det er korrekt, giver det jo slet ingen mening

0 0
11-05-2012 12:41:11

Det er der vist ingen der kan endnu...Induktiv opladning kræver stadig en rimelig kort afstand. Tror et par af TV producenterne er ude på en 20-30 cm.Ved heller ikke lige om jeg havde lyst til at rende rundt i huset hvis der konstant var et kæmpe pulserende magnetfelt :D

0 0