Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S4 kommer i USA med ren Android 4.2

Galaxy S4 kommer i USA med ren Android 4.2

S4 forvandles til Nexus: Snart kan Samsung Galaxy S4 købes i USA i en stock Android-version, uden Samsungs tilpasninger.

Her lanceres Galaxy S4 i en Google-version. (Foto: John G. Pedersen).
Her lanceres Galaxy S4 i en Google-version. (Foto: John G. Pedersen).

Samsung Galaxy S4 sælges med Android 4.2 Jelly Bean tilpasset med Samsung Touchwiz, altså producentens egen brugeroplevelse.

Men onsdag aften annoncerede Google, at der i USA kommer en speciel udgave af S4’eren, der har den rene Android Jelly Bean version 4.2, uden Samsungs tilpasninger.

- Test af Samsung Galaxy S4

Enheden vil være helt ulåst, præcist som tilfældet er med Googles Nexus-enheder. Så lidt firkantet kan man sige, at Google har forvandlet Galaxy S4 til en Galaxy Nexus S4.

Der er ingen oplysninger om, hvorvidt denne S4-udgave kommer uden for USA, der kan glæde sig til lanceringen den 26. juni 2013.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Magnus 22-05-2013 07:23:11

Det lyder spændene med det nye android til Samsung galaxy S4. Så kan det være at den er bedre end den første.

0 0
Rena 16-05-2013 09:54:47

Så vi får ingen Nexus I år?

0 0
Kenned88 16-05-2013 10:09:53

Rolig nu :) Nexus telefonerne plejer først at blive fremvist i oktober/november :D

0 0
madslvig 16-05-2013 00:32:27

Det kunne være så lækkert hvis den kom til Europa! Så er det min næste telefon :)

0 0
16-05-2013 09:02:22

Enig:-)

0 0
Exert 16-05-2013 00:29:51

Jeg vil ikke betegne den som en rigtig Nexus, hvis den ikke kommer med 4.3. I hvert fald kan man stille spørgsmålstegn ved deres opdateringspolitik. Hvilken telefon får først 4.3? Nexus 4 eller denne "Nexus S4".

0 0
16-05-2013 09:02:09

De skulle gerne få dem på ca. samme tid:-)

0 0
Exert 16-05-2013 10:08:17

Virkeligheden er bare at Nexus-produkter ikke får opdateringerne samtidig, og hvis det her ikke er et rigtigt Nexus-produkt, hvor ligger den så i opdateringsplanen?
Hvis det er et rigtigt Nexus-produkt, hvorfor kommer det så ikke med 4.3? Nexus-produkter er tidligere blevet brugt til at lancere opdateringer af Android, så det er måske et brud med deres strategi. Det er interessant, at Samsung er gået med til det.

0 0
Kenned88 16-05-2013 10:13:32

Google har jo sagt at de vil begynde at trappe ned på hyppigheden af Android opdateringer for at OEMs kan nå at følge med. Alle de ting der kom i går behøver jo ikke nogen opdatering af selve styresystemet.

Jeg tror at de vil give OEMs mulighed for at følge trop og så skyder de KLP af til efteråret :)

0 0
Christian 15-05-2013 23:23:52

Kan man så ikke bare installere den rom på sin s4 og så har man os en nexus s4? eller?

0 0
Jesper 15-05-2013 23:46:39

Nu skal jeg ikke ligge hovedet på blokken, men jeg mener at Samsung har låst bootloaderen på Galaxy S4, så den ikke bare sådan lige er til at pille ved.

Jeg ved heller ikke om det er meldt ud at rommen bliver gjort frit tilgængelig for alle.

0 0
SJN80 16-05-2013 22:41:51

Det Samsung har gjort, er at de har lagt KNOXagent og KNOXstore ind, der skulle forhindre den kunne rootes, og det skulle også gøre så man ikke kunne opdatere sin telefon. Men det tog Chainfire og hans team, få dage at komme uden om det.

Jeg kører med CM10.1 på min Galaxy S4, og det var lige som på 3eren, 2eren,og 1eren

0 0
Thomas Larsen 16-05-2013 06:21:48

Samsung låser ikke deres bootloaders, og har aldrig gjort det.

Tror ikke man skal flashe roms, hvis overhovedet Google udgiver dem, men de udgiver jo sikkert kilden + binaries, hvilket betyder det bliver forholdtvist nemt for rom-communitiet at smide en ordenlig AOSP/AOSP-Baseret rom ud.

0 0
Jesper 16-05-2013 08:48:16

Så er det da lidt mærkeligt at en XDA-udvikler har brugt en masse af sin gode tid på at lukke den op:
http://www.xda-developers.com/android/samsung-galaxy-s-4-bootloader-unlocked/

0 0
Anders 16-05-2013 14:58:25

Fordi det er en amerikansk udgave Jesper?
Kom igen

0 0
Thomas Larsen 16-05-2013 20:25:59

Som Anders nævner er det et krav fra de amerikanske teleudbydere, det er en forudsætning for Samsung for at få enheden på deres marked.

0 0
hellas7 16-05-2013 01:50:46

man skal heller ikke glemme at man modtager de officielle opdateringer direkte på telefonen med Nexus S4

0 0
hellas7 15-05-2013 20:50:17

Det er lige præcis det, den telefon har manglet!

0 0
15-05-2013 19:58:25

2 timer efter har resten af verden den :D (altså GT-i9505)

0 0