Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Galaxy S5 nød stor succes første uge

Galaxy S5 nød stor succes første uge

Samsungs nyeste topmodel har solgt godt i dens første leveuge, og har opnået knapt en procent af Android-markedet

En uge efter Samsung Galaxy S5 blev sat til salg var knapt en procent af alle Android-telefoner netop denne model. Firmaet Localytics har opgjort Galaxy S5s markedsandel til at være 0,7 procent af hele Android-markedet, og det er meget på kun en uge.

Læs også: Samsung Galaxy S5 videotest [WEB-TV]

Til sammenligning var Apples iPhone 5s andel af alle iPhones 1.1 procent en uge efter den kunne købes. Dog skal der i disse tal tages højde for, at Android er et langt mere fragmenteret marked, og Galaxy S5 blev præsenteret på næsten præcis samme tid som de direkte konkurrenter i HTC One (M8) og Sony Xperia Z2.

Læs også: Samsung Galaxy S5: Det store billedgalleri

Localytics data viser også lidt overraskende, at langt de fleste Galaxy S5-enheder bliver solgt i USA, på trods af Samsungs oprindelse i Sydkorea. 64 procent af alle Galaxy S5-telefoner blev solgt i USA, mens Europa stod for 23 procent.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 26-04-2014 17:00:06

Det ser ud til at Samsung også har haft stor Succes i Nord Amerika både med S4eren (specielt i syd staterne), og S5 har haft succes med at sælge mere end Ip5s på første salgs Weekend... Det havde jeg ikke set komme...
http://goo.gl/bs8pDy

0 0
Peter Lyck 23-04-2014 12:37:23

Hvis 1,1% af alle iPhones er iPhone5s efter en uge, for et produkt som udgør ca 20% af det samlede marked, og hvor de 20% kun omfatter dyre telefoner.

Så er SGS 5's andel på 0,7& af en langt større del af markedet, hvor en meget stor del af telefonerne(selv fra store producenter) koster langt mindre SGS 5, da langt mere imponerende. Hvis tallene holder, så har Samsung da gjort det fantastisk. Og nå ja som i selv skriver, der er jo konkurrenter.

7 2
Kim Rene Jensen 23-04-2014 12:48:51

Du har ret.. og det ser sådan ud (med et nysalgsmarked på eks. 500.000.000 enheder) : Iphone 5s : 1.1% af 16% af 500.000.000 = 880.000 enheder Samsung Galaxy S5 : 0.7% af 80% af 500.000.000 = 2.800.000 enheder En pæn forskel, når man regner det ud eller hvad ?

3 2
Andreas juhl 24-04-2014 01:23:49

Apple solgt 9 millioner iPhone den første weekend, det er da ganske godt klaret.

0 0
24-04-2014 09:03:35

Det er det da. Men det kim pointerer er jo at iphone 5s jo kun konkurrerer mod 2 andre, mens SGS5 kæmper mod et hav af andre mobiler om at få en del af kagen. Der er ingen her tror jeg der er i tvivl om at iphonen er en mega storsælger.

0 0
Peter Lyck 23-04-2014 15:10:56

Ikke bare en pæn forskel, men en pænt stor forskel og med plads til at 0,7& kan være væsentlig forkert.

Hvis det fortsætter, så er det jo kun et spørgsmål om tid før SGS5, samlet bliver den bedst sælgende telefon, så har Apple også mistet den placering... så er der vist kun bedste indtjening tilbage.

4 3
TF 23-04-2014 16:54:45

Hvorfor betyder det så meget for jer om iphone er den best sælgende eller ej ?

1 3
Kim Rene Jensen 23-04-2014 17:28:12

Fordi jeg er rimeligt træt af en meget ensidig dansk presse, der lovpriser Iphone langt udover hvad den egentlig kan i forhold til prisen.. Jeg havde selv Iphone 3G, der var den ubestridte KONGE i 2009/2010.. ingen tvivl om det. og jeg var super tilfreds med den.. men AppleMania er totalt overdrevet i Danmark, og som TV2 Beep sagde i TV2 News i dag.. "..Iphone er IKKE den mest avancerede smartphone længere, og det har den ikke været i et par år efterhånden.." og " .. Iphone er lidt metaltræt efterhånden.." .. så den mere objektive vurdering er måske langt om længe på vej...

6 2
Kim Søgaard 23-04-2014 22:06:58

Jeg giver Kim ret.

Prøv at gå ind på http://www.fona.dk/elektronik
Hvorfor ligger Apple som nr. 2 på listen, som et punkt for sig selv? Hvorfor ligger den ikke under computer og mobil, ligestillet med alle andre producenter?
Fordi alle lovpriser Apple og iPhone, og jo de har været gode og dygtige - det forsvandt bare sammen med Jobs.
Og hvorfor skal alle apps udvikles til ios først? når de har en langt mindre markedsandel - det virker jo ikke logisk.

1 1
TF 23-04-2014 22:27:48

Det har jo intet med medierne at gøre fona er jo en butik og vis de har apple for sig selv er det måske fordi det sælger godt og de ønsker at kunderne hurtigt skal kunne komme til den vare de ønsker, nødagtig som med alle andre vare der får sit eget område i en butik.

0 1
TF 23-04-2014 18:14:52

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set den danske presse lovprise apple, er du sikker på du ikke bare gør meget lidt til et stort problem ?

2 3
Shawn S. Ø 23-04-2014 17:09:17

Der er vist dig som har et problem med dem som omtaler iPhone ;)

3 5
TF 23-04-2014 18:12:04

Næ jeg forstår bare ikke vigtigheden for brugerne af hvilket firma/model der sælger best.

0 2
Peter Lyck 23-04-2014 20:32:53

Kim har fuldkommen ret. Apple er blevet overeksponeret i årevis. Det er på tide at verden og i særdeleshed Beep og de andre medier begynder at vågne op... selvom de ikke er der endnu.

Den dag de stopper med at formidle iPhone som en reference-telefon, så når vi i mål.

Jeg ved Samsung har stor fremgang, netop det kan måske være med til at flytte fokus, men jeg håber da ikke samsung eller noget andet firma igen får samme absurde overeksponering som Jobs, Apple og iPhone.

1 2
TF 23-04-2014 21:11:57

Tja da samsung kom med deres ur var det da i nyhederne hele dagen og det tiltrods for at der var rigeligt med alternativer til dette produkt der allerede var på markedet, men helt ærligt så er det jo et lille og ligegyldigt problem hvem der får mest medie tid, faktum er jo at den der er best til at føre sig frem får mest medie tid.

0 1