Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Gameloft opruster på fede Android-spil

Gameloft opruster på fede Android-spil

Spilproducenten Gameloft har primært haft fokus på iPhone, men nu oprustes på Android-platformen blandt andet med "try and buy", som også virker i Danmark.

"Gamere", der har en Android-mobil med gode specifikationer, kan nu se frem til et større fokus fra Gamelofts side, når til kommer til gode spil.

Men det kræver en HTC Desire, Samsung Galaxy S eller tilsvarende mobil.

Nyeste træk fra Gameloft er en ny mobil website. Når www.gameloft.com åbnes på mobilen, præsenteres man for de spil, der er tilgængelig til den pågældende model.

Aktuelt giver Samsung Galaxy S adgang til spil som Modern Combat Sandstorm HD, Asphalt 5 HD, Dungeon Hunter HD m.f.

Et kllik på "try and buy" påbegynder download og installation af spillet.

Køb fuld version

Selvom Google ikke har åbnet for betalingsapplikationer i Android Market i Danmark, er det slet ikke noget problem. Gameloft kører nemlig hele betalingsdelen uden om Android Market og dermed Google.

Direkte fra spillet på mobilen kan den fulde version købes, enten via mobil-regningen eller kreditkort som Visa og Mastercard. Og denne del virker også her i landet.

Prisen er rimelig. Modern Combat Sandstorm koster 30 kroner + trafiktakst.

Læs også:
 - 3D-spil på Android-platformen

Se video fra Gameloft

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

janniklindquist 26-08-2010 12:08:14

Inden nogen forhaster sig og køber Asphalt 5 HD fra Gameloft, bør de lige kigge i "Samsung Apps" på deres Galaxy

0 0
Mobilsiden.dk 26-08-2010 19:34:25

Godt tip. Her er den jo gratis ;-)

0 0
janniklindquist 27-08-2010 12:55:23

Faktisk er der lige kommet et nyt spil i "Samsung Apps"-applikationen. Denne gang er det: Krazy Kart Racing

0 0
Kim 26-08-2010 10:05:47

Jeg fik downloaded Assassins Creed til min Desire..

Men ved installation skal man acceptere alt muligt. F.eks. kontrol over betalings sms, ind-ud gående sms, opkald, wifi, og stort set alt andet..

Er der en "risiko" for at disse spil sender dyre betalings sms, laver opkald eller laver andet som koster penge, medens man spiller, uden man ved det?!

0 0
Mobilsiden.dk 26-08-2010 10:44:00

Hej Kim. Nej det tror jeg ikke umiddelbart du skal regne med sker. Trods alt er Gameloft et stort firma, og ikke en tilfældig biks på sidegaden :-)

0 0
Jesper Søgaard 26-08-2010 08:58:54

Endelig begynder der at komme spil til Android som kan udnytte kraften i processoren. Jeg har prøvet flere af spillene fra Gameloft og de er i rigtig god kvalitet.

0 0
Lasse 25-08-2010 15:25:31

Har hentet og installeret spillene, men når jeg så starter og skal downloade en helvedes masse data via Wifi, går den kold i Assasins og Sandstorm, der sker bare ikke mere.. Andre der oplever det samme?

0 0
Mobilsiden.dk 25-08-2010 20:21:41

Hej Lasse. Jeg kan kun sige, at da jeg testede kørte det hele rent igennem på Samsung Galaxy S.

Der skal naturligvis være plads nok på memkortet.

0 0
Jesper Søgaard 26-08-2010 08:59:56

Jeg oplevede at den hang lidt i Assassins Creed, men så gik jeg ind og installerede et andet spil og da jeg så tabbede tilbage ind i Assassins Creed så havde den downloaded det.

0 0
andreasvo 25-08-2010 10:11:09

Havde også lidt problemer.. det jeg gjorde var.. Tryk på Game, vælg et tilfældigt spil..
Derefter for man muligheden for at vælge Smartphone game..
kommer så til en side hvor man for muligheden for at vælge man til en side hvor man for mulighed for at vælge " Android try and bay"

eller direkte link
http://www.gameloft.com/android-hd-games/

0 0
andreasvo 25-08-2010 10:19:57

kan ike få sandstorm til min tlf.. så skal man jo ud og have en ny... desire er også ved at være en gammel nyhed..

0 0
Nygaard 25-08-2010 09:42:18

Jeg kan hverken finde "try and buy" muligheden, eller betale via telefonregningen.
Desire@TELMORE.

0 0
Per Jensen 25-08-2010 08:55:22

Det kan godt være at man kan købe programmerne udenfor Google's Android market, men hvad er der ved det når programmerne ikke kan finde ud af at bruge WIFI forbindelsen???

0 0
Mobilsiden.dk 25-08-2010 09:18:12

Hej Per

Jeg har hentet og installeret spil via WiFi - uden det mindste problem.

0 0
Urbanus 25-08-2010 08:51:34

Det er sjovt som alle andre tilsyneladende ikke har det store problem med at håndtere betaling i mange forskellige lande, her endda flere forskellige betalingsløsninger, mens Google stædigt holder fast på at det er meget besværligt og så komplekst at de efter halvandet år stadig ikke har fundet en løsning på det i verdens næststørste app store!

0 0