Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Garmin Asus kan endelig opdateres til nyere Android

Garmin Asus kan endelig opdateres til nyere Android

GPS-mobilerne fra Garmin Asus kan nu opdateres til Android 2.1 Eclair.

Sony Ericsson gav fornylig deres brugere mulighed for at få Xperia-serien opdateret til Android 2.1, og nu kan ejere af Garmin Asus telefonerne A10 og A50 også få opdateret til Android 2.1.

Den nye opdatering skulle gøre, at Googles GPS system endelig virker, og generelt er hele telefonen blevet hurtigere.

Dog er der rapporteret fra en bruger, at Breeze/Startsiden ikke virker med automatisk orienterings visning, men kun med klassisk visning.

Er der andre brugere der har oplevet samme problem eller andre? Skriv i kommentarfelterne. Eller besøg Mobildebat.dk og få råd og vejledning.

Opdateringen hentes via Garmin Asus hjemmeside under support.

Update 5/12 2010: Advarsel mod opdatering af Garmin Asus

Læs også:
 - Garmin Asus A10 opdateres snart til Android 2.1
 
 - Garmin Asus A10 (mobiltest)
 - Garmin Asus Nüvifone A50 - GPS og telefon i ét (mobiltest)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Poul Erik 11-12-2010 11:04:44

Har lige opdateret min Garmin-Asus a50 til Android 2.1, kan nu ikke få dataforbindelse til 3G
Wifi forbindelse til min router virker fint, er der nogen der evt kan hjælpe
Hilsen Poul Erik

0 0
Peter 05-12-2010 17:32:57

Nej - at blive ved med at genindlæse opdateringen, det nytter ikke noget! Jeg må ind med telefonen til Telenor hvor jeg købte den.
Det er forøvrigt den anden A10 jeg returnerer til dem - den første havde jeg i én dag - den slukkede uhæmmet, mens man stod og ringede - på trods ag at den var fuldt opladet. Den frøs også midt i det hele - dvs skærmen frøs og blev inaktiv!! De byttede den dog uden nogle problemer... det var jo let at se at der var en fejl.. Nu skal jeg dog nok igennem hele Garmins support mølle med reparation, ventetid... telefonen ender med at være forældet inden jeg kommer til at bruge den?? Er der nogen der har erfaring med Garmin Asus´s tekniske support?? Eller Telenor´s??? Så lad mig lige høre!

Hilsen Peter

0 0
JR-Hansen 05-12-2010 09:41:08

Har haft det siden den kom frem, og jo telefonen var lidt sløv de første par dage, men ALT virker fint nu.. wifi kort osv.. ingen problemer overhoved.. lavede en generel nulstilling inden jeg lagde det ind.. og jeg er godt nok lidt imponeret over forskellen og hurtigheden fra gammel til ny..

0 0
Peter 05-12-2010 13:00:57

Nu vil jeg lige prøve at nulstille telefonen,så den er tilbage til factory settings - herefter prøver jeg at opdatere igen... tror dog ikke at det hjælper...

Har du afprøvet alle de forskellige telefonfunktioner for at se om det hele virker... Hilsen peter

0 0
Peter 04-12-2010 17:58:34

I recently purchased Garmin-asus a10 with 2.1 eclair.
I experience this already said problem of 'screen goin blank wen u dail a number'. please do come up with some solutions . The software upgrade provided in thr website is for 1.6 version, so dnt know wot to do, plz help

Det ser ud til at det er et kendt problem ved 2.1, i hvert fald på enkelte telefoner... så er det jo ligesom at spille i lotteriet, når man opdaterer???

Ikke godt nok!
Hilsen Peter

0 0
Peter 04-12-2010 17:48:47

Nej , den sidder ikke fast - knappen - den virker jo godt nok hvis jeg ikke ringer. Jeg kan også godt slukke og tænde telefonen på normal vis...
Nej jeg er sikker på at der en eller anden fejl ved denne opdatering... Så må garmin asus jo have telefonen tilbage!!!

Hilsen Peter

0 0
Allan Schwartz 04-12-2010 15:52:05

Min A10 er der også problemer med.... Men det er WIfi som ikke virker og jeg havde meget svært ved at får den på nettet første gang. Mine GPS kort er også væk, skal betale for at få dem ind igen... Jeg har skrevet sammen nogle andre fra udlandet som slet ikke har de problemer. De har været meget glade for deres opdateringer, så tænker på om det er telenor´s version som der er fejl i...?

0 0
Poul 05-12-2010 01:14:05

A10
Ang. kort som forsvinder så husk at give pc'en tid til efter opdateringen at lægge kortet tilbage på tlf igen. (Det tager god tid)

Jeg har Telia abb. men kunne kun opdatere via Telenor knappen (tlf. er købt hos Telenor).

Telia's opdateringsfil hedder iøvrigt præcis det samme som den fra "Open Market" ?? Underligt..

Opdateringen gik dog fint og alt kører udmærket undtagen WiFi som ikke virker mere.
Med 3G er der ingen problemer.
Har heller ikke haft problemer med kortet og tlf.-delen virker også fint.

Så det er kun WiFi det er galt med her.

Mvh. Poul

0 0
Allan Schwartz 05-12-2010 11:52:51

Jeg gjord som jeg skulle, men den har ikke sagt eller ville havde jeg skulle opdatere kort efter jeg har opdateret min til 2.1. Den eneste måde jeg kan se lige nu at jeg kan få kort på min igen er ved at købe dem...

0 0
Peter 04-12-2010 16:16:19

Ja - det lyder da mærkeligt at det er forskellige fejl? Min GPS samt kort virker fint, ligeledes wifi. Hvad med opkald fra din telefon - virker det, eller går den i sort?
Jeg har da også været meget glad for min, men har set frem til denne opdatering, idet der var apps som ikke kunne køre på 1.6... de kører nu - men nu kan jeg bare ikke bruge den til at ringe fra!!!

Skriv lige..om din A10 med 2.1 virker når du ringer op ra den???

Hilsen Peter

0 0
Allan Schwartz 04-12-2010 16:36:46

Hej Peter,

Min virker fint med at ringe, jeg kan sagtens bruge den som normal telefon. Jeg har lavet en nulstilling -> Indstillinger > Fortrolighed > Nulstilling for at få nogle af tingede til at virke. Men det slettede også en del som jeg ikke har kunne få tilbage igen. Wifi er det eneste som ikke virker, kortende kan jeg jo ligge ind igen... mod betaling. Min routher skriver " Received Deauthentication" når jeg prøver at connete med telefonen.

0 0
Allan Schwartz 04-12-2010 16:39:29

Har fundet dette : Screen will go dead, if you press lock (power) button when you are on call. Only way you can revert is remove the battery and putting it back". Kan din knap hænge, sidde fast?

0 0
Peter 04-12-2010 15:17:30

Jeg var hurtig til at opdatere min A10 fra 1.6 til 2.1 styresystem versionen, men skulle nok have beholdt det gamle...men hvordan skulle man vide det? Nu sidder jeg med en ubrugelig telefonhvor skærmen går i sort når man benytter telefonen til at ringe op fra?? Telefonen ringer godt nok op, men alle knapper og skærmen er døde... den eneste mulighed for at lægge røret på, er at demontere bagpladen, tage batteriet ud og dernest sætte det i igen og genstarte telefonen.. hvis man igen ringer op så sker det samme igen??? Trist, men nu er min A10 ubrugelig indtil der rettes op på dette...hvis det tager ligeså lang tid som det tog for 2.1 opdateringen, så eralle 2900 kr da røget lige fluks ned i afløbet???

Det må kunne gøres bedre??

Hilsen Peter

0 0