Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Garmin: Nu er det sikkert at opdatere Nüvifone

Garmin: Nu er det sikkert at opdatere Nüvifone

Garmin-Asus Nåuvifone A10 og A50 kan nu sikkert og problemer opdateres til Android 2.1, lover Garmin.

Den længe ventede opdatering af Garmin-Asus-mobilerne A10 og A50 fra Android 1.6 til 2.1 kom endelig i weekenden.

Lykken var dog kort for en række Nüvifone-ejere, der oplevede store problemer med mobilen efter opdateringen. Kort tid efter gik Garmin-Asus ud og advarede brugerne mod at opdatere mobilen.

Nu melder Garmin, at opdateringen skulle være blevet fejlrettet, så man roligt kan opdatere sin Garmin-Asus Nüvifone. Det fortæller Garmin til Mobilsiden.dk.

Garmin fortæller i øvrigt, at det har været utrolig få mobiler, der har haft problemet.

-"Der er solgt cirka 6.000 telefoner i Danmark på nuværende tidspunkt, og ud af disse har der været en lille procentdel, hvor opdateringen har slået fejl," fortæller Sofia Wulff, kommunikations-ansvarlig for Garmin Danmark.

Skulle der alligevel være problemer efter opdateringen, skal man kontakte Garmins support, råder Sofia Wulff.

Står mobilen ikke til at redde, får man mobilen ombyttet til en ny, lover hun.

Sådan opdaterer du din Nüvifone:

  • Gå til garminasus.com
  • Under afsnittet Support vælges den relevante model (A10 eller A50)
  • Klik på softwareopdateringer
  • Vælg Telenor eller Telia, hvis mobilen er købt igennem en af disse teleoperatører, ellers vælg Open market
  • Download opdateringsprogrammet og følg de danske instruktioner på skærmen
Opdateringen tager cirka 15 minutter og batteriet skal være fuldt opladet inden opdateringen påbegyndes.

Husk altid at lave backup af telefonens indhold og indstillinger inde opdateringen. Under Support sektionen på hjemmesiden findes PC synkronisering, som kan bruges til at lave backup.

Kommentar

x

Opret bruger
md86 06-02-2011 11:30:16

Jeg vil lige høre jer andre om I også har problemer med 3G forbindelsen? Det er først noget der er begyndt at genere mig nu og ikke umiddelbart efter jeg opdaterede min a10 for godt en måned siden.
Jeg ved ikke om det er telenors 3g dækning der er problemer med, eller om det er telefonen, men nogle gange kommer den med en fejl hvor der står at "netværket er slået fra på telefonen" uden jeg har slået det fra, og så kan den bare ikke få forbindelse. Wifi og kort fungerer fint, jeg oplever bare at telefonen nogle gange hakker lidt i det, eller hænger lidt længe, men det er til at leve med.

0 0
Henning Mortensen 07-02-2011 09:05:54

Henning!
Jeg har ikke haft problemer med 3G-forbindelsen efter opdatering til Android 2.1, alt virker som før. Bor i Nyborg og har fuldt signal, men oplevede på en tur til Højen uden for Vejle at der ikke var forbindelse til 3G-nettet hvilket, jeg antager, skyldes manglende dækning i området selvom det lyder mærkeligt kun 6 km. fra Vejle centrum.
Ps: Vides det om der kan forventes yderligere Android-opdateringer?

0 0
Stef 11-01-2011 09:05:53

Har netop opdateret som forklaret øverst på siden. Havde inden da opdateret til nyeste maps fra Garmin og lagt dem på mit 8Gb SDkort. HUSK at tage SDkortet ud af telefonen før du opdaterer til 2.1 - så kører processen helt perfekt. Og LAD VÆRE med at være utålmodig når telefonen genstarter og tilsynelaende "hænger" - det gør den ikke, den arbejder.... Lige pludselig er den klar :)

Alt fungerer:
WiFi
GPS
Stabil
HURTIG

0 0
Kenn 17-12-2010 18:58:30

Fik besked fra Service at min telefon reparation var afsluttet og jeg kunne afhente den idag i Telenor butikken.
Minsandten.... det var en spritny og opdateret A10 som lå og ventede på mig :-).... og den virker! :-)
Tak for god service Telenor/GarminAsus.
Glædelig Jul.
Kenn

0 0
Britt 11-12-2010 17:28:30

Af en eller anden mærkelig årsag er kortene nu kommet tilbage i telefonen. Måske tricket er blot at fjerne den fra USB'en... så gik der et par minutter og så virkede skidtet pludselig.

0 0
Kenn 12-12-2010 18:39:21

..... og virker dit WIFI???
Hilsen.
Kenn

0 0
Britt 13-12-2010 16:21:03

Jeps, WiFi har virket hele tiden... så telefonen er helt som den var før opdatering.

0 0
Britt 11-12-2010 17:13:27

Jeg har opdateret Android og mistet alle kort og Garmin-funktioner.
Er det overhovedet lykkedes nogle at få proppet kortene tilbage i A10'eren??
Er dybt frustreret... aaarrggghh!!

0 0
Henning Mortensen 12-12-2010 17:34:04

Ja efter flere forsøg. Det viste sig at man skal udtage evy. installeret SD-kort før opdatering ellers går det galt.
/Henning

0 0
Kenn 11-12-2010 10:49:18

Telenor butikken har nu sendt min A10 til Service, så nu må vi se hvad de finder ud af i de 2 - 3 uger jeg må undvære den :-(!!!
Hvordan skal jeg nu finde vej???
Jeg fik allernådigst udlånt en SonyEricsson T700 i ventetiden, Suuuuk :-(, man kan jo ikke engang se tasterne på sådan en ....., hvad skal man kalde den???
Glædelig Jul!
Kenn

0 0
Pling73 13-12-2010 14:56:48

afleveret min i telenorbutikken i tirsdags og har lige fået udleveret en ny. Så der går vel heller ikke længe før du har din.

0 0
Pling73 16-12-2010 17:35:27

Haha der var jeg squ lige hurtig nok.. Fik en ny telefon og den var opdateret og wifi virkede.
MEN når jeg ringer op fra den går skærmen i sort og du kan intet gøre, andet end at pille batteriet ud..
Det er da til grin. Nu ligger den også nede i butikken til ombytning.

0 0
Peter 09-12-2010 18:12:04

Nu er det op til Garmin / Telenor at vise om de formår at give en service som kompencerer for de mange problemer der har været med A10 og A50.. Jeg afleverede min A10 til Expert/Telenor butikken idag, og så må vi se om Garmin "bare" ombytter telefonen, som de lovede (Her på mobilsiden.dk)... Jeg håber de haster disse sager igennem, idet de jo også gerne skulle nyde godt af julesalget!! Hos Expert/Telenor butikken, havde de ikke hørt om dette problem - men lytte¨de da med stor interesse på det jeg fremlagde.. det hjalp da en hel del, da jeg kunne fremvise/henvise til det som var offentliggjort via mobilsiden.dk, som hele vejen igennem har behandlet denne opdateringssag med en professionel alvor! Nu, er det så bare at vente... hilsen Peter

0 0
claus p 08-12-2010 20:24:47

Har prøvet at opdatere adskillige gange og de fleste gange når den til genstart og stopper midt i det hele,så jeg er nødt til at tage batteriet ud for at få liv i den igen.Andre gange siger den ugyldig fil.Andre der har oplevet det samme ?

0 0
Poul 08-12-2010 19:39:49

Nu har jeg også prøvet alt. Nulstilling, reinstallering (Telenor)af 2.1 og det eneste der ikke virker er WiFi. Kan sagtens finde router, men hopper af med det samme.
Alt andet virker ellers perfekt.
Ærgerligt, for det er ellers en god lille sag, som er blevet en del hurtigere.

0 0
JR-Hansen 08-12-2010 16:38:49

Jeg har prøvet at gøre som du siger, og den siger bare at der ikke er nogle kort opdateringer til min, og den er en måned gammel og har ikke tidligere hentet noget derinde..

Bliver sindssyg hvis jeg skal bytte telefon igen, det er er nummer 3 telefon jeg har af deres på 3mdr!!

0 0
Pling73 08-12-2010 14:12:08

Tja hvad skal man sige, mit wifi virker skam heller ikke. Den finder dog diverse router, men kan ikke logge på. skriver enten afbrudt eller mislykket. selv på åbne router mislykkes det.
Den er blevet nulstillet og opdateret igen, intet hjalp. Den ligger nede i telenor butikken nu :-(

0 0
Kenn 08-12-2010 16:23:13

Hej.
Jeg har prøvet alt! Nulstille til fabriksstandard, reinstallere opdatering 2.1, gøre den strømløs osv. intet hjalp!
GarminAsus support meldte også hus forbi og anbefalede at indlever den til service! :-(
Så derfor, alle A10 ejere med dette problem, i kan ligeså godt gå den tunge gang til butikken!
Øv!
Kenn

0 0
Allan Schwartz 08-12-2010 00:20:51

Har lige prøvet at opdatere min igen og WIFI virker stadig ikke... også skal jeg lige lægge kort ind igen...

0 0
Kenn 07-12-2010 21:27:12

Ja så fik man smadret WIFI på den konto! Forhåbentligt er Telenor klar med en udskiftning af telefonen imorgen!???
Hilsen Kenn

0 0
Peter 07-12-2010 22:47:47

Hej Kenn!
Er der mere der ikke virker? Vil den slet ikke finde nogle netværk? Efter min opdatering skulle jeg ind i Indstillinger. videre til trådløse netværk og derefter vælge det netværk jeg ville på og trykke "forbin".. Før opdateringen fandt A10 selv netværket og forbandt til det stærkeste... nu skal jeg acceptere at den også forbinder til det netværk den har fundet...
Men det skal ikke undre mig at der er opstået en fejl ved opdateringen!! Måske skulle du prøve at re-opdatere - så kan du jo fortælle Garmin at du har prøvet alt!
Hilsen Peter

0 0
JR-Hansen 07-12-2010 17:41:55

Der er jeg nu ikke enig.. har lige gjort det og nu er gps delen død, nul kort i hukommelsen!!!

0 0
Peter 07-12-2010 20:28:21

Hvis der ellers ikke er noget andet galt med telefonen, så kan du tage det roligt! Du skal gå ind på Garmin Asus hjemmeside og videre ind på "My Garmin" som er din egen private del af hjemmesiden. Du skal logge dig ind hvis du ikke har været der før - skal du oprette din konto.. Når du er derinde kan du gå ind og downloade dine kort.. Hvis du ikke har brugt din medfølgende kortopdatering kan du også aktivere den her. Nu kan du downloade din kortversion og fra din PC kan du loade den ned til trelefonen... tag det roligt - du har ikke mistet dine kort!

Hilsen Peter

0 0
sorenac 11-12-2010 11:39:35

Hvordan claimer man sin opdatering via myGarmin? Jeg er oprettet og har registreret telefonen, men kan kun finde købe-kort.. Mine kortdata er også forsvundet efter opdatering til 2.1, og jeg lavede ikke backup, da telefonen var helt ny.

/Søren

0 0
x