Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Garmin Nüvifone A10 sælges nu i Danmark

Garmin Nüvifone A10 sælges nu i Danmark

'Vores mobil er bedre end iPhone' har Garmin Asus tidligere udtalt. Danskerne kan selv vurdere om dette er korrekt, da mobilen nu kan købes i Danmark.

Det er præcis to år siden der blev talt om en Garmin Nüvifone første gang. Men efter utallige udsættelser, kan den nu endelig købes i blandt andet Danmark.

Foreløbig er Telenor den eneste danske mobiloperatør der har taget produktet, der er en blanding af GPS-navigation og en traditionel touchmobil, ind på hylderne.

Uden abonnement koster Garmin Asus Nüvifone A10 2.899 kroner, mens den kan fås fra 2.974 til 4.476 kroner, på en seks måneders abonnentskontrakt.

Nüvifone A10 kommer med Garmins komplette navigationsprogram, inklusiv bil- og fodgængernavigation. Kortene ligger direkte på enheden og skal ikke downloades via dataforbindelsen, mens man kører.

Styresystemet på mobilen er Google Android, og derfor har den også alle de features, som kendes fra dette system. Blandt andet mail, internetadgang, Android Market m.v. Den har også et kamera på fem megapixels.

Ved leveringen indeholder A10 Europakort. Hvis du på et tidspunkt ønsker at opdatere kortene er prisen 399 kroner. Der kan dog købes "lifetime"-opdatering for 799 kroner.

Læs også:
 - Web-TV: Se Nüvifone A50 helt tæt på

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter 04-10-2010 20:54:48

Nu er jeg ved at være godt træt af at vente på Garmin asus´s update af det forældede styresystem v.1.6. De burde have være fremme med 2.1 for lang tid siden. Jeg har haft A10´eren i over en måned nu, og der er så mange fejl meddelelser at den nærmest er ubrugelig. Det eneste man kan benytte er faktisk den indbyggede navigator fra Garmin - alt andet er stort set forældet og melder fejl konstant. Der¨må gøres noget hurtigt - jeg har allerede kig på en ny android... A10 er så forældet at den ikke engang kan downloade de seneste android apps???

Garmin Asus....det er for ringe!!!

Hilsen Peter

0 0
BSG 15-07-2010 11:54:57

Det er absolut en fordel at den kører på android :)

0 0
ladjo 14-07-2010 12:39:22

Ja med en komplet Garmin navigation oveni til den pris ;o)))

0 0
pb 13-07-2010 20:47:04

Har lige bestilt min gennem mobil2kr til samlet pris på ca 1900, det kan sku ikke gå helt galt...glæder mig

0 0
ladjo 12-07-2010 13:51:34

Den første Nüviphone G60 prøvede jeg... men den kom aldrig med understøttelse af dansk... Puha, den fik aldrig fat i min far ;o)
Nr 2 forgænger A50 kom aldrig til DK. Men nu får vi så den nye A10.
Syntes nu det lyder spændende. Så må der jo ligge en Garmin version klar til Android et sted ;o))
...og den integration med navigation i alle led kan da kun imponere.
Den skulle komme med fuldt Europakort og her er Garmin jo førende med størst dækning/flest lande...

De første tests lyder dog lidt lunkne... Kunne god finde på at teste en... Men der er pt. nedlagt forbud mod nyindkøb ;o/

Men som skrevet ovenfor får den det svært når f.eks. en HTC HD2 med Navigon MN7.4 eller Tomtom N7 bare spiller max.

0 0
Peter 12-07-2010 09:57:51

Nüvifone A10 kommer med Garmins komplette navigationsprogram, inklusiv bil- og fodgængernavigation. Kortene ligger direkte på enheden og skal ikke downloades via dataforbindelsen, mens man kører.
Men er Nordiske kort eller Europa eller hvad? Jeg kan heller ikke se det på deres hjemmeside.

0 0
Mobilsiden.dk 13-07-2010 09:25:14

Hej Peter,

Jeg har lige talt med Telenor som oplyser, at der er Europakort med.

Skal kortet opdateres koster det i øvrigt 399 kroner, pr. opdatering. Man kan også købe "lifetime"-abonnement til 799 kroner.

0 0
Stefan 12-07-2010 07:52:49

"Styresystemet på mobilen er Google Android, og derfor har den også alle de features, som kendes fra dette system. Blandt andet mail, internetadgang, Android Market og et kamera på fem megapixels."

Awesome, så det er FORDI den har Android, at den har et 5 megapixel kamera? :P John er man småfuld her ved middagstid? Jeg ved godt det er lørdag... meeeen...

Anyway så er jeg ikke sikker på hvad jeg skal mene om en GPS med indbygget telefon. Det burde jo være omvendt i min verden. Men okay det kan vel være lidt det samme. Min tanke er bare at det er en enhed som oftest bruges som telefon, og der er bare flere som har mere erfaring. Men igen, Garmin skal vel have noget erfaring på en eller anden måde?
Jeg tror bare jeg klarer mig med at installere TomTom på min HTC HD2.

0 0