Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Goddag Krak, farvel De Gule Sider

Goddag Krak, farvel De Gule Sider

Den nye "find det nu!"-konge er landet.

Jeg har en iPhone. Skyldig. Jeg er glad for den, den klarer de opgaver, jeg kaster i nakken på den stort set fejlfrit, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg fik gjort de ting, jeg skal i løbet af en dag, før jeg fik en.

iPhonen er dejlig - men den er allermest dejlig, fordi en masse folk verden over sætter sig ned, og skriver applikationer til iPhonen, der gør den brugbar OG dejlig.

Og i lang, lang tid var De Gule Sider en forside-applikation for mig: Hvor bor en given person? De gule sider. Jeg er sulten - hvor ligger nærmeste shawarma-bar? De gule sider. Hvilke virksomheder bor på Dynamovej i Brøndby? De gule sider.

Men de gule sider er blevet... mærkelig. Returnerer ikke de rigtige ting, og finder decideret forkerte ting oftere, end hvad godt er.

Så da jeg opdagede, at konkurrenterne hos Krak har lavet en lille lækkerbisken af en app, MÅTTE jeg over og kigge. Og downloade. Og bruge. Og slette de gule sider, og flytte Krak ind på dens plads!

For HOLD da op der er kælet for detaljerne! Lækkert layout, flot designet, og så bruger de augmented reality! Kamera, kompas og database i smuk forening: brug Guide-funktionen til at finde f. eks. nærmeste pizzaria.

Når listen med resultater så dukker op, lægger du iPhonen ned i vandret: kameraet tændes, og du kan nu se direkte på skærmen, hvilke pizzariaer ligger i hvilken retning - og hvor langt væk! - lagt direkte ovenpå billeder af dine omgivelser i realtime.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Vejle Kristensen 13-08-2010 16:00:13

omend med et lidt andet sprogbrug.
Men han har ret i at det virker meget dobbeltmoralsk at man på den ene side anklager alle andre medier end en selv for at være for æble fikserede og man så på den anden side selv smider den ene artikel om apple op efter den anden. Jeg kan PT ikke se at mobilsiden er en disse mindre pro ævle end alle andre sider, uagtet hvem der har skrevet artiklerne, så er det vel stadig John´s side de bliver lagt op på og han burde derfor enerådigt kunne bestemme hvilke artikler man ville have op på sin side. Og en artikel om en tilfældig app; det er sgu for sølle. Så kan I jo lave 1000 artikler om dagen bare med apps alene. Jeg bruger ikke selv apple, men har intet imod produktet, men det er dumt at smide med sten når man selv bor i et glashus.

0 0
Henrikmand 13-08-2010 11:58:56

Jeg hverken har eller får nogensinde en iDims!

Men.... jeg ville nu alligevel synes her var trist, hvis det ikke var for nyhederne om de forskellige iDimser.

Det, som har moret mig mest indtil nu, er når der har været en mangel på iPhone, fx. Flash, MMS og lign. Så bliver der altid en særdeles underholdende debat, hvor iFreaks forsvarer fejlene med henvisning til, at Apple har noget meget smartere (på vej), eller at den kære onkel Steven, siger at noget andet er meget bedre end det, alle de andre siger. (Æv-Bæv-Bussemand)

Nu går det så lidt den anden vej, hvor alle de andre synes der er for meget iSnak.

Personligt synes jeg at iDebatter har høj underholdningsværdi. Så bare kom med mere fra iSkuffen :o)

0 0
gielsgaard 13-08-2010 12:20:58

Tja HHenrikmand,jeg styntes det er lidt en pestilens,med alle de negative kommentarer,forstår ikke at der er nogen her som fatter nada,Steve Jobs er da kun interesseret i at sælge så mange Iphones som muligt,han har fravalgt flash ud fra sin og andre hos Apples mening,og det står jo enhver frit for at købe andre mærker,lavpunktet er da at beskylde John for at modtage ydelser fra Apple,det er da en fornærmelse af manden der ikke hører nogen steder hjemme.Ja han sagde at medierne focuserede for meget på Iphone,og det gør de jo af den simple grund at de kan tjene penge på det,Google kan jo bare tage sig sammen og åbne market herhjemme.

0 0
Henrikmand 13-08-2010 12:23:21

Enig!

At beskylde John for at skrive iArtikler imod iPenge er simpelthen for lavt!

0 0
gielsgaard 13-08-2010 19:46:42

Dette site må være et af de få som tolererer at medlemmer direkte beskylder admin. for at modtage bestikkelse,var det mit job blev de banned,ikke for at de ikke bryder sig om Iphone det har man da ret til men den slags beskyldninger skal stoppes med hård hånd.

0 0
Christian 12-08-2010 08:18:41

Hvad fanden sker der for dig John G. !!! Du stiller dig så smart op i tv2 news, og fortæller hvor nederen det er, at alle medier omtaler Iphone konstant som om den er "gud" Hvilket du IKKE synes man burde, da der jo ikke var noget revoltionerene ved den nye Iphone.. Men men men..!!! For fanden John G. Du er bare narda en skid bedre, du er faktisk være end alle andre medier tilsammen :/ Samligner man med f.eks Mobil.nu, så nævner de ikke en 10. del om iphone i forhold til dig / Mobilsiden.dk..
Hvad fanden er der sket med Mobilsiden.dk, efter dit omtalte indslag i tv2 News.??
Jeg har godt læst din "søforklaring" som du sendte ud, med en masse (Blah iphone blah iphone blah blah) men det her tager sgu overhånd for dig.. Jeg synes satme du er dobbelt moralsk af h til, og hver dag når jeg ser et nyt indlæg eller 10 om Iphone på mobilsiden.dk, så er jeg ved og bræk mig over mobilsiden.dk
John G. Der er mange andre mobil mærker der kan skrives om, så spænd nu den hjælm du render rundt med og kom ind i en kampen..
Hvis nogen skulle være i tvivl, så tilslutter jeg mig de øverste indlæg i denne "debat"

0 0
Henrikmand 12-08-2010 12:08:06

Undskyld mig, Christian, men du er virkelig pinlig lige nu!

Hvordan kan du tillade dig at brøle op på den måde, når du ikke engang har gjort dig den ulejlighed at se, hvem der har skrevet artiklen?

0 0
Christian 12-08-2010 16:04:47

Undskyld Henrikmand, har du læst det jeg skrev..?
John G. har udtalt sig om hvordan alle andre medier pisser en stemning op omkring Iphone.. Men hans media (Mobilsiden.dk) Gør jo præcis det samme, og det er det som der er min pointe ;)
Så jeg er ligeglad med hvem der har skrevet artiklen ;) Men det er mobilsiden.dk der bringer det ene efter det andet indlæg om iphone på banen..
Og se nu bare her i skrivende stund, er der mange andre medier der har opfanget at google holder pressemøde i dag om noget mobilt relateret, men ikke et ord om det her på mobilsiden.dk (Endnu) Gaaaab.. Havde det været noget om Iphone, så havde det da været der med det samme..

0 0
Kim 12-08-2010 20:41:06

Jeg er stort set enig med dig Christian. Kikker man på andre mobilsider rundt om på nettet, så skriver de artikler om alt andet hvad der rører sig inden for mobilverden. Der kommer en enkelt om iphone i ny og næ, men slet ikke i det omfang som mobilsiden præstere. Man skulle næsten tro at mobilsiden for penge af appel for at bringe artikler om den. Mobil.nu er også slemme til at bringe mange artikler om iphone.
Og selvom alc skriver at de artikler der bliver læst mest er iphone artikler (hvor han så lige ved det fra) så læser jeg dem ikke. Jeg er totalt ligeglad med iphone.

0 0
TF 13-08-2010 09:47:29

nu er der jo nogen der er interesserede i iphone og de har vel også ret til at få nyheder om denne, uden i skal skabe jer som små børn over at det ikke kun er feks android telefoner eller windows mobile der skal skrives om, prøv at læg mærke til at folk der har iphone ikke sider i nyheder om andre telefoner og skaber sig over de ikke er om deres telefon, så prøv at opfør jer knap så barnligt og forresten kim vis du ikke læser om iphone hvorfor skriver du så her ;)

0 0
Christian 13-08-2010 10:31:45

Thomas, Der er jo efterhånden IKKE andre nyheder her på mobilsiden.dk end Iphone nyheder.

Kim, Ja jeg har også tænkt den tanke, at Mobilsiden.dk har fået et eller andet for og ændre deres synspunkt mht mediaomtale.

0 0
TF 13-08-2010 11:02:35

prøv at gå ind på listen over nyheder fra de sidste par dage eller uge eller længre og tæl dem sammen så er det vist heller ikke være, det skifter jo hele tiden, igår var næsten alt om iphone i dag er det android og i morgen måske windows ell symbian osv osv, men det er lidt sjovt det kun er i iphone nyheder folk brokker og ikke når alt er om feks android, som det jo også ret tit er, tænk over det.

0 0
alc 12-08-2010 00:03:24

De artikler der har flest læsere er iPhone eller Apple relaterede artikler. Det har været oppe og vende før et par gange.

Selvfølgelig skriver Mobilsiden da artikler som de regner med mange vil læse. At der så er nogle enkelte (jer) der får ondt i røven over det, kan sådan set ikke komme os der gerne vil læse artiklen ved.

I kan da bare lade være med at klikke jer ind på den!

0 0
gielsgaard 12-08-2010 19:55:07

alc,du har helt ret.Ja der er mange nyheder omkring Iphone,men de bliver jo læst,og hvis man ikke har lyst til at læse om den telefon så lad for pokker være med at klikke jer ind på de nyheder.

0 0
Bahumbaba 11-08-2010 22:59:23

Jeg syntes mobilsiden skal til at overveje hvilke "artikler" der ender på deres side som nyheder.

Denne nyhed hører måske mere til i mobilsidens forum under iPhone App Store.

Personligt går jeg ind på mobilsiden for at finde nyheder og anmeldelser, hvis jeg vil have gode råd til App's går jeg ind i jeres forum!.

0 0
Onkel_Per 11-08-2010 22:34:49

i form af en Widget, fulgte med den nyeste version af Google Maps til Android.
Ikke med kamera-funktionen. Men dog med mulighed for navigation, kort, opkald og anmeldelser.
Og den fungerer sikkert også i andre lande end dem Krak dækker ;-)

0 0
Kim 11-08-2010 22:15:43

Jeg er helt enig med Shawn, der er alt for meget apple her på mobilsiden. Jeg fornemmer også de tilbeder iphone. Jeg er også ved at være træt af mobilsiden, da det næsten kun handler om apple.

0 0
Shawn S. Ø 11-08-2010 13:54:24

Jeg ved ikke lige hvad det er med mobilsiden men pro Apple er de da blevet. En ting er det at man gik i medierne fordi man mente at der var for meget fokus på iPhone en anden er den storm af artikler om den.
Men det her er jo ren tilbedelse og mere malplaceret end en sten mod en glasrude.

Jeg har intet mod artikler om en seriøs telefon på markedet. Men klart mod det her.
Dett bliver sidste gang jeg læser nyheder på Mobilsiden i meget lang tid.

Farvel og god vind til jer alle:)

0 0