Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Godt netværk sikrer TDC flere kunder

Godt netværk sikrer TDC flere kunder

Et godt net har givet TDC et forspring og 10.000 nye kunder om måneden.

Det er lykkes TDC at skaffe 29.000 nye kunder i årets andet kvartal. Til gengæld har Telenor og Telia mistet henholdsvis 1.000 og 4.000 kunder i samme periode.

I følge aktieanalytiker Poul Ernst Jessen fra Danske Market er det TDCs billige underselskaber, og danskernes hang til smartphones, der lokker kunderne til.

-"Telenor og Telia har lidt under, at de har dårligt net, og det er i stigende grad ved at gå op for folk. Datakvaliteten betyder mere, når kunderne skal skifte over til smartphones," siger analytikeren.

Sammen med teleselskabet 3 har TDC markedsført sig på at have det bedste netværk, med god dækning til det mobile bredbånd og høje datahastigheder.

Men efter Telia og Telenors annoncering af et netværkssamarbejde i starten af sommeren, sætter analytikeren spørgsmålstegn ved, hvor længe TDC og 3 kan blive ved med at påstå, at de har det bedste netværk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gabriel 04-08-2011 21:54:57

Jeg har i tidernes morgen prøvet adskillige abbonementer, og er nu havnet på Oister - altså på 3´s / tdc´s netværk som efter sigende skulle være det bedste/hurtigste abbonement i DK. Download hastigheden hos mig er indendørs er 0,2 Mbps - og upload hastigheden er 0,1 Mbps. Ja - jeg føler mig totalt til grin - men der er åbentbart ingen der kan gøre det bedre. Teleselskaberne burde måske afregne og evt. kontrolleres iht. den aktuelle hastighed via. ombudsmanden el. lign. instans.

0 0
Carsten 05-08-2011 13:05:56

Gabriel, har du tjekket om nogen af teleudbyderne har lovet dig en vis hastighed? Det er der næppe, og så er der ikke noget at komme efter. Du er nødt til at forstå og acceptere, at der ingen garantier er med mobile signaler - det afhænger helt og holdent af, hvordan den tekniske og geografiske virkelighed ser ud i dit nærområde.

Prøv evt. at søge på mastedatabasen.dk og se, hvilke selskabers master der er tættest på dig. Derefter vil et opkald til disse selskaber bringe dig nærmere et svar, idet deres tekniske afdeling (eller evt. kundeservice selv) bør kunne svare på, hvad du nogenlunde kan forvente i forhold til fx mastens retning samt det tekniske udstyr på pågældende mast.

0 0
Gabriel 04-08-2011 23:08:39

Skylder måske lige at sige, at jeg før eks. havde BIBOB, med telenor som udbyder - hvilket var fuldstændigt værdiløs (ingen forbindelse).

0 0
BloodweiserDK 05-08-2011 06:22:27

Hej Gabriel. Det lyder som om du bor i et område, hvor der generelt ikke er særlig god dækning. Ren nysgerrighed, hvor i landet bor du? :)

0 0
labodilsen 04-08-2011 15:44:01

ja der hvor jeg bor, er der ihvertfald meget ringe dækning fra 3. der dækker både Telenor og Telia langt bedre. så det kan godt være 3 er bedre til at markedsføre sig. men reelt skal man selv gøre sig erfaring med hvad selskab der dækker bedst i et givent område.

0 0
Carsten 04-08-2011 18:01:19

Så sandt som det er sagt.

0 0

Om brug af cookies