Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google åbner website for Android Market

Google åbner website for Android Market

Nu får Android Market sit eget site, og giver mulighed for at finde og installere applikationer fra hjemmesiden.

Google har netop lanceret en website til deres applikationsbutik Android Market.

market.android.com kan man lede efter applikationer, læse mere om dem og få et overblik over de applikationer du allerede har installeret.

Websiten spiller sammen med din Android-mobil, så du kan installere applikationer på mobilen, direkte fra hjemmesiden.

Hvis du finder et link til en applikation på market.android.com i et feed fra for eksempel Twitter eller Facebook, og trykker på det fra mobilen, ryger du direkte til applikationen i Android Market.

Siden er online, men man kan pt. ikke logge ind på den eller installere apps derfra.

Køb i applikationer

Samtidig med lanceringen af Android Market-websiten åbnede Google også op for de såkaldte in-app-køb - altså muligheden for at tilkøbe sig muligheder inde i en applikation, som man har købt eller hentet gratis. 

Fænomenet kendes allerede fra Apple's produkter, og har fået skæld ud for at kunne være en særdeles dyr fornøjelse. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Behnam Pariz 04-02-2011 17:32:14

Der står at siden er online men at man ikke kan logge ind... Men jeg har lige siden i går kunne logge ind og installere, og det virker hurtigt og upårklageligt! #Win Google!! - Det bliver Apples død :-D

0 0
Mikkel 02-02-2011 21:19:59

Det er en meget interessant lancering. Hidtil har appbrain.com gjort præcis det samme. Hvorfor Google vil overtage dette, i stedet for at støtte appbrain kunne jeg godt tænke mig en uddybning af.
Umiddelbart er det jo ikke omkostningsfrit for Google at gøre dette. Man må formode, at de er glade for developers, som udvikler på og for android platformen. Men her skriver de jo under på appbrains dødsdom. Interessant...

0 0
Norupz 02-02-2011 23:47:04

Interessant at du vælger og poste den samme besked, en halv time efter du har postet den første gang ;)

0 0
Mikkel 04-02-2011 03:10:53

Ja, det beklager jeg... Ved ikke, hvordan det gik til. Det var bestemt ikke hensigten.

0 0
Martin Kamp Jensen 02-02-2011 21:13:14

Det virker på min Hero med Android 2.2 (FroydVillain 1.7.2). Lækkert.

0 0
jens 02-02-2011 23:39:04

Øv... virker ikke på min... samme rom.
:-(
kan ikke se telefonen....

0 0
Mikkel 02-02-2011 20:52:39

Det er en meget interessant lancering. Hidtil har appbrain.com gjort præcis det samme. Hvorfor Google vil overtage dette, i stedet for at støtte appbrain kunne jeg godt tænke mig en uddybning af.
Umiddelbart er det jo ikke omkostningsfrit for Google at gøre dette. Man må formode, at de er glade for developers, som udvikler på og for android platformen. Men her skriver de jo under på appbrains dødsdom. Interessant...

0 0
Martin Kamp Jensen 02-02-2011 21:15:13

AppBrain er en tredjepartsside, hvor man skal oprette en konto for at få automatisk installering. Hvis du hellere vil bruge den, kan du jo bare fortsætte med det. Jeg vil hellere bruge Googles system direkte.

0 0
Mikkel 02-02-2011 21:22:40

Man skal jo bare logge ind med sin google konto, hvilket mange med en android telefon må antages at have.
Og ja det er tredjepart. Det er jo netop det jeg hentyder til. Udviklerne (tredje part). Man skulle tro, at Google gerne ville holde sig gode venner med disse, da de leverer en stor del af oplevelsen til smartphones.

0 0
Henrikmand 03-02-2011 10:34:55

Jeg har brugt Android i mere 1½ år, og har aldrig hørt om AppBrain.

Det lyder da smart, men hvis ingen gør opmærksom på siden, så kan den jo ligge og rådne op.

Det er måske ikke engang sikkert at Google kender til dens eksistens ;) (Narh - det gør de nu nok)

Men nu ved alle det, og det virker! Suveræn løsning :o)

0 0
Martin Kamp Jensen 02-02-2011 21:30:05

Tja, udviklerne bag AppBrain har gjort et godt stykke arbejde, men prøv at tænke på, hvor mange Android-brugere, der kun har brugt Market på deres telefon og aldrig hørt om AppBrain. Det er jo selve applikationsudviklerne, der for alvor er brug for. Dermed ikke noget ondt om AppBrain, men jeg kan ikke lige hidse mig op over, at de måske er blevet mere eller mindre overflødige.

0 0
Phunjap 03-02-2011 09:32:51

Jeg har længe brugt Appbrain, men det er med den nye version af Android marked ikke længere muligt at installere apps direkte fra appbrain ;(
Så er glad for at se Google selv giver os den mulighed ;)

0 0