Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google Chrome er nu klar til Android

Google Chrome er nu klar til Android

Efter mere end et halvt år undervejs er den velkendte Google Chrome browser nu på vej til Android.

Foto: Google

Google Chrome har i de senere år taget store markedsandele inden for browsere til PC'ere, og går nu med Chrome til Android efter smartphone markedet.

Chrome til Android er netop nået beta-stadiet, og tilbyder et hav af velkendte features.


Hastighed

Google Chrome til Android, er udviklet til Android 4.0 Ice Cream Sandwich, og har det selvsamme formål som Chrome til PC har, nemlig enkelthed og hurtighed.


Chrome til Android vil give dig de velkendte funktioner, som du kender fra Chrome til PC, blandt andet hurtig, nem søgning og navigering direkte fra adressebaren, også kendt som "instant search".

 

Enkelthed

Derudover vil Chrome til Android også fokusere på nem synkronisering, og cross-platform anvendelse, Således at man let kan arbejde på kryds af sin tablet, smartphone og PC, uden forstyrrelser og uden problematik.

Hele opbygningen af browseren er udviklet fra bunden af, således at fanestyrring og brugen af browseren er tilpasset både den lille skærm på din smartphone, men også den større skærm på en tablet enhed.

Browseren giver dig uendelig brug af faner, med let mulighed for at bladre mellem fanerne, med intuitive bevægelser på skærmen.

Chrome-teamet har også valgt at fokusere på problemet, med at åbne links på en hjemmeside. Med den nye "links"-funktion, giver browseren en nem måde at zoome ind på links, så det bliver lettere  at ramme den første gang.

Sikkerhed

I den nye browser har sikkerheden også været i fokus, og med funktionen "inkognito-tilstand", er privat browsing også blevet muligt.

Ved at logge ind i browseren, med den konto man også bruger i sin Chrome browser på PC'en, så sker synkronisering mellem enhederne automatisk.


At logge ind giver følgende fordele: 


  • Se åbne faner: Forlader man computeren med flere faner åbne, kan de let tilgås fra Android-enheden, fuldstændig som man forlod dem på computeren. 

  • Relevante forslag: Bruger man ofte samme hjemmesider på sin computer. Nu finder din Androi- enhed selv ud af at huske disse sider, således bliver autoudførelse 
    også overført til din Android. 
     

  • Synkronisering af bogmærker: Alle ens bogmærker bliver gemt og synkroniseret på tværs af alle Chrome platforme. 

     

Er du interesseret i Chrome til Android, så er den tilgængelig via Android Market, yderligere information om Chrome til Android kan findes her.

Video: Google introduktion af Chrome til Android

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hotpop 09-02-2012 12:04:00

Chrome til PC, kan køre på selv en 8 år gammel maskine.

Chrome til Android kan kun køre på nyeste Android...

mega skuffet :(

0 0
spock123 09-02-2012 11:04:42

På min Galaxy Tab 10.1 med ICS (Cyanogenmod9) kører Chrome browseren fantastisk!

Det er simpelthen så lækkert med tab synkroniseringen og bookmark centraliseringen.

Og browseren er milevidt bedre end stock browseren. Glæd jer!

0 0
Jim Flower 09-02-2012 10:34:35

APK'en kan hentes her: http://smartdroid.dk/sadan-far-du-google-chrome-pa-din-telefon/ den skal bare flyttes over på telefonen og installeres. Kræver Android 4.0x

0 0
K. Urban 08-02-2012 22:43:15

Har en nexus s, og der er stock browseren meget fed, men sløv ad h til, når man kommer fra en desire med cm 7,1... Man skulle næsten tro at det var meningen at den skulle have fulgt med ud sammen med ICS... Total i orden browser... Lige hvad der manglede

0 0
Filip 08-02-2012 18:57:18

Den virker ikke så godt på min Desire (ICS), og så fylder den 50MB, det er altså lige en tand for meget...

0 0
Bo 08-02-2012 16:22:28

til jer der har ICS og Chrome installeret, husk at give google lidt feedback ;) så den kan blive bedre, det er jo det der ide'en bag beta test:)

har desværre ikke ICS på fon endnu, men glæder mig meget til at prøve begge del nu:)

0 0
Mazzen 08-02-2012 17:28:49

Done, tak for påmindelsen

0 0
Bo 08-02-2012 20:24:26

så lidt:)
det kommer jo mig selv til gode ;) hehe

0 0
Exert 08-02-2012 14:23:04

Jeg kører den på Galaxy Nexus, og jeg er meget imponeret over hastigheden. Den loader betydelig hurtigere end standard ICS browser.

Synkroniseringen med en desktop Chrome kan jeg ikke helt få til at fungere. Bogmærkerne synkronisere fint, med fanebladssynkronisering virker ikke. Jeg oplever ikke nogen forskel i forhold til respons ved scroll osv. det er i hastigheden man virkelig mærker en forskel.

I øvrigt kan man også køre inkognito-tilstand i standard ICS browser.

0 0
08-02-2012 15:57:47

Jeg har også fået prøvet den nu, og må indrømme - modsat dig - at hastigheden skuffer mig. Den originale browser på min Galaxy Nexus både loader hurtigere og kører langt mere smooth. Chrome browseren hakkede for mig, når jeg scrollede hurtigt på hjemmesider, hvilken standard ikke gør. Samtidig var det lettere at synkronisere bogmærker på standard browseren. Så jeg hoppede hurtigt tilbage igen:-)

0 0
Exert 08-02-2012 16:38:54

Ok ja, det er da en helt anden oplevelse. Jeg gjorde intet for at synkronisere bogmærker - det var de bare.

0 0
Mazzen 08-02-2012 16:24:08

Syns du skal vente og give det en chance til når den får dens officiele release, indtil da vil du nok mangle visse ting, indtil den er komplet optimeret med de forskellige mobiler.

0 0
Exert 08-02-2012 14:24:55

Vil lige sige, at jeg har den mistænkt for at bruge en del mere strøm end standard browser, men jeg kan ikke bakke den påstand op med nogle tal.

0 0
Mazzen 08-02-2012 16:22:12

1. Genstart telefonen
2. I den normale browser skal du nu på youtube og se følgende video(bare et eksempel) hardstyle mix 2010 december
3. Under indstillinger - Om Telefon - Batteri - burde du kunne se en oversigt over forbrug.

4. Genstart og gentag trin 1,2 og 3 med Chrome.

Du burde nu kunne sammenligne forbruget.

Hvis du bruger den alm 3G forbindelse bør telefonen under hele testen ligge komplet samme sted for at der er er større forskelle pga søgning efter net.

Hvis du bruger WiFi skal du også bare lade telefonen ligge samme sted under testen.

OBS: Lad telefonen ligge i laderen lidt tid imellem testen og husk at lade den køle af så temp er den samme, hent evt en app til at at overvåge det.

0 0
Exert 08-02-2012 17:15:08

Tak for opskriften, men jeg ved nu ikke om afspilning af video er en god indikation. Chrome preloader for at give en hurtigere oplevelse, så mange "sideskift" kan betyde en masse ekstra arbejde, som ikke bliver udført i standard browser. Altså måske et større strømforbrug ved almindelig surfing. Men altså kun måske.

0 0
Mazzen 08-02-2012 17:27:37

Det er selvfølgelig rigtigt, men i så fald så bliver det lidt sværere at teste den generelt, da du ville skulle bruge telefonen præcis lige meget ved alm surf, og en times test er næsten et minimum for at kunne danne sig et overblik over forbruget.

Men hvis du er bange for at telefonen et bruger for meget strøm, så prøv følgende

Åben telefon funktionn(opkald) og tast følgende *#*#3424#*#* og vel battery rundown test, dette er en måde at teste telefonen på

0 0
Exert 08-02-2012 17:51:26

Det er det jeg mener. Det er en fornemmelse jeg har, men det er lidt svært at bevise, og det er bestemt ikke sikkert, at det er rigtigt. Har ikke rigtigt haft tid til at undersøge det nærmere.

0 0
Mazzen 08-02-2012 17:28:13

BEMÆRK: Ved kun at dette virker ved HTC telefoner, men chancen er for at det også virker på andre.

0 0
Henrikmand 08-02-2012 12:32:11

Jeg gider heller ikke Dolpin mere!

Original Google er vejen frem :o)

0 0
Bo Belkov 08-02-2012 13:32:44

Ville nok vente til den ligger fast i Android Market med at gå fra Dolphin.

0 0
Alex 08-02-2012 11:35:04

Den fryser desværre på sgs2 med 4.0.3 :-(

0 0
Peter Frederiksen 08-02-2012 15:16:46

Gjorde det også på min SGS2 i første forsøg, men efter en tur i Job listen og ryd hukkommelsen, så har den ikke frosset ind til videre.

Men udover super load speed af websider, er det en hakkede og flimmerendeoplevelse.

0 0
Søren D 08-02-2012 09:51:54

Kører den lige nu på Xoom tab. Efter en halv times test er den lige blevet min nye yndlings browser. Den har samme lethed som på pc og siderne popper op med en hastighed der klart slår Dolphins ellers hurtige browser.

0 0
08-02-2012 09:56:10

Kører du ICS eller honey comb på din xoom?

0 0
Søren D 08-02-2012 10:02:14

ICS,,,,tror ikke den kører på HC?

0 0
08-02-2012 12:50:06

Nej det var også det jeg desværre troede :-( havde lige håbet at den måske alligevel kunne prøves på min TF101 :D

0 0
Mazzen 08-02-2012 09:47:00

Gider ikke ikke godt teste Chrome, set i forhold til den normale pre ICS browser, bare for at se forskellen, både nu i beta samt ved komplet lancering

PFT

0 0
Paw Sandayo 08-02-2012 10:09:20

altså jeg har helt slettet det der i forvejen ligger på, da dolfin, og opera for mig er meget bedre... og den her virker helt sikker meget bedre på alle punkter. og er meget hurtiger ovnen i.. så tror den ret hurtigt bliver min fortukene... i sær når den går hen og bliver bedre. og den virker alledere feeed på alle måder. i sær swipe fuktionen :-)

0 0
Søren D 08-02-2012 10:54:56

Swipe er helt sikkert fed, men "other device" funktionen er jo en helt fantastisk feature når man ofte forlader sin computer og gerne vil fortætte hvor man slap på sin tab/mobil. Bare ærgerligt at der ikke er Flash - så havde den været noget nær perfekt. Det kan godt være at man har erklæret flash for død, men så længe det bruges på nettet vil det være savnet hos mig!

0 0
Jacob Smidt 08-02-2012 09:38:48

Ved at følge dette link, kan i læse mere om APK, filen, og selvfølgelig også hente den:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1485440

0 0
08-02-2012 09:21:58

Der er en apk-fil her: http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/android-apps-nyheder/652-sa-er-google-chrome-klar-til-android-bare-ikke-i-dk-endnu.html
Jeg har en HTC Rhyme, så jeg ved ikke om det virker.

0 0
08-02-2012 09:19:59

Den er snart ude i hele verden siger de, så indtil da google "Chrome for Android Beta apk" og hent den selv hvis i er interesseret...

0 0
Marcel 08-02-2012 09:16:03

Android Market kommer frem og siger at app'en ikke er tilgængelig i det land, som enheden er registreret i... :( - Galaxy Nexus V4.0.2

0 0
Bjarke Hansen 08-02-2012 19:45:25

ja det sjovt man ikke har undersøgt det.. Siger præsis det samme her, ikke tilgengelig i Danmark endnu

0 0
08-02-2012 09:15:56

Har lige forsøgt at hente den, men får at vide den ikke er kompatibel til min enhed(Galaxy Nexus).

0 0