Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Google: Derfor fører Android

Google: Derfor fører Android

Googles administrerende direktør, Eric Schmidt, er ikke i tvivl om Android-platformens position på smartphone markedet.

Hvordan måles succes når man taler om styresystemer til smartphones? Markedsandele, økonomisk indtjening og brugertilfredshed - er alle tre nogle mulige svar på dette.

Dog kan der også være andre ting, som spiller ind. Det kom Eric Schmidt, Googles topchef, med nogle byd på, under et interview i sidste uge.

Eric Schmidt mener, at Android har taget føringen i forhold til Apple og iOS på grund af flere enheder, et lavere prisniveau og antallet af funktioner i Ice Cream Sandwich, (den seneste Android-version) er nogle af de punkter, som Eric Schmidt argumenterer med, som svar på Androids føring på markedet.

Den seneste opgørelse fra Gartner viser, at Android styresystemet i tredje kvartal i år, havde en markedsandel på 52,5 procent.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 17-12-2011 16:04:17

Det er da lidt sjovt at det kun er Google selv, der mener at de fører.

0 0
Rene 12-12-2011 20:39:06

Android føre fordi de lige nu, ser udbredelse>penge hvor apple er penge>udbredelse.. Der er vel ingen der tvilver på appler tjerner flest penge på deres OS?

Hvad der er bedst er sådan set lige meget og for hateboys at blive ophiset over.

0 0
13-12-2011 06:19:34

Ja da android er gratis, så er det svært at tjene noget på det :-)

0 0
Kim 13-12-2011 07:53:14

... tror du det er Googles Buisness-case? At de ikke skal tjene penge på Android, men bare poste penge i udviklingen?

Det er, og det skriver jeg ikke for at træde nogen over terene, meget meget naivt!

0 0
14-12-2011 10:47:25

Ja gu fanden tjener de penge på android, det er bare indirekte. Jeg er da mere end klar over at goggle ikke laver noget som helst for sjov skyld. De er et firma som alle andre og vil selvfølgeligt have knaster i kassen, og jo flere jo bedre.

Men android i sig selv tjener de jo intet på. Det er økosystemet udenom.

0 0
Kim 14-12-2011 11:06:49

Jamen så er vi jo helt enige...

Der er bare en del Fandroids der tror at Google gør noget som helst, for vores alles bedste. Og det anser jeg for dybt naivt - der ligger en knivskarp buisness-case bag alt de foretager sig.
Også de projekter der udelukkende kan generere tab; Sålænge de også generere tab hos konkurrenterne er det helt ok.

"Do no evil" er SÅ åbent for fortolkninger! :D

0 0
BSG 15-12-2011 00:54:47

Selfølgeligt tjener Google penge - og for at lave penge, så gør de noget som er til alles bedste.

Ellers, så tjente de ingen penge :(

0 0
Rene 13-12-2011 20:03:40

Selvføldig tjerner de penge de tjerner kassen og hvis du har android (som i øvrigt efter min mening er klart overlegen) er du en del af det produkt de sælger til virksomheder... De tjerner bare ikke så mange penge som Apple.

Er du uenig i nogen af de udsagn?

0 0
Kim 13-12-2011 21:40:49

jeg svarede på det samme som du - men er ellers enig i alle dine påstulater. Din mening er jeg ikke hel enig i, men sådan er det jo.

0 0
Rene 13-12-2011 07:14:54

Hvorfor det? Tror du skal huske på.

If your not paying you are the product.

0 0
12-12-2011 14:29:13

For mig er Android det bedste styresystem(læs brugerflade), men høvdingen har ikke et helt færdigt produkt endnu, på visse punkter er det stadigt lidt beta-agtigt. Dette gælder især Android market og dertilhørende app som giver adgang til markedet.

Hvis han vil have mig til at bruge penge på Android Market så må han give mig nogle flere købsmuligheder.

Og det med markedsandele, det kan han varme sig på når Android er blevet mere... robust

0 0
Cebastian 12-12-2011 15:03:51

beta-agtigt? o.O Jeg følger ikke helt. Jeg har personligt set Android iOS overlegent siden 2.2. Rent funktionelt. Der er masser af betalingsapps i market, så her er jeg igen lidt forvirret. :) Hvilken mobil har du?

0 0
12-12-2011 16:33:28

@Cebastian, for mig er Android det bedste styresystem primært pga friheden, men det ændrer ikke ved at der er nogle seriøse huller.

Som DX skriver så burde Google være stor nok til at kunne håndtere de i virkeligheden få problemer der er.

Angående betalingsmulligheder til market så savner jeg mulighed for at kunne indbetale penge til en konto, meget lige det telmore blev kendt for. Jeg vil ikke risikerer at en der stjæler min telefon får fri og åben adgang tiø min konto.

0 0
DX 12-12-2011 18:04:18

@PeterL. Det er en god ide at downloade en "sikkerheds" app som bla. Lookout, her har du feks. mulighed for at fjern slette alt indhold på tlf. hvis den skulle blive stjålet.

0 0
Smasher 12-12-2011 17:00:24

@PeterL

Hvís du har det nyeste marked (går jeg ud fra alle efterhånden har) kan du jo sætte pinkode på i marked, så den skal indtastes inden man kan købe noget?
Bliver tlf'en stjålet og du ikke har den beskyttet med en "skærm-lås" så kan folk stadig downloade gratis apps ja, men ikke den store katastrofe.

Bare skift koden til ens gmail med det samme.

0 0
DX 12-12-2011 15:26:05

Andriod marked er blevet bedre men har indtil nu ikke imponeret, det er bla for dårligt at man ikke kan administrere sine forskellige telefoner ordentligt som feks. på AppBrain, hvor vi kan se vores 4 forskellige telefoner på 4 forskellige lister,med hver deres programmer, gratis app & købe app, hvor meget programmerne fylder på tlf osv osv. Det burde et så stort foretagende som Google have kapacitet til at gøre meget meget bedre.

0 0
Kim 12-12-2011 14:17:01

Sjovt at han mener at det er pga de nye funktioner i iskagen. Jeg ved ikke nøjagtige tal, men jeg tvivler på at mere end 5-10% af Android enhederne derude kører i den nyeste version.

0 0
12-12-2011 14:23:24

Det er det jo ikke engang...Eneste enhed med ICS på er galaxy nexus, og den er ikke solgt mange steder i verden endnu.

0 0
Kim 12-12-2011 16:10:07

Så vidt jeg ved er det også lagt ud til egen opdatering?

0 0
Jonas_a 12-12-2011 13:19:00

nu bliver der ballade med Apple fanboys.. skal lige hente nogle popcorn..

0 0
vonGoldschmidt 12-12-2011 13:29:01

hvorfor er der altid en eller anden, som absolut skal skrive sådan en kommentar???

0 0
Lindberg 13-12-2011 00:50:13

Det er da helt i orden at påpege at den nøjagtig samme "nyhed" har været bragt en gang før! Det udstiller vel bare mobilsiden.dk's manglende overblik over nyhedsstrømmen på deres egen side. Det er da helt fair...

0 0
vonGoldschmidt 14-12-2011 12:24:59

Bestemt, det var heller ikke den jeg kommenterede :)
Konstruktiv kritik er jo altid fint. Derimod synes jeg, at lægge op til en flamewar er lidt fjollet.
(Inge onde ord om nogen herfra forresten.)

0 0
Jonas Rasmussen 12-12-2011 17:01:25

fordi det det passer

0 0
Footiefan 12-12-2011 13:26:58

Den har lige været oppe i sidste uge ;-)

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/eric-schmidt-android-bliver-storre-end-ios,lid.18395/

0 0